Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim İş) Antalya Şubesi Yönetim Kurulu, bugün sona erecek olan 2019-2020 Eğitim öğretim yılının birinci dönemi nedeniyle bir basın toplantısı gerçekleştirdi. Eğitim İşAntalya Şubesi Yönetim Kurulu’nun tam kadro katıldığı toplantıda eğitimde yaşanan sorunların aynen devam ettiği vurgulandı.
OKULLARDA BAŞARI DÜŞÜYOR
Eğitim İş Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, yaptığı açıklamada, 2019/2020 Eğitim Öğretim yılının birinci döneminin ülke
genelinde yaklaşık 18 milyon öğrencinin karnesinin almasıyla tamamlanacağını
belirterek, “Milli Eğitim Bakanlığı millilikten çıkarak
eğitimi dernek, vakıf, tarikatlara ve özel sektöre bıraktığı için, bu eğitim-öğretim yılında da milyonlarca öğrenci,
veli ve binlerce öğretmen mağdur edilmiş; edilmeye de devam etmektedir.Özel sektör hayranı olan bakanımız her fırsatta özel
okulları destekleyerek parası olanın eğitim alacağı bir ortam oluşturmaya
çalıştığı görülmektedir. Bir özel okulun dönemin sonuna doğru eğitim
öğretim sürerken kapanma eşiğine gelerek mağdur olan öğrenci, öğretmen ve
aileler bu özelleştirmenin sonucudur. Sene
başında liselere ve üniversitelere giriş sınavları sonuçları hüsranla
sonuçlanmıştır. Sınavla öğrenci alan okullar proje okulu olarak belirlenmekte
ve liyakatsiz idareci ve öğretmenler ile kadrolaşma oluşturulmakta ve bu okullarda
da başarı düşmektedir” dedi.
DAĞ GİBİ SORUNLAR
Iltar, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Meslek liseleri tamamen gözden çıkarılmış, her açılan
okul İmam Hatip olarak hizmete sunulmuş, devletin normal okulları kalabalık
sınıf mevcutları ile ikili eğitim yaparlarken İmam Hatiplere tahsis edilen
okullarda sınıf gurupları bile oluşturulamamıştır. Sınav sistemlerinde ve
müfredattaki değişiklikler, dernek ve vakıflarla imzalanan protokoller,
personel istihdam sorunları, derslik açıkları, kalabalık sınıflar, öğretmensiz
okullar, ikili öğretim, taşımalı eğitim, uluslararası sınavlardaki
başarısızlıklar, öğrencilerin tarikat ve cemaatlerin yurtlarına mahkûm
edilmesi, çocukların örgün eğitim dışına itilmesi, sözleşmeli öğretmenlik,
hukuksuz bir şekilde görevden alma ve ihraçlar, sürgün uygulamaları, norm
fazlalıkları gibi sorunlar bu öğretim yılına damgasını vurmuştur.”
KÖTÜ YÖNETİM VE USULSÜZLÜKLER
Fatin İltar, yereldeki sıkıntıların
da aynı şekilde devam ettiğini vurgu yaparak, şöyle devam etti: “Aksu, Kemer,
Kaş ve Kepez ilçelerindeki, keyfi uygulamalar, kötü yönetim, usulsüzlükler ve
bunların basında sürekli yer alması, yönetim zaafı, başarı sıralamaları bu
ilçelerde çalışan eğitim emekçilerini huzursuz ve mutsuz etmektedir. İlçe Milli
Eğitim Müdürlükleri ile ilgili şikayetlerimiz olmuş ve özellikle birileri
tarafından korunmuş ve korunmaya devam edilmektedir.İl Milli Eğitim ve İlçe
Milli Eğitim Müdürlükleri yönetimde şeffaf değiller. Bilgi paylaşımında
yetersizler, atama dönemi açık olan okulların listeleri, tercihler ve puanlar
yayınlanmıyor. Bilgiler kamuoyundan gizlenmektedir.İl ve İlçe Milli Eğitim
Müdürleri okul müdürlerine ve okullara hakim olamamaktadırlar. Okul müdürleri
keyfi norm kadrolarla oynamakta ders seçimleri ile birilerini korumakta,
,öğretmenlerin mağdur olmasına sebep olmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığının ve talim
terbiye Kurulunun kararı olan ders programlarına uymayan ve keyfi ders dağıtımı
yapan okul müdürü korunmaktadır.”
OKULLAR VAKIFLARA TESLİM
“Okullar İl Milli Eğitim Müdürlüğü
tarafından dernek ve vakıflara teslim edilmiştir. Her biri ile ayrı ayrı
protokol imzalanmış, laik ve bilimsel eğitim tırpanlanmış, okullarda ise okul müdürlerince seçmeli dersler ile ilgili yapılan zorlamalar
adeta zorunlu ders haline getirilmiştir., Velilerin, öğrencilerin yetenek ve
istekleri dikkate alınmamış, bu durum karşısında İl Milli Eğitim Müdürlüğü
duyarsız davranmakta ve desteklemektedir. Maarif Müfettişleri tarafından
yapılan Soruşturma ve araştırmalarda verilen kararların uygulanmasında sendika
ayrımı yapılmaktadır. Yönetmeliklere aykırı olmasına rağmen cezalar
uygulanmamış, Bu durum İl Milli Eğitim Müdürlüğüne söylenmesine rağmen dikkate
alınmamış, ilgili kişiler korunmaya devam etmiştir. Buda çalışanlar arasında
güven ve adalet duygusunu ortadan kaldırmaktadır.”
ATAMALAR KEYFİ YAPILIYOR
“Proje okullarına atamalar keyfi
yapılmakta, okul müdürleri öğretmenler üzerinde soruşturma ve görev yeri
değişikliği tehditleri ile üzerlerinde baskı kurmaktadır. 657 Sayılı Devlet
memurları kanuna göre mesai saatleri belli olmasına rağmen hala bir kısım İlçe
Milli Eğitim Müdürleri akşam ve hafta sonu seminer kurs koymakta, İl Milli
Eğitim Müdürlüğü bu konu dada sınıfta kalmıştır.İl Milli Eğitim Müdürlüğü okula
ihtiyaç olmasına rağmen İmam Hatip okulları dayatmasından vaz geçmelidir. Sınavla öğrenci alan okulların sayısı
artırılmalıdır. Seneye ikili eğitime geçen okul sayısında artış görüleceği bu
durumda özelleştirme İl Milli Eğitim Müdürlüğü destek vermektedir. Sorunun çözümü
için İmam Hatip okullarının acilen Anadolu Lisesine dönüştürülmelidir.”
BİLİMSELLİKTEN UZAKLAŞILDI
“Basına düşen, şikâyet konularını il
milli eğitime bilgi isteme maksatlı yazdığımızda cevap yazılmamakta ya da
ilgisiz bir şekilde cevap verilerek olaylar unutturulma yoluna
gidilmektedir. Antalya’nın eğitim sorunlarını görüşmek için defalarca toplantı
talebimiz İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından dikkate alınmamış, eğitimin
paydaşları olan sendikalar görmezden gelinmiş, okullar vakıflara, derneklere
diyanete teslim edilmiştir.Eğitimin bilimsellikten, çağdaşlıktan, millilikten,
Atatürkçülükten uzaklaştırılması mutsuz, umutsuz, görev sorumluluklarını
kavrayamayan, okumayan, düşünemeyen, yorum yapamayan, sorumsuz nesiller yetiştirmektedir.
En kısa zamanda eğitim programının düzenlenerek Cumhuriyetin kurucu ilkelerine
dönülmesi zorunludur.” Kubilay ELDEMİRCİ