Güzeloba Mahallesi’nden yükseliyor bu çığlık..

Nedeni de Güzeloba Ortaokulu ek binasına ‘İmam Hatip’ tabelası asılarak kayıtlara başlanmış olması..

Olayın en çarpıcı yönü ise Güzeloba Mahallesi’nde başta Rus ve Ukraynalı olmak üzere çok sayıda yabancı vatandaşların oturuyor olması..

Büyük bölümü evlilik ve işi nedeniyle çifte pasaportlu olan yabancıların çocuklarının da okulu gidiyor olması..

Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulaması da belli, puanı yeterli olmayan öğrenciler otomatik olarak İmam Hatip’e yönlendiriliyor ve kayıtları yapılıyor.

Olay başta sona komik..

Düşünün bir Rus çocuğunun İmam Hatip Ortaokulu’na kaydının yapılmış olması..

Elbette sorun bununla da bitmiyor..

Veliler, çocuklarının ‘kindar nesil’ yetiştirme hedefinin kurbanı olarak İmam Hatip Ortaokulu’na gitmesini istemiyor..

Gelin Öğrenci Veli Derneği(Veli-Der) Antalya Şube Başkanı Füsun Sarsılmaz’ın yorumuna bakalım..

Güzeloba Ortaokulu ek binasına imam hatip tabelası asılarak kayıtlar yapılmaya başlanmasına sessiz kalmayacaklarını vurgulayan Sarsılmaz, şunları söylüyor:

 “Milli Eğitim Bakanlığına, Antalya Valiliğine, Antalya Milli Eğitim Müdürlüğüne sesleniyoruz; Bu talimatı derhal geri çekin. Okullarımıza dokunmayın. Çocuklarımızdan ellerinizi çekin”

AKP’nin 4+4+4 ile garabeti ile okulların dönüşümü sürecinde en donanımlı okulların imam hatip yapılmasının, normal ortaokullar içinde imam hatip sınıflarının açılmasının, her okulda mescit açılmasının zorunlu hale getirilmesi gibi uygulamaların ‘dindar nesil’ hedefiyle hayata geçirildiğini

belirten Veli Der Başkanı Füsun Sarsılmaz, şöyle diyor :

 “Bu durum, bir taraftan eğitimin zaten sorunlu olan niteliğini daha da geriletirken diğer taraftan okullarda veliler ve öğrenciler arasında ayrıştırıcı ve kutuplaştırıcı etkiler yaratıyor. Dinin ve dini kuralların devlet eliyle eğitim sisteminin merkezine yerleştirilmesi eğitimin dini kurallara göre biçimlendirilmesi, öğrencileri inanan ya da inanmayan, dindar ibadet eden ya da ibadet etmeyen gibi kategorilere ayırmaya başladı”

Güzeloba Ortaokul’nu İmam Hatipleştirme girişiminin bazı cemaat, vakıf ve dernekler tarafından camilerde broşür dağıtılarak desteklendiği de bize ulaşan bilgiler aramsında..

Daha da ilginci okulun imim hatip olması için hutbe ile imza toplama girişiminde bulunulması..

Veli-Der Başkanı Füsun Sarsılmaz, şöyle diyor :

“Antalya’da neredeyse tüm okullar içerisinde imam hatip sınıfları açılarak okullarımız imam hatipleştiriliyor. Verilen talimatlar doğrultusunda hem okul yönetimleri velilere ‘adres şartı aranmaksızın kayıt yapılacaktır’ diyerek acil diye mesaj çekiyor, hem de camilerde imamların ‘çocuklarınızı imam hatip okullarına kayıt yaptırın’ hutbeleriyle imzalar toplanarak talep yaratılmaya çalışılıyor”

Aylardır sıkıntı yaşayan Güzeloba sakini anne ve babaların isyanına tercüman olan Veli-Der Başkanı Füsun Sarsılmaz, şunları söylüyor :

“Bizler Veli-Der Antalya Şubesi olarak eğitim sistemini her geçen gün daha büyük uçurumlara sürükleyen bu anlayışa ‘dur’ diyoruz! Yeter diyoruz! Eğitim sistemini ve toplumu kendi dünya görüşleri ve ihtiyaçları doğrultusunda dönüştürmek isteyenlere karşı bizler çocuklarımızın; eşit parasız, bilimsel ve laik eğitim almasını istiyoruz. Milli Eğitim Bakanlığına, Antalya Valiliğine, Antalya Milli Eğitim Müdürlüğüne sesleniyoruz; Bu talimatı derhal geri çekin. Okullarımıza dokunmayın. Çocuklarımızdan ellerinizi çekin”

Okulları imam hatipleştirme hedefi ya da çabası eğitimdeki kaliteyi de ne yazık ki büyük oranda düşürdü..

Milli Eğitim Bakanlığı'nca, 2019 Liselere Geçiş Sistemi kapsamında yapılan merkezi sınav sonuçları ile birlikte sonuçların değerlendirildiği 2019 Ortaöğretim Kurumları Merkezi Sınav Raporu’ndaki şu bölüm çok önemli :

“1 Haziran 2019 tarihinde yapılan LGS'ye 1 milyon 29 bin 555 öğrenci girdi. Merkezi sınavın her iki oturumundaki tüm sorulara, 565 öğrenci doğru cevap verdi. Bu öğrencilerin 66 farklı ilde bulunduğu belirlendi. 2019 LGS'de öğrenciler, matematik sorularında başarısız oldu. Hem kız hem de erkek öğrenciler, en çok Türkçe sorularında zorlanmadı”

Başka söze gerek var mı ?