HUKUKA AYKIRI
DÜZENLEME
Teklifin 46’ncı maddesi köprülerden para ödemeden
geçtiğini düşündüğümüz vatandaşa herhangi bir tebligat yapılmadan kırk beş gün
sonra cezai hükümlerin uygulanacağına dair bir düzenlemeyi içermektedir diyen
CHP Antalya Milletvekili Cavit Arı, "İdari para cezasının tebliğ edilip
edilmediğine bakılmaksızın." cümlesi hukukun temel ilkelerine tamamen
aykırıdır. Hukukta cezalar ve belirli süreler tebliğle başlar, eğer tebligat
yapılmamışsa süre başlamaz, cezai müeyyide hiç başlamaz. Köprüden geçtiğini
düşündüğümüz şahıs parasının otomatik olarak çekilip çekilmediğinin belki
farkında bile olmayabilir yani oradan ücretsiz geçtiğinin farkında olmayabilir.
Dolayısıyla tebligat yapılmadan bu cezai hükümlerin uygulanması hukukun temel
ilkelerine tamamen aykırıdır, hukuksuzdur, bunun değiştirilmesi gerekir, bu
teklifin geri çekilmesi gerekir, aksi hâlde, hukuka aykırı bir düzenleme yapmış
olursunuz.” dedi.
KÖPRÜDEN
GEÇMEYENDE PARA ÖDÜYOR
Antalya Milletvekili Arı, “Her fırsatta söylüyoruz,
ekonominin temeline dinamit konulmuş olan en önemli konulardan biri kamu-özel
iş birliği projeleri. İşte kamu-özel iş birliği projeleriyle yapılan otoyollar,
köprüler... Şimdi, bir taraftan ceza uyguluyorsunuz, bir taraftan ise ülkenin
ekonomisini buralara teslim ediyorsunuz. Bakın bir örnek vereceğim. 18 Mart’ta
Çanakkale Köprüsü açıldı. Bu köprünün ihale tarihi 16 Mart 2017. Kaç yıl
garantisi var? On altı yıl üç ay on iki gün. O kadar çok hassas hesap yapılmış
ki on iki gün dahi eklenmiş. Bu köprünün ihale tarihindeki bedeli 10 milyar 354
milyon 576 bin TL; Euro bazında 2 milyar 545 milyon 465 bin. Bu köprünün bittiği
gün itibarıyla TL bazıyla Euro karşılığı 42 milyar liraydı. 42 milyar liraya
günde 40 bin yolcu garantisiyle, 15 Euro artı KDV'yle bir garanti kapsamında
köprü yapıldı. İlerideki ülkeye olan maliyetini artık siz hesap edin. Geçenden
parasını alıyorsunuz, geçmeyenden cezasını alıyorsunuz ama hiç geçmeyenden de
köyünde oturan benim Mehmet amcamdan da oturduğu yerden bunun parasını
alıyorsunuz.
“5’Lİ ÇETE BURADA”
Ceza konusu gerçekten çok ilginç. "Burada 4 kat
cezaya kadar müeyyide var, bu cezayı kim alıyor?" sorusu gerçekten çok
trajikomik bir soru. Eğer bu cezayı da bu firmalar alıyorsa gerçekten durum çok
vahim demektir. Bu konunun açıklığa kavuşması gerekir, cezayı bu firmaların
almaması gerekir. Kaldı ki zaten 4 kat ceza, artı bir de tebligat yapılmadan
hükmedilen ceza.Şimdi, kur korumalı mevduat sistemine geçildi. Daha 8 Nisan
itibarıyla, ülkeye maliyeti 21 milyar dolayındaydı, şimdi, daha da arttı. Bu,
açılış gününe yakın olduğu için 8 Nisan’ı söylüyorum. O gün köprüyü devlet
olarak kendi imkânımızla yapmış olsaydık 42 milyara mal ediyoruz ama kur
korumalı mevduatla, daha 8 Nisan’da yani üç-dört aylık maliyeti 21 milyar.
Oralara para bulup yapıyorsak şu köprüleri kendi imkânlarımızla yapalım. Bir
taraftan "Devletimiz güçlü." diyoruz ama bir taraftan da Çanakkale
Köprüsü'nde olduğu gibi, 5'li çete burada; Onun yerine, bu projeleri devletin
kendi imkânlarıyla yapalım, vatandaşımızı da soydurmayalım, devletin bütçesini
de soydurmayalım.” dedi. HABER MERKEZİ