Eğitim-İş Sendikası
Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, Antalya’da ikili eğitim yapan
okularda normal eğitime geçiş için
çalışmalar başlatıldığını ancak yeni derslik veya okul yapılmadan bunun
gerçekleşemeyeceğini iddia etti.
Eğitim ve Bilim İşgörenleri (Eğitim-İş) Sendikası Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, düzenlediği basın toplantısında, sendikaya ulaşan bilgilere göre
Antalya’da ikili eğitim yapan okularda normal eğitime geçiş için çalışmalar başlatıldığını
açıkladı. Iltar, Eğitim-İş olarak kendi
görüşlerinin de okulların normal eğitim yapmaları olduğunu belirterek, sabahın
erken saatlerinde okula gidip akşam karanlığında evlerine dönen öğrencilerin 10
dakikayı bile bulmayan teneffüslerde ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmalarının zaten
akıl ve mantıkla açıklanacak bir durum olmadığını kaydetti.
SINIF MEVCUTLARI 50-60’I
GEÇECEKTİR
Iltar, şöyle konuştu: “Çocukların fiziki, psikolojik ve sosyal yapısına da uyan durum normal
eğitim yapılmasıdır. Bu çalışmalar yapılırken süreçten en çok etkilenen
kesimlerin görüşü alınmadan, alt yapı, ek okul yada derslik yapılmadan bunun
mümkün olamayacağı görülmektedir. Örneğin; hala ilkokul ve ortaokulu bir arada
olan okullar mevcuttur. Herhangi bir okul ile ilişkilendirilmemiş ve eşleşme
imkanı da bulunmamaktadır. 15 Temmuz sürecinde el konulan okulların tamamı
imam-hatip ortaokul ve liselerine dönüştürülmüş, özel okullara peşkeş çekilmiş
olup, bu okulların çevresindeki ilköğretim orta dereceli okulların durumları
dikkate alınmamıştır. Tekli eğitime geçmek için sınıf öğrenci sayılarını
düşürmek gereklidir. Bu durumda sınıf öğrenci sayıları 50-60 olacaktır. Yeni
derslik veya okul yapılmamıştır. Yukarıda belirtilen sorunlar çözülmediği
sürece normal öğretime geçilmesi mümkün değildir. Aksi taktirde bir çok
öğretmen norm fazlası olacak, sınıf mevcutları 50-60’ı geçecektir.”
TUVALETLER DERSLİK OLDUK
Okullarda neredeyse her köşenin bir dersliğe dönüştürüldüğü, hatta tuvaletlerin
ve laboratuvarların bile boşaltılarak sınıf yapıldığını iddia eden Iltar, “Öğretmenlerin
birçoğu da sınıf mevcutlarının fazla olması nedeniyle, sınıfta bulunan
öğrencilere yeterince zaman ayıramayarak amaçlarına ulaşamıyacaklardır. Yapılan
bilimsel araştırmalara göre bir öğrenciye 3,50 metreküp hava boşluğu ve 1,20 metrekarelik alan gerekmektedir. Bu şartlar altında, bir öğrencinin hakkı
olan 3.50 metreküp hava boşluğunu on öğrenciye
mi vermeyi hedefliyoruz? Okullarda neredeyse her köşenin bir dersliğe
dönüştürüldüğü, hatta tuvaletlerin ve laboratuvarların bile boşaltılarak sınıf
yapıldığı bilinen bir gerçektir. Bu durum başka sorunları da beraberinde
getirmektedir. Örneğin, tek bir boş odası bile bulunmayan bir okulda, yüzlerce
öğrenciye öğle yemeğini nerede yemelerini
önereceksiniz?”
NORM FAZLASI DURUMUNA
DÜŞECEK ÖĞRETMENLER
Göz ardı edilen bir diğer olası sorunun da norm fazlası durumuna düşecek
öğretmenler olduğunu ileri süren Fatin Iltar, şöyle konuştu: “Çok bariz bir
örnekle açıklamak gerekirse; basına konu olan Muratpaşa ilçemizde bulunan Necati-Fatma
Dölen İlkokulu tekli eğitime geçtiği takdirde öğretmenlerin yarısı norm fazlası
olacak. Bu durumda İlçe Milli Eğitim Müdürünün söylediği ‘İhtiyaç olmazsa kendi
okulunuzda kalırsınız’ sözüne mi inanalım, yoksa yasalar ile belirtilen Norm
Kadro Yönetmeliğinin 53.maddesinin 5. fıkrasına mı? İlimize bağlı bir çok okulda ikili eğitim yapılmaktadır.
Normal eğitime geçilebilmesi için yeni okul yada dersliklerin yapılması
gerekir. Bunun da mümkün olmadığı açıkça görülmektedir. Başka türlü kağıt
üzerinde alınan kararlarla “Ben yaptım oldu” mantığı ile “Tekli eğitime
geçiyoruz.” diyerek bunun uygulanması mümkün değildir. Eğitim İş Sendikası olarak bu şartlarda
yapılan normal eğitime geçme çalışmalarının altında yatan hedefin farklı
olduğunu düşünmekteyiz. Bunlar; Ortaokul ve Lise çağındaki öğrencilerin bu
sıkıntıları yaşayarak imam-hatiplere gitmek zorunda kalabilecekleri, zorunlu
olarak özel okullara gitmek durumunda kalabilecekleri, sosyal devlet
anlayışından uzaklaşılarak eğitimin ekonomik sektör haline gelmesinin önünün
açılacağıdır.” Kubilay ELDEMİRCİ
.