Antalya'da 30 Milyon TL'lik Lüks Araçlar Çürümeye Terk Edildi

Antalya'da haciz, borç ve dava süreçleri nedeniyle yediemin otoparklarına çekilen binlerce araç yıllardır işlem yapılmadan bekletiliyor. Bu araçlar, kent merkezindeki açık alanlarda yazın sıcağa, kışın ise yağmura maruz kalarak kötü hava koşulları nedeniyle çürümeye başladı.
Topçu: “Vatandaşın Malı Çöp Oluyor”
Antalya Otoparkçılar ve Oto Yıkamacılar Derneği Başkanı Mustafa Hakan Topçu, araçların otoparkta bekletilme sürecinin uzamasının hem ekonomik hem de hukuki mağduriyet yarattığını belirtti.
Topçu, “Buraya kendi aracınızı koysanız, 3-5 sene sonra tanıyamazsınız. Çünkü yağmur, çamur, güneş, toz ve topraktan etkileniyor. Değerinde düşme oluyor. Vatandaşın otopark borcu birikiyor, satıştan alacağı paranın bir kısmı otoparka, bir kısmı da avukata ve dosya masraflarına gidiyor. Adamın malı heder oluyor, çöp yapıyoruz” ifadelerini kullandı.
Tasfiye Kanunu Var Ama Uygulama Yok
Topçu, iki yıl önce çıkan tasfiye yasasına rağmen şimdiye kadar yalnızca 30 aracın satışının gerçekleştirildiğini vurguladı. Yasalara göre tasfiye kapsamına giren araçların 6 ay içinde satılması gerekirken, bu sürecin uygulanmadığını ve araçların yıllarca otoparkta tutulduğunu söyledi.
Araçlar Satılsa da Vatandaş Mağdur
Yediemin otoparkında uzun süre kalan araçlar, sadece değer kaybına uğramakla kalmıyor, aynı zamanda sahibine yüksek otopark borcu, avukat ve dosya masrafı olarak geri dönüyor. Topçu, “Bir aracı burada 10 yıl tutarsanız, ne borcunu öder ne de otopark parasını karşılar. Vatandaş sadece zarar eder” diye konuştu.
Lüks Araçlar da Çürümeye Bırakıldı
Antalya’daki üç ayrı yediemin otoparkında yaklaşık 2 bin 500 araç bulunduğunu belirten Topçu, “Bu araçlar arasında gümrük ihlali nedeniyle bağlanan, piyasa değeri 28-30 milyon lirayı bulan lüks araçlar da var. Bu araçlar sahipleri tarafından teslim alınmazsa gümrük satışına çıkacak ancak bu sürecin ne zaman olacağı belli değil” dedi.
Kaynak:İHA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.