Konyaaltı
Belediyesi, Tapu ve Kadastro VI. Antalya Bölge Müdürlüğü ile “Elektronik
Ortamda Emlak Beyan Değerinin Alınması” protokolü yaptı. Konyaaltı Belediye
Başkan Semih Esen ve Tapu ve Kadastro VI. Antalya Bölge Müdürü Funda Aydın Seymen
tarafından imza altına alınan protokolle Belediye ile Tapu Müdürlüğü arasındaki
işlem yoğunluğun azaltılması hedefleniyor. Vatandaşların işlem yükünü
hafifletmek adına yeni bir protokole imza attıklarını dile getiren Başkan Semih
Esen, bu protokolle tapu işlemleri için istenen emlak beyanı belgesine elektronik
ortamda ulaşılabileceğini söyledi.
VATANDAŞ MEKİK DOKUYORDU
Belediyeden
verilen bilgiye göre Başkan Semih Esen, “Vatandaşlarımız alım satım işlerinde
tapu işlemlerini yaptırırken ilgili taşınmazın tapu harcına esas olmak üzere belediyemizden
emlak beyan değerlerini almaları gerekiyordu. Vatandaşlarımız adeta tapu
müdürlükleri ile belediyemiz arasında mekik dokuyorlardı. Bu konuda
vatandaşlarımızın iş yükünü azaltmak, zaman tasarrufu sağlamak için Tapu ve
Kadastro VI. Antalya Bölge Müdürlüğü ile protokol imzaladık. Protokol
kapsamında vatandaşlarımızın işlemlerine yönelik emlak beyan değerleri
elektronik ortamda gönderilecek. Vatandaşlarımız ile protokolün taraflarına
hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
BAŞKAN ESEN’E TEŞEKKÜR
Tapu harcına
esas olan emlak beyanı belgesinin elektronik ortamda verilebilmesi için
Konyaaltı Belediyesi ile protokol yaptıklarını ifade eden Tapu ve Kadastro VI.
Antalya Bölge Müdürü Seymen, bu protokolle vatandaşların iş yükünü büyük ölçüde
hafifleteceklerini kaydetti. Aydın Seymen, protokolle kendilerine destek olan
Başkan Semih Esen’e teşekkür etti.
Akdeniz Gerçek Haber Merkezi