Antalya Valisi Hulusi Şahin’in yönetiminde yapılan Antalya İl Koordinasyon Kurulu toplantıda Finike-Demre-Kaş-Kalkan Devlet Yolu Projesi ile ilgili yapılması planlanan proje aşamasında Finike-Demre-Kaş-Kalkan Devlet Yolu Projesi gündeme geldi. Daha önce siyasi partilerden ve derneklerden projeye tepki gelmişti. Çevreci olmadığı ve binlerce ağacın kesileceği ileri sürülen proje Antalya İl Koordinasyon Kurulu toplantısında konuşuldu. Antalya Valisi Hulusi Şahin, kamuoyundan projeye destek istedi. Projenin hafriyat sorununu çözüldükten sonra ÇED raporu verileceği bilgisine ulaşılırken, bu aşamadan sonra da ihale edilmesi hedefleniyor. 

Tartışmalı yol masaya yatırıldı

'EKONOMİNİN CAN DAMARI YOLDUR'

Antalya Valisi Hulusi Şahin, ise toplantıda, '8 tünel, 14 viyadük ile dağları delerek, sahil hattından tamamen uzakta bir yol yapıyoruz. Finike’den geliyor, Kaş istikametinden Kalkan’a kadar. Mevcut yolu 26 kilometre kısaltacak, virajları ortadan kaldıracak. Süreyi son derece kısaltacak ve bu şekilde Finike’den, Kaş, Kalkan’a kadar, Kemer hattı ile birleşince Antalya’nın batı hattını tamamen kaliteli bir hizmete kavuşturacak. Seydikemer’den gelen hat ile birleşerek oradan Fethiye ve Dalaman havalimanına kavuşacak. Bu yolun bunca zamandır gecikmesini, yapılmamasını sizler benden daha iyi biliyorsunuz. Antalya kamuoyunun desteğine ihtiyacımız var. burada yapılacak işin bir örneğini Fransa ile İtalya arasında yapmışlar. Burada buna benzer bir çalışma yapılıyor. Yapılacak çalışma ile hem turizm hem de tarım ciddi mesafeler kat edecek. Buna karşı olmak ne çevrecilikle ne başka bir şey ile izah edilemez. İlk defa mı Türkiye’de ya da dünyada tünel yapılıyor. Kaş denilince neden bir reaksiyonla karşılaşıyoruz? Bu bölgeyi 50’li yıllardan kalma bir yola mahkum etmek hangi vicdanla bağdaşır? Tüm kamuoyuna Kaş-Demre-Finike yoluna sahip çıkalım. Bu daha proje aşamasında bir yol. Ben isterim ki burası kısa sürede reelize olsun. Ekonominin can damarı yollardır. Ekonomik olarak aktivite yapılacaksa yolla yapılır. Yani yol olmasın ama trafik rahatlasın böyle bir şey var mı? Trafik sorunu çözülecekse yol yapılacak' diye konuştu.

Tartışmalı yol masaya yatırıldı

'BU NOKTA TERCİH EDİLECEK'

Karayolları 13. Bölge Müdürü Hasan Sarıoğlan ise, 'Demre-Kaş-Kalkan yolumuz toplam 79 kilometre uzunluğunda. Tamamlandığında 26 kilometre kısalma sağlanacak. Mevcut yolda trafik güvenliğini tehdit eden olgu yeni yolla birlikte ortadan kalkacaktır. Proje kapsamında 8 adet tünelimiz, 14 tane de viyadük var. Şu an bu güzergah pek tercih edilmiyor. Bu güzergah eğimli ve yataylığın çok olması sebebiyle tercih edilmiyor.  Korkuteli üzerinden daha uzun mesafeler kat edilerek Fethiye istikametine gidiliyor. Güzergah tamamlandığında bu nokta tercih edilecek' dedi.

Tartışmalı yol masaya yatırıldı

'MEVCUT YOLLARI İYİLEŞTİRİN'

Daha önce Kaş Çevre ve Kültür Derneği konuyla ilgili olarak, 'Kaş - Kekova Özel Çevre Koruma Bölgesi ve Kaputaş 1. Derece Doğal Sit Alanı dahil olmak üzere toplam 9 Doğal Koruma Alanının ve  11 Arkeolojik Sit Alanının ya içinden ya da yakınından teğet geçecektir. Kıymetli tarım topraklarının olduğu üretim alanlarından, hayvancılık ve çiftçilikle geçinen dağ köylerinden, halkın ata toprakları ve evlerinin üzerinden geçerek doğal ve sosyal hayatı bir bıçak gibi ikiye bölecektir. Sadece Kaş-Kalkan etabında doğrudan işlevsiz hale gelecek olan tarım alanı, mera, zeytinlik ve benzeri kıymetli toprak kaybı 125,5 hektar (220 futbol sahası) olacaktır. Bu kayıp, bölgede yaşayan çiftçilik, hayvancılıkla geçimini sürdüren halka büyük bir ekonomik zarar verecektir. Otoyol güzergahı üzerinde 454 bitki cinsinin yayılım alanını bulunmaktadır. Bunun 22’si endemik türdür. Otoyol sadece Kaş’ta yetişen Likya Orkidesi, Kaputaş Andızotu gibi nesli tehlike altında olan endemik türlerin yayılım alanı üzerinden geçmektedir. Flora üzerine getirdiği yıkımın yanında fauna yani yaban hayatı da (hem yol yapımı sırasında gerçekleşecek patlatmalarla hem de sonrasında doğal yaşamı ikiye bölerek) geri dönülmez şekilde olumsuz etkileyecektir. İnşaat aşamasında yolun önemli bir bölümü dinamitlerle patlatılarak geçilecektir. Bu durum yeraltı su kaynaklarının yok olması ve/veya azalması ya da yön değiştirmesine sebep olacaktır. Proje’de 118 hektar tarım alanı, 57 hektar toplam orman alanı(çalı, geniş yapraklı ve iğne yapraklı), 44 hektar zeytinlik alan ve 95 hektar makilik vejetasyon alanı olmak üzere toplam 321 hektar alan tahrip olacaktır. Raporda otoyol güzergahında bulunan sadece 26,75 hektar orman alanında 66.073 adet ağacın kesileceği ifade edilmiştir. Otoyollar Türkiye'de yoğun yapılaşmayı tetiklemektedir. Rantsal imar baskılarıyla birlikte doğal ve tarihsel değerlerin tahribatı dışında, kırsalın demografik ve kültürel yapısının değişmesi ile köylülerin ata topraklarını terk etmeleri kaçınılmaz olacaktır. Bölge, tüm doğal çevre dokusuyla bugüne kadar görece koruna gelmiş son yerlerden biridir. Bu sayede biyoçeşitliliği ve habitat alanları olağanüstü düzeyde zengindir. Otoban ve tetikleyeceği yoğun betonlaşmanın tahribat boyutu da olağanüstü olacaktır. Kaş’ın temel gelir kaynağı turizmdir. Bu turizm Antalya’daki diğer bölgelerden farklı olarak kitle turizm değil, ekoturizm adı verilen kültür ve doğasına dayalı butik bir turizm türüdür. Yapılacak yol Doğal Koruma Alanlarına, ÖÇK bölgelerine, Arkeolojik Sit Alanlarına ve bu alanlardaki ekolojik çeşitliliği olumsuz etkileyerek Kaş’ın turizm girdisine, turist profiline de zarar verecektir. Projede Turizm Bakanlığı’nın Türkiye’nin tanıtım yüzü olarak kullandığı 1. Derece Doğal Sit Alanı olan Kaputaş’ın üzerine köprü yapıldığı görülmektedir. Bölgemiz, tarım arazileri, büyük sürülerin otladığı meralar, zeytinlik alanları-bahçeleri, hayvancılığı için son derece önemli zengin makilik dokusu, ormanları ve köyleriyle bir bütündür. Onlarca antik kentine, doğal koruma alanlarına, özel çevre bölgelerine, milli parklarına, dağ köylerine, koylarına ve eşsiz manzaralarına erişen hem sahilden hem dağ köylerinden geçen mevcut yolları, yapılmak istenen Kaş-Kalkan Otoyoluna yegâne alternatiftir ve öyle kalmalıdır. Kaş halkının talebi mevcut yolların iyileştirilmesi yönündedir' demişti.

Kozan'da özel çocuklara kuaför sürprizi Kozan'da özel çocuklara kuaför sürprizi


Tartışmalı yol masaya yatırıldı

Tartışmalı yol masaya yatırıldı

Kaynak: HABER MERKEZİ