BATI ÇEVRE YOLU YOL OLMAKTAN ÇIKAR

Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Vahap Tuncer, planlamanın kabul edilmesi halinde, tarım alanları ve alt yapı başta olmak üzere birçok alanın büyük zarar göreceğini, çözümün kamulaştırma olduğunu söyledi. İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cem Oğuz, “ Eski plana sadık kalınsaydı, yol boyunca 2 katlı binalar olacaktı, planlama böyle yapılırsa Batı Çevre Yolu yol olmaktan çıkar” dedi. Mimarlar Odası Başkanı Osman Aydın ise oda olarak yıllardır Batı Çevre Yolu’nun kamu alanına dönüştürülmesi için uğraştıklarını ve planın kabul edilmesi halinde tarım ve ticari alanlara ciddi oranda zarar vereceğini söyledi.

Gözler Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin ASAT salonunda yapılacak bugünkü toplantısına çevrildi. Meclisin bugün Kasım ayı toplantısında gündemin 12 ve 13. maddelerinde Batı Çevre Yolu’na ilişkin 1/25 binlik ve 1/5 binlik planlar yer alıyor. Yıllardır kamulaştırma tartışmalarının gölgesinde çözülmesi beklenen ve Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Hasan Subaşı döneminde Büyükşehir Belediye Meclisi’nce onaylanan planlamada 0.20 emsal verilen Batı Çevre Yolu’na ilişkin hazırlanan ve İmar Komisyonu’nca oybirliği ile kabul edilen planlamada emsal 0.80’e çıkarılan plan önerisinin görüşülmesinin gergin bir ortamda geçmesi bekleniyor.

Kamuoyu 0.20 olan emsalin 0.80’e çıkarılarak çözüm bahanesiyle tarım alanlarının imara açılmasını öngören planlamaya tepkili yaklaşırken, meslek odalarının başkanları da eleştiri getirdiler, başkanlar Batı Çevre Yolu’nda yapılmak istenenin yol değil rant olduğunu öne sürdüler. Meslek odalarının başkanları,  planın kabul edilmesi halinde başta alt yapı ve tarım arazisi olmak üzere birçok alana zarar vereceğini ve Batı Çevre Yolu’nun çevre yolu olmaktan çıkacağını bu alanın kamulaştırılması gerektiğini söylediler.

İMARA AÇARAK ÇÖZMEK İSTİYORLAR

Batı Çevre Yolu’nda 112 bin metrekarelik alanın kamulaştırılması gerektiğini ve maliyetinin de 12 milyon lira olduğunu söyleyen İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı(İMO) Cem Oğuz,’’Bu yolun bir an önce açılmasını istiyorsak, Batı Çevre Yolu’nda 112 bin metre karelik alanın kamulaştırılması gerekiyor. 12 milyon değerinde bir kamulaştırma bedelini vererek sorunu çözmek gerekiyordu. Ancak burayı imara açarak çözelim dediler. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Haziran ayında buraya bir planlama yaptı. Batı Çevre yolunun kenarında ki sadece 53 hektarlık kısmını planladı.  Planlama ile 2 katlı binalar olacaktı. Şimdi bunu 160 hektarlık alana çıkarmanın anlamı yok. Eğer bu şekilde olursa bu yol çevre yolu olmaktan çıkar’’dedi.

BAKANLIĞIN PLANINI NEDEN İPTAL ETTİLER

 Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından Haziran ayında yapılan planlamanın Büyükşehir Belediyesi tarafından neden yok sayıldığını soran Oğuz,’’Madem imara açacaklar bakanlığın yaptığı imarı yapsınlar. Öncelikle kamulaştırma dedik. Kamulaştırmayı yapmayacağım dedi belediye başkanı. Bakanlık’ın planı daha iyiydi her yere yayılmadı. Niye o planlamayı bozuyorlar anlamış değilim. Bakanlık’ın planını 4 katı alana yaydılar. Kat yükseklikleri de 4’e çıktı. Bu plan Batı Çevre Yolu’na çok büyük bir yük getirecektir. Bu yük çevre yolunu çevre yolu olmaktan çıkaracaktır. Alt yapı sorunları başta olmak üzere beraberinde birçok sorunu da getirecektir. O bölge yaşanamayacak bir bölge konumuna sokulacaktır” diye konuştu.

KENTİ VE ÜLKEYİ YÖNETENLER RANTI SEÇTİ

 Kenti ve ülkeyi yönetenlerin rant yolunu seçtiğini söyleyen Ziraat Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Vahap Tuncer,’’ Batı Çevre Yolu’nun kamulaştırma yöntemiyle ile açılması en güzel çözüm yolu diye defalarca söylemiştik. Kenti ve ülkeyi yönetenler burada rant yolu ile açılmasını öngördüler. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı daha önce bölge ile ilgili bir planlama yaptı. Planın yapılmasından sonra Büyükşehir Belediyesi planlamanın dışına çıkarak bölgeden gelen baskılar neticesinde eski planlamayı yok sayarak yeni bir planlamaya gidiliyor. Yeni planlamada da 160 hektarlık alanın planlanması öngörülüyor. Bu alanın büyütülmesi kentin tarım alanlarına çok ciddi anlamda zarar verecektir.  Batı Çevre Yolu’nda birinci sınıf tarım alanları mevcuttur. Bunların bir kısmı da ekili ve dikili alanlardan oluşmaktadır’’dedi.

Batı Çevre Yolu’nda 50 hektarlık alanda yapılacak olan planın iptali için daha önce yargıya başvurduklarını ve planın kabul edilmesi halinde yeniden yargıya başvuracaklarını söyleyen Tuncer,’’Planlanacak olan alanın 50 hektardan 160 hektara çıkarılması burada açılacak olan Çevre Yolu’nun çevre yolu özelliğini yitirecektir. Çakırlar Bölgesi’nde imar baskısı yaratacak. Yapılacak olan planlama Antalya’nın kuzeybatısında çok ciddi anlamda tarım alanları başta olmak üzere sıkıntı yaratacaktır. Ziraat Mühendisleri Odası olarak Şehir Plancıları  Odası ile birlikte 50 hektarlık alanda yapılmak istenen imar planının iptali için yargıya başvurmuştuk. 160 hektarlık alanının planlaması anlamında da planın iptali için gerekli hukuki yollara başvuracağız. 50 hektarlık alanı 160 hektara çıkarmaları burada amacın yolu açmak değil bölgede rant yaratmak olduğunu açıkça ortaya koymuştur. Yoksa dertleri yol açmak olsa idi bakanlığın planlaması yetiyordu. Biz geçmişten beri bunu söylemiştik. Burada yolun bahane edildiğini rant elde edilmek istendiğini bu planda bizim haklı olduğumuzu gösterdi” şeklinde konuştu.

YILLARDIR UĞRAŞTIK

Mimarlar Odası Antalya Şube Başkanı Osman Aydın ise oda olarak yıllardır Batı Çevre Yolu’nun kamu alanına dönüştürülmesi için uğraştıklarını ve planın kabul edilmesi halinde tarım ve ticari alanlara ciddi oranda zarar vereceğini söyledi. DENİZ TOPKAYA

Editör: TE Bilisim