CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş. tarafından Antalya’daki abonelere gönderilen yazılar tepki çekiyor. Abonelerin bilgilerinin güncellenmesine ve sözleşme yapılmasına dönük yazıda, 7 günlük süre tanınırken, süre sonunda elektrik enerjisinin kesileceği kaydediliyor.  Tüketici koruma örgütleri ise bunun yasal olmadığını savunuyor

“BÖYLE BİR HAKLARI VE YETKİLERİ YOK”

CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş.'nin abonelerine gönderdiği bilgi güncelleme ve sözleşme yapılması içerikli yazıda, abonelere 7 gün süre tanınarak bu süre sonunda enerjilerinin kesileceğinin dayatılması tüketicilerin ve tüketici başvuru merkezlerinin tepkisini çekti.  Tüketici Başvuru Merkezi Genel Başkanı İbrahim Güllü, “Bu firmanın böyle bir uygulamayı yapma hakkı ve yetkisi yok. Tamamen diğer piyasadan elektrik firmaları devreye girmeden, 3 yıllık yapıyorlar sözleşmeyi. 3 yıl boyunca tüketiciyi kendilerine bağlamak istiyorlar. Bunu yaparken de tüketiciyi korkutma yolunu seçmek gibi bir strateji izliyorlar. Hukuksuz bir uygulama, hiç yakıştıramadığımız, tüketiciye saygı sınırlarını aşan bir uygulama” dedi.

Özelleştirilen Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş.'nin yeni yönetimi CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş. hakkında tüketici başvuru merkezilerine ve TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası Antalya Şubesi’ne şikayet yağmaya devam ediyor. Kayıp, kaçak bedelleri, açma-kapama bedellerinin ardından şimdi de abone bilgi güncellemesi ve sözleşme eksiği nedeniyle abonelere gönderilen ve 7 gün içinde işlem yapılmaması halinde elektriklerinin kesileceği yönündeki yazı vatandaşı çileden çıkardı.

EN ÇOK ŞİKAYET KONULARINDAN

Gazetemize gelen bir ihbar sonucu yaptığımız araştırmaya göre tüketici başvuru merkezlerine kredi kartlarıyla ilgili yapılan başvurularının ardından en çok şikayet CLK Akdeniz’le ilgili yapılıyor. TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası Antalya Şube yöneticileri de konu hakkında çok sayıda şikayet aldıklarını belirterek, en kısa zamanda bir basın açıklaması yaparak olayın hukuki boyutunu kamuoyuyla paylaşacaklarını aktardı.

HUKUKSUZ BİR UYGULAMA

Konuya ilişkin görüşünü aldığımız Tüketici Başvuru Merkezi Genel Başkanı İbrahim Güllü, “Piyasada sadece CLK yok, birçok elektrik firması var. Bunların böyle bir hakları, yasal zorunlulukları olmadığı halde tüketiciyi tehdit ederek, enerjisini kesme gibi bir hakları yok. Kaldı ki tüketicinin önceden kaynaklanan aboneliği söz konusu. Bunlar yeni bir abonelik devralan yeni bir şirkettir. O sözleşmeler yeni şirketi de bağlar. Bu firmanın böyle bir uygulamayı yapma hakkı ve yetkisi yok. Tamamen diğer piyasadan elektrik firmaları devreye girmeden, 3 yıllık yapıyorlar sözleşmeyi. 3 yıl boyunca tüketiciyi kendilerine bağlamak istiyorlar. Bunu yaparken de tüketiciyi korkutma yolunu seçmek gibi bir strateji izliyorlar. Hukuksuz bir uygulama, hiç yakıştıramadığımız, tüketiciye saygı sınırlarını aşan bir uygulama” dedi.

TÜKETİCİYE ÖNERİLER

Tüketiciye böyle bir zorlama ile karşılaşmaları durumunda önerilerde bulunan Güllü, “Böyle bir zorlama yaptıkları takdirde; yasal yollara gidebilir, yeni bir elektrik firmasıyla abonelik tesis edebilirler. Bu sözleşmeyi biraz inceledim, tamamen firmaya birçok hak getiren, tüketiciyi de yükümlülük altına getiren bir sözleşme. Tek taraflı standart bir sözleşme. Yani hiçbir şekilde tüketiciyle müzakere edilmeden, gel bunu imzala, imzalamazsan elektriğini keserim zihniyeti. Kötü bir zihniyet. Kötü bir uygulama” dedi.

Güllü, tüketicinin CLK Akdeniz’den gelen yazı sonrasında panik ve telaş içerisinde koşa koşa gidip sözleşme imzaladığını aktararak, “Sözleşme yapılmalı mı yapılmamalı mı bu ayrı bir konu. Ama yapılan uygulama yanlış. Her gün vatandaşlarımız arıyor. Bu konu üzerinden ayrıntılı bir açıklama yapmayı da planlıyoruz. Yaklaşık 100 - 150 şikayet ulaştı” dedi.

CLK AKDENİZ NE DEMİŞTİ?

CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş. yetkilileri ise daha önce de yaptıkları açıklamada özelleştirme sonrası yaptıkları çalışmaların TEDAŞ zamanında yapılmayan çalışmalar olduğunu savunmuş ve yaptıklarının yasal olduğunu, şirketi devraldıklarından bu yana önceki sözleşmeleri incelediklerini ve sözleşmelerin günümüz ihtiyaçlarını karşılamadığını, bu nedenle müşteri ve şirketin haklarının korunması adına sözleşmeleri yenilediklerini kaydetmişlerdi. Vahide YANIK-Adnan YILDIRIM

Editör: TE Bilisim