Eğitim-İş Sendikası Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, Antalya’da ikili eğitim yapan okularda normal eğitime  geçiş için çalışmalar başlatıldığını ancak yeni derslik veya okul yapılmadan bunun gerçekleşemeyeceğini iddia etti.

 

Eğitim ve Bilim İşgörenleri (Eğitim-İş) Sendikası Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, düzenlediği basın toplantısında, sendikaya ulaşan bilgilere göre Antalya’da ikili eğitim yapan okularda normal eğitime  geçiş için çalışmalar başlatıldığını açıkladı. Iltar, Eğitim-İş olarak kendi görüşlerinin de okulların normal eğitim yapmaları olduğunu belirterek, sabahın erken saatlerinde okula gidip akşam karanlığında evlerine dönen öğrencilerin 10 dakikayı bile bulmayan teneffüslerde ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmalarının zaten akıl ve mantıkla açıklanacak bir durum olmadığını kaydetti.

 

SINIF MEVCUTLARI 50-60’I GEÇECEKTİR

Iltar, şöyle konuştu:Çocukların fiziki, psikolojik ve sosyal yapısına da uyan durum normal eğitim yapılmasıdır. Bu çalışmalar yapılırken süreçten en çok etkilenen kesimlerin görüşü alınmadan, alt yapı, ek okul yada derslik yapılmadan bunun mümkün olamayacağı görülmektedir. Örneğin; hala ilkokul ve ortaokulu bir arada olan okullar mevcuttur. Herhangi bir okul ile ilişkilendirilmemiş ve eşleşme imkanı da bulunmamaktadır. 15 Temmuz sürecinde el konulan okulların tamamı imam-hatip ortaokul ve liselerine  dönüştürülmüş, özel okullara peşkeş çekilmiş olup, bu okulların çevresindeki ilköğretim orta dereceli okulların durumları dikkate alınmamıştır. Tekli eğitime geçmek için sınıf öğrenci sayılarını düşürmek gereklidir. Bu durumda sınıf öğrenci sayıları 50-60 olacaktır. Yeni derslik veya okul yapılmamıştır. Yukarıda belirtilen sorunlar çözülmediği sürece normal öğretime geçilmesi mümkün değildir. Aksi taktirde bir çok öğretmen norm fazlası olacak, sınıf mevcutları 50-60’ı geçecektir.”

    

TUVALETLER DERSLİK OLDUK

Okullarda neredeyse her köşenin bir dersliğe dönüştürüldüğü, hatta tuvaletlerin ve laboratuvarların bile boşaltılarak sınıf yapıldığını iddia eden Iltar, “Öğretmenlerin birçoğu da sınıf mevcutlarının fazla olması nedeniyle, sınıfta bulunan öğrencilere yeterince zaman ayıramayarak amaçlarına ulaşamıyacaklardır. Yapılan bilimsel araştırmalara göre bir öğrenciye 3,50 metreküp hava boşluğu ve 1,20 metrekarelik alan gerekmektedir. Bu şartlar altında, bir öğrencinin hakkı olan 3.50 metreküp hava boşluğunu  on öğrenciye mi vermeyi hedefliyoruz? Okullarda neredeyse her köşenin bir dersliğe dönüştürüldüğü, hatta tuvaletlerin ve laboratuvarların bile boşaltılarak sınıf yapıldığı bilinen bir gerçektir. Bu durum başka sorunları da beraberinde getirmektedir. Örneğin, tek bir boş odası bile bulunmayan bir okulda, yüzlerce öğrenciye öğle yemeğini nerede yemelerini  önereceksiniz?”

 

NORM FAZLASI DURUMUNA

DÜŞECEK ÖĞRETMENLER

Göz ardı edilen bir diğer olası sorunun da norm fazlası durumuna düşecek öğretmenler olduğunu ileri süren Fatin Iltar, şöyle konuştu: “Çok bariz bir örnekle açıklamak gerekirse; basına konu olan Muratpaşa ilçemizde bulunan Necati-Fatma Dölen İlkokulu tekli eğitime geçtiği takdirde öğretmenlerin yarısı norm fazlası olacak. Bu durumda İlçe Milli Eğitim Müdürünün söylediği ‘İhtiyaç olmazsa kendi okulunuzda kalırsınız’ sözüne mi inanalım, yoksa yasalar ile belirtilen Norm Kadro Yönetmeliğinin 53.maddesinin 5. fıkrasına mı?  İlimize bağlı bir çok okulda ikili eğitim yapılmaktadır. Normal eğitime geçilebilmesi için yeni okul yada dersliklerin yapılması gerekir. Bunun da mümkün olmadığı açıkça görülmektedir. Başka türlü kağıt üzerinde alınan kararlarla “Ben yaptım oldu” mantığı ile “Tekli eğitime geçiyoruz.” diyerek bunun uygulanması mümkün değildir.  Eğitim İş Sendikası olarak bu şartlarda yapılan normal eğitime geçme çalışmalarının altında yatan hedefin farklı olduğunu düşünmekteyiz. Bunlar; Ortaokul ve Lise çağındaki öğrencilerin bu sıkıntıları yaşayarak imam-hatiplere gitmek zorunda kalabilecekleri, zorunlu olarak özel okullara gitmek durumunda kalabilecekleri, sosyal devlet anlayışından uzaklaşılarak eğitimin ekonomik sektör haline gelmesinin önünün açılacağıdır.” Kubilay ELDEMİRCİ

 

 

.

 

Editör: TE Bilisim