Antalya’da kent içi ulaşım hizmetinin A-Kent firmasından alınıp Antalya Ulaşım A.Ş'ye devredilmesinin ardından 3 gün önce hayata geçirilen yeni ulaşım sistemi ‘Antalya Kart’ ile birlikte kargaşası da başladı. Antalyalılar, daha önce kullanılan Halkkart’ ın yerine yeni kartı edinebilmek için değişim noktalarına akın ediyor. Kart değişimi için oluşan kuyruklar vatandaşlara, özellikle yaşlılara zaman zaman zor anlar yaşatıyor.
Değişim noktalarında normal kart için kuyruklar oluşmazken indirimli ve ücretsiz kar edinmek isteyen kart vatandaşları kart değişimleri sırasında oluşan uzun kuyruklar isyan ettiriyor. Antalya Kart’ın sahibi Ulaşım A.Ş. tarafından hiç bir aksama ve sıkıntı yaşanmayacağı konusunda yapılan açıklamalara rağmen sabahın erken saatlerinden akşam saatlerine kadar kuyrukta bekleyen vatandaşlar bir an önce duruma çare bulunmasını istedi. Otogar ve Çallı tramvay duraklarında bulunan gişelerde yaşanan yoğunluk nedeniyle personel dinlenme odaları kullanıma açılarak daha kapsamlı hizmet verilmeye başladı. Ek oda açılması ile rahatlayan kuyrukta öncelik yaşlı ve hasta vatandaşlara verildi.
Bir diğer kargaşa ise eski kartların içinde bulunan bakiyelerde yaşandı. Antalya Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada, eski kart içinde kalan bakiyelerin yeni kartlara aktarılacağı ya da sıfırlanması için tramvay duraklarında ve Antalya Ulaşım A.Ş'ye ait kırmızı otobüslerde 15 Şubat'a kadar kullanılabileceği bilgisi verilmişti. Ancak,, Antray duraklarında çoğu validatörün bozuk olduğu ve kırmızı plakalı otobüslerde validatölerin sökülmüş olduğu görüldü. Vatandaşlardan gelen bir diğer şikayet ise ücretli binişlerde belirlenen ücret tarifesine uyulmaması oldu. Minibüs ve otobüs şoförlerinin 1.80 Tl olarak belirlenen ulaşım ücretine karşılık hala 2 TL almaya devam ettikleri söylendi. Durumdan şikayetçi olan vatandaşlar ise ski kartların içinde bulunan bakiyelerinin yeni kartlara aktarılmasını talep etti. TUĞÇE SARAÇ