Muratpaşa Belediye Meclisi, İl Genel Meclisi Üyesi Songül Başkaya ve Şehir Plancıları Odası'nın itirazlarını uygun bularak emsal artışı ile Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanları'nın ticari alana dönüştürülmesi talep edilen 3 ayrı imar planı değişikliğini reddetti.

 

Muratpaşa Belediye Meclisi'nde 2'si oybirliği ile 1'si de oy çokluğu ile reddedilen, ancak Büyükşehir Belediye Meclisi gündemine alınarak Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı'ndan Özel Sağlık Tesisi alanına mahkeme kararlarına rağmen çevrilmesi uygun bulunan plan değişikliği taleplerine CHP İl Genel Meclis Üyesi Songül Başkaya ve Şehir Plancıları Odası Antalya Şubesi adına Haşim Dikencik askı süresi içinde itiraz etti. Muratpaşa Meclisi tarafından ele alınan itirazlar komisyon raporları ile uygun bulunarak desteklenirken, plan değişikliği talebi de oybirliği ile reddedildi. 

 

2 KAT EMSAL ARTIŞI
Muratpaşa Belediye Meclisi'nin 6 Ocak 2012 tarihli ve 20 sayılı kararı ile 12556 ada 3 parselin 0.40 yapılanma emsali 'Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı' kullanımından 0.80 yapılanma emsalli ticaret kullanımına dönüştürülmesine ilişkin önerilen 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliğinin reddedilmesine rağmen Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 13 Mart 2012 tarihli ve 142 sayılı kararı ile uygun bulunarak, mahkeme kararıyla plansız kalan alanın özel sağlık tesis alanı olarak işlenmek istenmesi üzerine CHP'li İl Genel Meclis Üyesi Songül Başkaya ve Şehir Plancıları Odası tarafından askı süresi içinde itirazda bulundu.

 

BAŞKAYA İTİRAZ ETTİ

CHP'li İl Genel Meclis Üyesi Songül Başkaya 23 Mart 2012 tarihinde Muratpaşa Belediyesi İmar Müdürlüğü'ne yaptığı itirazda; Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 13 Mart 2012 tarihinde yaptığı toplantısında oy çokluğu ile kabul edilen "Muratpaşa, 21M-IIIa nolu imar paftalarında yer alan 12556 ada 3 parselin Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı kullanımından Ticaret Alanı'na dönüştürülmesine ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği" kararına şehircilik ilkeleri, planlama esasları ve kamu yararı açısından uygun olmadığı gerekçesiyle itiraz ederek, kararın iptalini istedi.

 

ŞEHİR PLANCILARI DA İTİRAZ ETTİ

Başkaya'nın itirazının ardından 24 Mart 2012 tarihinde Şehir Plancıları Odası Antalya Şubesi de plan değişikliği kararına askı süresi içerisinde bir itiraz gerçekleştirdi. Şehir Plancıları Odası Antalya Şubesi de itirazında şu ayrıntılara dikkat çekti: "Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin kararı ile onaylı 1/5000 ölçekli nazım imar planında 1/25000 ölçekli nazım imar planına göre M.B.T.A. (Merkezde Bütünleşmesi Yapılacak Ticaret Aksları) tanımı getirilmiştir. Muratpaşa Beledi Meclisi'nde talebin reddedilmesine rağmen, plan değişikliği talebi Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından gündeme alınarak onaylanmıştır. Usule uygunluk açısından değerlendirildiğinde; İlgili planlara altlık oluşturan 1/25000 ölçekli nazım imar planının iptali için Antalya sivil toplum örgütleri tarafından açılan davada, Antalya 2. İdare Mahkemesi'nin 30 Temmuz 2009 tarih ve 2009/994 sayılı kararı ile söz konusu 1/25000 ölçekli Nazım İmar Planının onaylanmasını sağlayan meclis kararının iptali kararı almıştır. Bu karardan sonra Büyükşehir Belediye Meclisi'nce 1/25000 ölçekli nazım imar planını onaylayan herhangi bir meclis kararı alınmadığı düşünüldüğünde, 1/5000 ölçekli plan değişikliğine konu olan plan kararının dayanağının 1/25000 ölçekli nazım imar planının olmayacağı açıktır. Ayrıca, bu tür değişiklikler Büyükşehir Belediye Meclisi gündemine ilçe belediyesinin meclis kararı ile alınır. Plan değişikliği ilçe belediyesi meclisinde reddedilmiş olup Büyükşehir Belediye Meclisi'nce gündeme alınması yasal mevzuata aykırılık içermekte, çeşitli yargı kararlarında da belirtildiği üzere Büyükşehir Belediyesi yetkisini aşarak ilçe belediyesi meclisinin yerine geçerek ilçe belediye meclisince reddedilmiş bir planı onaylamıştır. Söz konusu parselde Antalya-Alanya karayolu cephesine 15 m ve yan yol olan 10 metrelik yapı yaklaşma sınırı mevcuttur. Çekme mesafeleri ada bütünü değerlendirilerek verilmiştir. Ancak yapılan değişiklikte yan yoldaki 10 metrelik çekme mesafesi 5 metreye indirilerek imar adası bazındaki yapılaşma kararları bütünlüğü bozulmaktadır. Bu iki teknik gerekçeden dolayı bütüncül planlama ilkesi açısından şehircilik ilke ve esaslarına aykırı bir plan tadilatı olduğu görülmektedir. Bu nedenle belirtilen hususların düzeltilmesi gerekmektedir. Askı süresi içinde yapılan itirazımızın yasal süreler göz önünde bulundurularak değerlendirilmesini istiyoruz."  

 

 

İTİRAZLAR UYGUN BULUNDU

İtirazları inceleyen Planlama ve İmar Komisyonu tarafından hazırlanan raporda; yapılan itirazların değerlendirilmesi sonucunda plan değişikliği ile inşaat alanı artışı olduğu için itirazların uygun bulunduğuna dikkat çekildi. Gündemin 17'inci maddesinde görüşülen ve komisyon raporunun ele alındığı Muratpaşa Meclisi'nde komisyon raporu oy çokluğu ile kabul edilirken, plan değişikliği talebi de reddedilmiş oldu.

 

 

İKİNCİ İTİRAZ DA UYGUN BULUNDU

Muratpaşa Belediye Meclisi'nin 18. maddesinde de plan değişikliğine yapılan itirazlar ele alındı. Muratpaşa Meclisi'nin 6 Ocak 2012 tarihli ve 19 sayılı kararı ile 12557 ada 1 ve 2 parsellerin 0.40 yapılanma emsali "Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı" kullanımından 0.80 yapılanma emsalli ticaret kullanımına dönüştürülmesine ilişkin önerilen 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliğinin reddedilmesinin ardından, Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 13 Mart 2012 tarihli ve 141 sayılı kararı ile de uygun bulunması üzerine yine CHP İl Genel Meclis Üyesi Songül Başkaya ve Şehir Plancıları Odası Antalya Şubesi tarafından askı süresi içinde itirazda bulundular. Başkaya ve Şehir Plancıları Odası Antalya Şubesi, plan değişikliğine itiraz ederek, kararın iptal edilmesini istedi. Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı'ndan Özel Sağlık tesis alanına dönüştürülmek istenen plan değişikliğine askı süresi içinde yapılan itirazları değerlendiren Planlama ve İmar Komisyonu askı süresi içinde yapılan itirazların incelenerek plan değişikliği ile inşaat alanı artışı olduğu gerekçesiyle itirazların uygun bulunduğu yönünde rapor hazırladı. Komisyon raporunun ele alındığı Muratpaşa Meclisi'nde rapor oybirliği ile kabul edilirken, plan tadilatına ilişkin talep de reddedilmiş oldu.

 

ÜÇÜNCÜ İTİRAZ DA KABUL EDİLDİ

Muratpaşa Belediye Meclisi'nin 19. maddesi de plan değişikliğine yapılan itirazlarla ilgiliydi. Konut Dışı Kentsel çalışma Alanı'ndan ticaret alanına yani özel sağlık tesis alanına dönüştürülmek istenen 8217 ada 3 parselle ilgili 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliğine askı süresinde CHP'li İl Genel Meclis Üyesi Songül Başkaya tarafından itiraz edildi. Başkaya itirazında; "Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 13 Mart 2012 tarihinde yaptığı toplantısında oy çokluğuyla kabul edilen 'Muratpaşa, 19L-ıc, 19L-IVb nolu imar paftalarında yer alan 8217 ada 3 parselde mahkeme kararına istinaden plansız kalan alanın Özel Sağlık Tesis alanı olarak işlenmesine ilişkin 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği'ne şehircilik ilkeleri, planlama esasları ve kamu yararı açısından uygun olmadığı gerekçesiyle itiraz ederek, kararın iptal edilmesini istediğine" dikkat çekti. Muratpaşa Belediyesi Planlama ve İmar komisyonu tarafından itirazla ilgili yapılan incelemenin ardından hazırlanan raporda; "Muratpaşa Belediyesi'nin 06.01.2012 tarihli ve 23 sayılı kararı ile, Antalya 1. İdare Mahkemesi'nin E:2009/123, K:2011/42 sayılı kararı sonucu plansız alan konumunda olan 8217 ada 3 parselin 1/5000 ölçekli nazım plan değişikliği uyarınca "Özel Sağlık Tesisi kullanımına dönüştürülmesine ilişkin önerilen 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliği CHP grubunun 'red' AKP ve MHP grubunun 'çekimser' oylarına karşılık reddedilmiş, Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 13.03.2012 tarihli ve 143 sayılı kararı ile uygun bulunmuştur. Askı süresi içinde plan değişikliğine yapılan itiraz incelenmiş ve uygun bulunmuştur" denildi. Muratpaşa Meclisi'nde yapılan oylamada komisyon raporu oy çokluğu ile kabul edilirken, plan değişikliği ile ilgili talepte reddedildi. 

Editör: TE Bilisim