“Antalya sağlık turizmi pastasından daha fazla pay almalı”

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Davut Çetin, “ATSO Sağlık Turizmi Kümesi Projesi” hakkında yaptığı yazılı açıklama ile bilgi verdi. Çetin, yaptığı açıklamada “ATSO tarafından yürütülen Türkiye’nin ilk Sağlık Turizmi Kümesi Projesi ile firmalarımızın kurumsallaşmasını ve ihracatlarını artırmayı hedefliyoruz” dedi

“Antalya sağlık turizmi pastasından daha fazla pay almalı”

“Antalya sağlık turizmi pastasından daha fazla pay almalı”

  Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin yazılı bir açıklama yaparak, ATSO tarafından yürütülen Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Artırılması (HİSER) “ATSO Sağlık Turizmi Kümesi Projesi” hakkında bilgiler verdi. Başkan Çetin açıklamasında şunları kaydetti:

  

“Sağlık turizmi, Medical Tourism Index Raporu’na göre Dünya genelinde 100 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne sahip büyük bir sektör. Dünya’nın en önemli turizm destinasyonlarından birisi olan Antalya’nın bu pastadan aldığı payı artırabileceğine inanıyoruz.”

 

ANTALYA’NIN POTANSİYELİ ÇOK FAZLA

 “Sağlık hizmeti sunan tesislerimizin kalitesi ve kaliteli hizmetin diğer ülkelere göre düşük fiyatlarla sunulması, Antalya’nın Avrupa’nın tamamına, Afrika’nın ve Asya’nın önemli bir nüfusuna 4 saatlik uçuş mesafesinde olması, kentimizin misafir ağırlama konusundaki başarısı ve tecrübesi gibi faktörler potansiyelimizin çok daha fazla olduğunu gösteriyor.

      

ANTALYA EKONOMİSİNE DOPİNG OLABİLİR

   ATSO’nun, öncelikli çalışma alanlarından birisinin üyelerinin uluslararası pazarlarda rekabet güçlerini artırmak ve ihracat kapasitelerini geliştirmek olduğunu belirten Başkan Çetin şu ifadeleri kullandı:


“Antalya Ticaret ve Sanayi Odası olarak üyelerimizi uluslararası pazarlara açmak için çaba gösteriyoruz. Bugüne kadar gıda, tarım ve yapı sektörlerinde kümeler oluşturarak firmalarımızı yeni pazarlara açtık. Amacımız, Antalya’ya daha çok sağlık turisti getirebilmek ve bunu ülkemize döviz girdisi sağlamak adına katma değere dönüştürebilmektedir.


 Sağlık turizminde “Antalya” markasının tanıtılmaya ve pazarlanmaya ihtiyacı var. İnanıyorum ki; Antalya, resort turizminde olduğu gibi sağlık turizminde de öne çıkan bir destinasyon olabilir. Biz, resort turizmi tecrübemizle sağlık hizmetini doğru bir şekilde bir araya getirirsek dünyaya şifa dağıtan bir kent konumuna gelebiliriz. Bunu başarabilirsek Antalya’nın Türkiye ekonomisine katkısını çok daha yukarılara taşıyabiliriz.” 

(İHA)


Yorum Yap