Rusya krizi ve terör olayları nedeniyle çok kötü geçen sezon turizmcilerin farklı alanlara yönelmesi turizmde çeşitliği de beraberinde getirdi. Son zamanlarda sıkça duyulan ve ciddi pazar payı olan ‘Helal Turizm’ konusunda ise turizmciler umutsuz. TÜROFED Başkanı Osman Ayık: Turizmde yaşanan son duruma bakılırsa helal turizmin sonucu değiştireceğine inanmıyorum.. AKTOS Başkanı Yusuf Hacısüleyman : Tamamen ticari bir tercih. Arap turistlere yönelik bir talep varsa bu pazar yaşar yoksa yaşamaz..
 
Rusya krizi ve terör olayları nedeniyle çok kötü geçen sezon turizmcilerin farklı alanlara yönelmesi turizmde çeşitliği de beraberinde getirdi. Son zamanlarda sıkça duyulan ve ciddi pazar payı olan ‘Helal Turizm’ konusunda ise turizmciler umutsuz. Dönem dönem turizmde yaşanan sıkıntılar nedeniyle birçok alternatif turizm çeşitleri ortaya çıkmıştı. Son olarak Türkiye ve Antalya’da ‘Helal Turizm’ olarak adlandırılan Araplara yönelik turizm faaliyetleri hızla yayılmaya devam ediyor. Antalya’da son bir yılda helal turizm hizmeti veren otel sayısı 5 iken 15’e yükseldi.
 
TUTAR MI TUTMAZ MI BİLEMEYİZ
Antalya Turizmi açısından durumu değerlendiren, Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Yusuf Hacısüleyman, farklı tatilci kesimlerine yönelik otel konseptleri oluşturulabileceğini belirterek, “Bunun iyi veya kötü olarak değerlendiremeyiz. Turizmde farklı tatil beklentileri olan kişilere yönelik otel konseptleri oluşturulabilir ama bu uygulama tutar mı tutmaz mı onu bilemeyiz. Tamamen ticari bir tercih. Orada bir Pazar var ise gelişir. Arap turistlere yönelik bir talep varsa bu pazar yaşar yoksa yaşamaz” dedi.
 
SONUÇ DEĞİŞMEYECEK
Türkiye Otelciler Federasyonu(TUROFED) Başkanı Osman Ayık ise turizmde yaşanan son duruma bakılırsa helal turizmin sonucu değiştireceğine inanmıyorum. Mevcut durumu düzeltmek daha mantıklı. Birçok işletme şu anda helal turizm hizmeti veriyor. İç pazarda insanlar bu hizmete çok rahat ulaşabiliyorlar ama bakıldığında Arap turist sayısı artmış değil” şeklinde konuştu. GERÇEK BU DEĞİL Turizm kenti olan Antalya’yı genellikle Rus ve Alman turistlerin tercih ettiği bilinirken turizmde yaşanan kriz sonrasında helal turizm alternatifi ile gelen turist sayısında bir artış olmadığına dikkat çeken Ayık, “Bizim için şu gelmiş bu gelmiş önemli değil, Ancak bakıldığında helal turizm ile seyahat eden insan sayısında bir artış yok. Yurt dışından öyle bir geliş yok. Gerçek öyle değil. Bu konuya çok farkla anlam yüklenmeye çalışıyor” ifadelerini kullandı. TUĞÇE SARAÇ
Editör: TE Bilisim