Antalya PTT Başmüdürlüğü, Antalya’dan 130 kilometre uzaklıktaki Alanya’ya 4 Ağustos’ta Acele Posta Servisi (APS) ile gönderilen kargonun 3 gün sonra alıcısına teslim edilmesi konu edilen Akdeniz GERÇEK’in ‘Fıkra gibi’ başlıklı haberiyle ilgili açıklama yaptı, gecikmenin dağıtıcının adrese yabancı olmasından kaynaklandığını öne sürdü.
Antalya PTT Başmüdürlüğü, Antalya’dan Alanya’ya 4 Ağustos’ta Acele Posta Servisi (APS) ile gönderilen kargonun 3 gün sonra alıcısına teslim edilmesi konu edilen ‘Fıkra gibi’ başlıklı haberimizle ilgili açıklama yaptı, gecikmenin dağıtıcının adrese yabancı olmasından kaynaklandığını öne sürdü. PTT açıklamasında, “Yazılı olarak talep edilmesi halinde kabulde alınan gönderi ücreti kusurlu personelden tahsil edilerek iade edilecektir” gibi son derece ilginç bir ifade de yer aldı.
Antalya PTT Başmüdürlüğü’nün yazılı açıklamasında şu deniliyor: “İbrahim Akkaya tarafından 04.08.2016 tarihinde Antalya Güllük/Çallı PTT Şubesine tevdi edilerek ‘Eray Engin Koçer, Kızlarpınarı Mahallesi Spor Caddesi Şoförler Odası Karşısı Alanya Spor Tesisleri Alanya/Antalya’ ad ve adresine gönderilen AP05109449934 barkod no.lu APS Kurye gönderisine yönelik gazetenizin 08.08.2016 tarihli nüshasında yayınlanan ‘Fıkra Gibi’ başlıklı haberiniz doğrultusunda Başmüdürlüğümüz İşletme Kontrolörü marifetiyle yaptırılan inceme sonucu düzenlenen raporun tetkiki neticesinde; Alanya PTT Merkez Müdürlüğü’nce söz konusu gönderinin 05.08.2016 tarihinde geliş kaydının yapıldığı, alıcısına teslimini teminen aynı gün ilgili dağıtıcı personele teslim edildiği, ancak adı geçen Merkezimize yeni dağıtıcı personel atanması nedeniyle Ağustos ayı başında Merkezde posta cihetleri arasında yeni bir düzenleme yapıldığı, bu kapsamda ilgili cihete yeni başlayan dağıtıcının 05.08.2016 tarihinde yeni cihetinin tanıtılması nedeniyle konu gönderinin herhangi bir artniyet olmaksızın bir gün gecikme ile 06.08.2016 tarihine alıcısına teslim edildiği anlaşılmış olup, bu ve benzeri aksaklıkların tekerrürünün önlenmesini teminen gereken her türlü tedbirin alınarak gönderilerin zamanında dağıtıma çıkarılarak süresi içerisinde alıcılarına teslim edilerek müşteri memnuniyetinin sağlanması hususlarında adı geçen Merkezimiz ile ilgili ve yetkili personeller yazılı olarak uyarılmıştır.
TALEP EDİLİRSE PERSONELDEN TAHSİL EDİLECEKMİŞ!
Ayrıca konu gönderinin gecikmeli teslim edilmesi nedeniyle ‘PTT A.Ş. Posta ve Kargo Hizmetleri Usul ve Esasları’nın ‘Tazminat miktarları ve ödenmesi’ başlıklı 25. maddesinin 15. fıkrasında ‘PTT’nin, kayıtlı gönderilerin taşıma süresinin aşılmasından doğan sorumluluğu, kabul ücreti ile varsa özel hizmet ücreti toplamı ile sınırlıdır’ hükmü gereğince yazılı olarak talep edilmesi halinde kabulde alınan gönderi ücreti kusurlu personelden tahsil edilerek iade edilecektir. Bilgilerinizi rica eder, yaşanılan aksaklıktan dolayı üzüntülerimizi bildirir, işlerinizde başarılar dileriz.” (Haber Merkezi)