YÖREX’e günler kala… ‘Yabancı yatırımcı tedirgin’

20-24 Ekim tarihleri arasında ANFAŞ Fuar alanında yapılacak YÖREX için Antalya Ticaret Borsası'nda tanıtım toplantısı düzenlendi. Toplantıda konuşan ATSO Başkanı Davut Çetin’in “Hem hukuk, hem ülkeye güven, hem de özgürlükler anlamında çekinceleri var yabancı yatırımcıların” değerlendirmesi dikkat çekti

YÖREX’e günler kala… ‘Yabancı yatırımcı tedirgin’

YÖREX’e günler kala… ‘Yabancı yatırımcı tedirgin’

    Toplantıya ATB Başkanı Ali Çandır, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, ATB Meclis üyeleri katıldı.


    Geçen yıl salgın nedeniyle YÖREX’i gerçekleştiremediklerini belirten ATB Başkanı Ali Çandır şu değerlendirmede bulundu: “12 yıl önce başladığımız YÖREX’i geçtiğimiz yıl salgın nedeniyle gerçekleştiremedik. Ancak bu yıl hem katılımcılar hem de ziyaretçilerden gelen yoğun talepler üzerine ağustos ayı itibarıyla düzenlemeye karar verdik. 2019 yılı verisiyle dünyada 200 milyar dolara ulaşan coğrafi işaretli ürün ticareti bulunmaktadır. Bunun yarısından fazlası tarım ve gıda ürünleridir. Bizim bu fuara başlarken yöresel ürünlerimizle ilgili bazı hayallerimiz ve hedeflerimiz vardı. Bunlardan bir bölümü gerçekleşti.”

KIRSALDA GENÇ KALMADI

    Kırsalda genç nüfusun az olduğunu söyleyen Çandır, “1980’li yıllardan sonra kırsalımızı hızla boşaltmaya başladık. Bugünlerde neredeyse yok denecek kadar az ve ileri yaşta insanımız bağları nedeniyle kırsalda yaşıyor. Genç nüfus yok denecek kadar az. Orta yaş olarak tabir ettiğimiz insanımız ise bunu yapacak maddi kaynaklara ve motivasyona sahip değil. Yine bu insanları motive edecek bir teşvik politikamız da yok. Bir diğer konu ise, ki bence en önemlisi, insanımıza birlikte hareket etmeyi unutturduk. Dolayısıyla bizim önce buradan başlamamız lazım. Yöresel ürünlerimizi coğrafi işaretle tescillendirelim. Ama bu ürünlerin üretimini yapanların da bu işarete sahip çıkacağı, etrafında birleşeceği ve güç birliği yapacağı bir model kuralım” dedi.

ZİYARETÇİ HEDEFİ 300 BİN!

    Bu yıl ziyaretçi sayısı hedefinin 300 bin olduğuna vurgu yapan Çandır, “10. YÖREX’i 81 kentimizden 657 katılımcımız ve 276 bin 288 ziyaretçiyle tamamlamıştık. Bu yıl yine 75 kentimizin katılımı ve 500 üzerinde katılımcımız netleşti. Ancak 81 il ve 650’nin üzerinde katılımcıyla düzenlemek için gayret ediyoruz. Ziyaretçi sayısındaki hedefimiz ise tüm kurallara uyarak salgına rağmen 300 bine ulaşmak olacaktır” ifadelerini kullandı.

‘ANTALYA EKONOMİSİNE CİDDİ KATKI SUNACAK’

    ATSO Başkanı Davut Çetin de ise şu ifadeleri kullandı: “YÖREX, Antalya’nın şu anda yaptığı en önemli etkinlik. Hem Antalya hem de iş dünyası açısından Antalya halkına ve fuarcılığı ciddi katkılar sunuyor. En son yapılan YÖREX sayısı verildi. Antalya’da bu kadar ziyaretçi alan bir fuar yok. Antalya dışından gelecek oda ve borsalarda ve diğer katılımcılardan ciddi bir talep var. YÖREX, Antalya ekonomisine ciddi bir katkı sunacak.”

‘YATIRIMCININ HUKUK VE ÖZGÜRLÜKLER ÇEKİNCESİ VAR’

    Türkiye’de farklı sektörlerin yurt dışıyla bağlantı kurarak karşılıklı kazanç kapısı yaratılmasının son dönemde güçleştiğine ilişkin sorulan soruya ATSO Başkanı Çetin şu cevabı verdi: 


    “Bizim ticarette siyaset yok. Yani buraya fuarcılık anlamında geleceklerde bir sorunumuz yok, yatırım yapacaklarda sorunumuz var. Ben yurt dışına da gittiğimde her yerde sorulan sorular bunlar. Yatırım yapacaklarda Türkiye’ye yatırım yapmak konusunda bir miktar tedirginlik var. Hem hukuk, hem ülkeye güven, hem de özgürlükler anlamında çekinceleri var yabancı yatırımcıların. Bizim yapacağımız YÖREX fuarcılık çalışmasının ise bu anlamda fazla etkilenmeyeceğini söylemek isterim. Dışarıdaki bu algıyı da kırmak için hükümetin girişimde bulunması lazım. Turizmde bile belki ileride büyük sorunlar yaşayacağız belki, bugünden önlem alınması gerekiyor.”

‘PAZARLAMAYI İYİ YAPARSAK BAŞARIRIZ’

    ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, “ Bizim pazarlama sorunumuz var. Ürünlerin pazarlama noktası fuarlardır. YÖREX’e dışarıdan katılımcılarda geliyor. Ne var ne yok gözetleniyor. Pazarlamayı iyi yapıp, kaliteden taviz vermezsek başarabiliriz. Eğitimleri hızlandırıp, kaliteli ürünler yaparsak öne geçeriz. Almanya’da herkes Türk domatesi alıyor kokusundan dolayı. Toprak kokuyor diyorlar” dedi. 

    Özgür Cem Boynueğri


Yorum Yap