AKTOB, Antalya ve Türkiye turizminin en önemli
pazarlarından biri olan İngiltere'de 4- 6 Kasım tarihleri arasında
düzenlenen 40'ıncı World Travel Market (WTM) Londra 2019 Turizm Fuarı sonrası
bir değerlendirme raporu hazırladı. İngilizlerin 2018 yılında 15,6 milyon
ziyaretçi sayısıyla en fazla ziyaret ettiği ülkenin İspanya olduğuna dikkat
çekilen raporda, "İspanya, yurt dışını ziyaret eden İngilizlerin yüzde 22
oranında pazar payına sahip. En uzun geceleme sayısı ise 13 geceyle ABD'de
gerçekleşti. İngilizler, ziyaretlerini yüzde 80 oranında Avrupa ülkelerine
gerçekleştiriyor, ortalama kalış süreleri ise 8 gece. 2018 yılında 45,4 milyar
sterlin harcama yaptı" denildi.
TÜRKİYE İLK 10'DA DEĞİL
Birleşik Krallık seyahat hacminin yüzde 79,4 oranının İspanya, Fransa ve İtalya olarak 3 ülke tarafından paylaşıldığı belirtilen raporda, uluslararası seyahat harcamasında dünyada dördüncü sırada yer alan önemli bir kaynak pazar olduğu belirtildi. Türkiye'nin ilk on ülke içinde yer almadığı da vurgulandı. Raporda, İngiliz turistlerin Türkiye'ye neden daha az ilgi duyduğunun araştırılarak, pazar profiline endeksli kampanyalar ve altyapının geliştirilmesi gerektiğine işaret edildi.
EN ÇOK MUĞLA'YA GELİYORLAR
İngilizlerin Türkiye'de en fazla Muğla bölgesini ziyaret ettiği açıklanan raporda, "Muğla bölgesinin pazardaki payı yüzde 46. Ardından yüzde 23 İstanbul, yüzde 22 oranında Antalya geliyor. 2019 yılında, Antalya'da yükselen İngiliz ziyaretçi ve talep kayması nedeniyle tur operatörleri ve uçak şirketleri önemli ölçüde kapasite artışına gitti. Antalya, geçen yıla göre yüzde 75 oranında artış gösteren Türkiye destinasyonu oldu" denildi.
Birleşik Krallık'ı ana pazarlardan biri yapacak güçlü tanıtım atağı, algı yönetimi ve bu yönde oluşturulacak stratejiyi destekleyici çalışmalar içinde olacaklarını belirten Erkan Yağcı, “Birleşik Krallık'ın pazar payı, kaynak pazar kapasitesi ile kıyaslandığında, Türk turizmi yeterli payı alamıyor. Son yıllarda, Türkiye ve Antalya'yı daha fazla keşfetmeye başlayan İngiliz misafirlerimiz katlamalı şekilde artış trendine girdi. Yükselen taleple birlikte tur operatörleri kapasite artışına gitti. Bu oran bu sezon da, önümüzdeki sezonlarda da çok daha büyüyecek" diye konuştu.
NELER YAPILMALI?
Raporda, Birleşik Krallık pazarının gelişmesine katkı sağlayacak etkenler ise şöyle sıralandı: “Birleşik Krallık'ın seyahat hacmi düşünüldüğünde yan pazar olarak değil, ana pazar olarak değerlendirilmeli. Golf ve futbol turizminin geliştirilmesi yönünde destekler artırılmalı. Özellikle Antalya bölgesine direkt tarifeli seferler konulmalı. Turizmi destekleyen yan ürünlerin geliştirilmesi yönünde teşvikler olmalı. Doğa sporları ve doğa turizmine destekler artırılmalı. Bu alanlarda yapılacak projelere teşvikler verilmeli. Aile konseptine yönelik tanıtımlar artırılmalı." DHA