Fransız markası Alpine, diğer birçok otomobil üreticisi gibi tamamen elektrikli araçlara yatırım yaparken, içten yanmalı motorlar hâlâ önemli bir rol oynayabilir mi? İçten yanmalı motorlar, fosil yakıtlar yerine hidrojenle çalıştırılarak yeniden hayat bulabilir mi?

Steam 656 milyon poundluk dava ile karşı karşıya Steam 656 milyon poundluk dava ile karşı karşıya

Alpenglow'un Yeni Tasarımı ve Motor Seçenekleri

Alpine'in tasarım patronu Antony Villain, Autocar dergisine yaptığı açıklamada Alpenglow'un sadece bir konseptten ibaret olmadığını vurguladı. Alpenglow'un sahip olduğu turboşarjlı 2.0 litrelik dört silindirli motora ek olarak, daha güçlü bir V6 motor üzerinde çalışmalar devam ediyor. Villain'a göre, yeni V6 motor, dört silindirli motordan daha fazla güç sunacak.

Alpine'in Elektrikli ve İçten Yanmalı Motorlu Geleceği: Alpenglow Konsepti Üretim Yolunda-2

Alpenglow'un Üretim Yolculuğu ve Renault'un Planları

Alpenglow'un seri üretime geçip geçmeyeceği sorusuna Villain, "Neden olmasın? Neden yollarda olmasın?" yanıtını verdi. Villain, hem hidrojenle çalışan V6 motor hem de tam elektrikli versiyon gibi iki seçeneği de değerlendirmek istediklerini belirtti. Ayrıca, Alpenglow'un 2022'deki konseptinin evrim geçirmiş bir versiyonu olduğunu ve üretim versiyonunun Renault'un sportif kanadına daha yakın olacağını belirtti.

Teknik Zorluklar ve Gelecek Planları

Alpenglow'un tanıtım günü olan Spa-Francorchamps pistinde yaşanan teknik sorunlar nedeniyle, aracın yolculuğu sarsıntılı bir başlangıç yaptı. Şu anda Alpenglow, orijinal konseptin özel şasisi yerine Ligier'den alınan bir LMP3 şasisini kullanıyor. Ancak, daha güçlü V6 motorun bu yıl içinde dört silindirli motordan yerini alması planlanıyor.

Alpine'in Elektrikli ve İçten Yanmalı Motorlu Geleceği: Alpenglow Konsepti Üretim Yolunda-1

Renault'un Gelecek Vizyonu ve Alpenglow'un Rolü

Geçen hafta yapılan Yıllık Genel Kurul Toplantısı'nda konuşan Renault Grubu CEO'su Luca de Meo, Alpenglow'un seri üretime geçeceğine işaret etti. De Meo, A110'un satışının sona ereceğini ancak Alpine ürün gamının genişleyeceğini ve yedi modele kadar çıkabileceğini belirtti. Bu portföyün, %100 elektrikli ve potansiyel olarak hidrojen motorlu araçlardan oluşacağı öngörülüyor.

Kaynak: Haber Merkezi