Antalya’da daha önce çok sayıda turist, kaldıkları
otele haciz gelmesi sonrasında dışarı atılmış, adeta paralarıyla rezil olmuştu.
Akdeniz Gerçek’e ulaşan ve daha önce de benzerlerinin
yaşandığı iddiaya göre; mağduralar otelin önünde büyük bir buluşma
gerçekleştirmeye hazırlanıyor.
Antalya’nın
Manavgat İlçesi’nde yer alan Side bölgesindeki bir otele aylar öncesinden
rezervasyon yaptıran yerli ve yabancı çok sayıda turist otelin lobisinden
içeriye alınmadı, rezervasyonlarının iptal edildiği bilgisi paylaşıldı.
2015’ten beri bu durumun yaşandığını ve yetkililerin kalıcı bir müdahalede
bulunmadığını ifade eden turizm mağdurları, ‘Kimi arkadaşlarımızın parası geri
yatırılmadı. Daha önce acenta sorunu dedikleri için işin içinden çıktılar.
Ancak acenta değişmesine rağmen aynı sorun yaşanıyor’ şeklinde konuştu.
OTELE HALEN ULAŞILAMIYOR…
Çeşitli otel-oda satış platformlarından halen söz konusu
otele dönük satışların devam ettiği görülüyor. Daha önce de basına yansıyan olayda söz konusu
otelin yönetimi tur şirketini sözleşme gereklerini yerine getirmemekle
suçlamıştı. Otelin santral numarasına defalarca kez aranılmasına
karşın yanıt verilmemesi ise gerginliği tırmandırdı.
‘NİTELİKLİ DOLANDIRICILIK’
Çok sayıda otel mağduru konuyla ilgili olarak
yaptıkları şikayetlerine emniyet güçlerinden muhatap bulamadıklarını ve
dertlerini aktaramadıklarına dönük tepkiler yükseliyor. İşleyişe göre Jandarma,
polis ya da herhangi bir kolluk kuvvetine ‘Ben nitelikli dolandırıcılığa
uğradım. Müşteki olarak ifade vermek istiyorum” denilmesi halinde bu
görevlilerin bu şikayeti almama imkanı yok. Alınmadığı takdirde tutanak tanzim
edilip, Cumhuriyet Savcısı’na gidilebilir, o görevlilere ciddi bir cezai
yaptırım gerçekleştirilmesi sağlanabilir.
Edinilen bilgiye göre C. Tur ve P. T. adlı turizm şirketlerinden halen çok sayıda rezervasyon yaptırmış olan tatilci mevcut. Tatilciler otel kapısına gittiklerinde yeniden içeri alınmamaktan endişeli. Mağdur olan tatilcilere ‘otele gelmeyin, boşuna zahmet etmeyin, bulunduğunuz yerden şikayetçi olun’ denildiği iddia edilirken, oteli arayan kişilere otelde yer bulunmadığı dolayısıyla gelecek kişilerin otele alınamayacağı bilgisi paylaşılıyor.
Konuyla ilgili bilgilendirmede bulunan avukatlar, karşı taraftan
hizmet alınamadığı için tutanak tutulması gerektiğinin şart olduğuna dikkat
çekti. Mağdurlar tarafından ‘dolandırıcı’ olarak nitelendirilen P.T. adlı
turizm acentanın iflas kararı vermediyse ve işlerini devam ettiriyorsa her
türlü maddi ve manevi tazminat davası açılabileceği beyan edilirken, herkesin
otele gidip haklarını korumak adına tutanak tutturmasının şart olduğu bilgisi
paylaşıldı.
KURUMLAR SORUMLULUK ÜSTLENMİYOR
C. Hotel adlı şirketten C.Y. imzasıyla gelen e-postada ‘P.T. ile herhangi bir anlaşmamız olmadığından dolayı C. olarak adınıza kayıtlı herhangi bir rezervasyon mevcut değildir” ibaresi yer aldı. Yine AKTOB Koordinatörlüğü’nden bir mağdura gönderilen mesaj şöyle:
“Sayın T. adı geçen
otel üyemiz değildir. Şikayetinizi Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve
Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü’ne yazılı
olarak iletiniz.”
Yine ALO 176’dan gelen bir bilgilendirmede
mağdurlara şu mesaj iletildi: “P.T. TÜRSAB Türkiye Seyahat Acentaları Birliği
üyesi değildir. Kaçak acenta ve turizmi kötüye kullanma faaliyeti ile ilgili
aşağıda tarafınıza sunulan adrese belgeleriniz ile şikayetinizi iletmenizi rica
ederiz.”
MAĞDURLARDAN EYLEM ÇAĞRISI
Mağdurlar ise şu çağrıda bulundular:
‘Bu şirketin
amacı yıldırma politikası. Erken rezerve yaptırdığımız yerimizi bir şekilde
iptal ettirip 2-3 katına başkalarına satmak, bankadan paranı iade alsan ne ya
da farklı yollardan tatil planların mahvolduktan sonra… O yüzden herkes günü
geldi mi otele gitsin, orada itiraz etsin.’ ‘Arkadaşlar olay çıkınca hem
iskanları yok, hem Turizm Bakanlığı’na kayıtları yok. Sadece bir belediye
ruhsatıyla işletme yapıyorlar. Belli ki paraları topladılar, yediler. Şimdi
yeni para toplama derdindeler. Grup olarak gittiğimizde bağıra çağıra söyleyeceğiz
21 Temmuz’da.”
Özgür
Cem Boynueğri