Ticaret Bakanlığı, vatandaşları mağdur eden sahte yetkili servislerin sayısındaki artışı endişeyle takip ediyor. Yetkili servis olarak kendilerini tanıtarak hizmet veren dolandırıcılar, son zamanlarda giderek daha fazla sayıda insanı etkilemeye başladı. Bu durumun önüne geçmek için Ticaret Bakanlığı devreye girdi ve sahte yetkili servisleri tespit ederek cezalandırmaya başladı.

Ticaret Bakanlığından 15 Milyon TL Para Cezası

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, son iki yılda sahte yetkili servislerin faaliyetlerine yönelik olarak toplamda 15 milyon TL idari para cezası uygulandı. Bakanlık, bu cezaların dolandırıcılara caydırıcı bir mesaj göndermesini ve tüketicilerin korunmasını sağlamayı amaçlıyor.

Sahte Yetkili Servislerin Yöntemleri

Dolandırıcılar, internet arama motorlarında üst sıralara çıkmak için reklamlar veriyor ve sitelerini yetkili servis gibi tanıtıyorlar. Bu şekilde insanları kandırarak evlerine gelen sahte servis elemanlarına yüksek ücretler ödetiyorlar. Bazı durumlarda ise ürünü merkezde inceleyeceğiz diyerek mağdurları oyalıyorlar.

Tüketicilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

Yetkili servis bilgileri için “Servis Bilgi Sistemi” kullanılmalıdır.

Tüketicilerimizin, Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan ve www.servis.gov.tr adresinden erişilebilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) aracılığıyla kullanmış oldukları ürünlerin yetkili servis bilgisine ulaşabilme imkanı bulunmaktadır.

İnternet Arama Sonuçlarına Dikkat Edilmeli

İnternet aramalarında ilk sıralarda çıkan servislerin reklamları ve internet adreslerinde yer alan firma logoları yeterli görülmemeli, bu servislerin mutlaka üretici veya ithalatçı firmanın internet sitesinde veya SERBİS’de yer alıp yer almadığı kontrol edilmelidir.

2024 Turizm Rekorları: Bakanın İddialarıyla Sektör Gerçekleri Çelişiyor! 2024 Turizm Rekorları: Bakanın İddialarıyla Sektör Gerçekleri Çelişiyor!

Tüketicilerimiz, “Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)” ve Ticaret Bakanlığı web sayfası üzerinden ihbar ve şikâyet mekanizmalarını kullanarak Ticaret Bakanlığı’na ulaşarak şikayetlerini iletebilirler. Tüketicilerimizi mağdur eden sahte yetkili servislere yönelik olarak yapılacak denetimler sonucunda gerekli idari yaptırımlar uygulanmaya devam edilecektir."

Kaynak: Haber Merkezi