Güliz Öztürk, Pegasus Hava Yolları'nın 7 iç hat ve 5 uçakla başlayan yolculuğunun, bugün 49 ülkede 96 noktaya ve Türkiye'de 36 havaalanına ulaşan 100 uçaklık büyük bir havayolu şirketine dönüştüğünü paylaştı. Öztürk, filonun gençliğine vurgu yaparak, filonun yaş ortalamasının 4.6 olduğunu ve yüzde 80'inin yeni nesil uçaklardan oluştuğunu belirtti. Hedeflerinin, yakın bir gelecekte dış hatlarda uçtukları nokta sayısını 100'ün üzerine çıkarmak olduğunu ifade etti.
COVID-19 Sonrası Büyüme:
Pegasus Hava Yolları'nın CEO'su, COVID-19 öncesi döneme kıyasla kapasitede %32 artış kaydedildiğini ve şirketin 2023'ün ilk 9 ayında toplam kapasitesini %24, toplam misafir sayısını ise %20 artırdığını açıkladı. Öztürk, 2024 yılında %10-12 arasında bir büyüme hedeflediklerini belirtti. Ayrıca, Türkiye'nin pandemi kaynaklı kapasite kaybını en hızlı toparlayan ülkelerden biri olduğunu vurguladı.
Filo Genişlemesi ve Yeni Nesil Uçaklar:
2024 yılında filo sipariş planları doğrultusunda 17 adet yeni nesil uçağı teslim alacaklarını ve filosunu 12 uçak daha artırarak güçlendireceklerini belirtti. Öztürk ayrıca, eski nesil uçakların planlı çıkış süreçlerinin devam ettiğini ve filonun gençleştirilmesine odaklandıklarını açıkladı.
Altyapı Yatırımları:
Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki ikinci pistin tamamlandığını ve yakın zamanda hizmete gireceğini duyuran Öztürk, bu gelişmenin kapasite artışına önemli katkı sağlayacağını belirtti. Ayrıca, Ankara, İzmir ve Antalya gibi diğer büyük havaalanlarında da büyümeye devam ettiklerini sözlerine ekledi.
Global Takdir ve İş Modeli:
Öztürk, Pegasus'un marka bilinirliğinin yüksek olduğunu ve dünya genelinde uygulanan iş modelinin sektörde dikkat çektiğini ifade etti. COVID-19 sonrası başarılarının sektörde geniş yankı uyandırdığını vurguladı.
Gelecek Hedefleri:
Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet T. Nane, dünya genelindeki uçak üreticilerinin teslimat aksamalarına rağmen, 2024'te bu durumun kısalacağına inandıklarını belirtti. Nane, gelecekte Pegasus'u 130 uçaklık bir şirket olarak gördüğünü ve ömrü yettiği takdirde 200 uçaklık bir havayolu şirketi olma hayalini paylaştı.