Muratpaşa Belediyesi’nin 17 Kasım 2014’te hizmete aldığı halkla
ilişkiler, iletişim ve yönetişim projesi Turunç Masa, 2020’de 156 bin 440
başvuru kaydı aldı. Başvurulardan 153 bin 464’ü sonuçlandırılırken Turunç Masa
Koordinasyon Merkezi üzerinden yapılan görüşmeler sonucunda memnuniyet oranı
yüzde 84.2 olarak ölçüldü.
ÇAĞRI MERKEZİ BİRİNCİ SIRADA
Çağrı merkezi, gezici ekipler, sosyal medya, web gibi araçlar üzerinden ilçenin nabzını tutan, ilçe sakinlerinin istek, öneri ve şikayetlerini alarak Muratpaşalıların belediye yönetimine katılmalarını sağlayan Turunç Masa’ya, 2020’de, en çok 444 80 07 numaralı Çağrı Merkezi üzerinden ulaşıldı.
7 gün 24 saat çalışan Çağrı Merkezi, yıl içinde 121 bin 655 başvuru
kaydı oluşturdu. Turunç Masa başvuru kayıtlarının yüzde 77.7’si Çağrı
Merkezi'nde oluşturulurken başvuruların yüzde 17.7’si CİMER, web, dilekçe,
sosyal medya kanallarından yüzde 4.4’ü ise belediye fuayesinde bulunan başvuru
masasından alındı.
PANDEMİ DÖNEMİNDE EN ÇOK BAŞVURU
Muratpaşa Belediyesi'nin 2020’de covid-19 pandemisi sırasında en çok başvuruyu yemek ve gıda
yardımı başlığında aldı açıklandı. Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’ne yardım talebiyle 11
bin 973 başvuru yapıldı. Pandemi döneminde yeni bir ambulansla araç filosu
güçlendirilen evde bakım hizmetleri birimine 5 bin 842 başvuru oldu. Hasta
nakli için de 2 bin 518 başvuru yapıldı.
TURUNÇ MASA'YA NASIL ULAŞABİLİRİM?
Belediye Başkanı Ümit Uysal, 2015 yılında 61 bin 772 olan
Turunç Masa başvuru sayısının 2016’de 111 bin 757’ye çıkarken devam eden
yılarda başvuru sayısının 150 bin bandında yükseldiğini söyledi. Başkan Uysal,
6 yıllık genel memnuniyet ortalamasının da yüzde 87.2 olduğunu aktardı. 6 yılın
sonunda, Turunç Masa’nın 444 0 07 numaralı telefonunun sadece ilçe sakinlerinin
değil Antalyalıların ve hatta yurt dışında yaşayıp Muratpaşa’da evi bulunan
birçok gurbetçinin cep telefonlarına kayıtlı olduğunu belirten Başkan Uysal,
şunları söyledi:
“Turunç Masa, Muratpaşa Belediyesi’nin sorumlu ve hesap
verebilir yönetim anlayışının bir yansımasıdır. Turunç Masa, halkın iradesine,
beklentilerine ve taleplerine göre belediyeyi şekillendirmedir. Türkiye
genelinde örnek alınan bir mekanizma oluşturduk. Şimdi, 'Bunu nasıl
geliştirebiliriz, daha iyi hale nasıl getirebiliriz' üzerine çalışıyoruz.”
Akdeniz Gerçek Haber Merkezi