Şimdi hangi cemaat soruları çalacak ?

Eğitim İş Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, Milli Eğitim Bakanlığı’nı bilimin en temel ilkelerine aykırı bir şekilde eğitimi itibarsızlaştırması sonucu çocukların geleceğiyle oynandığını iddia etti. Eğitim Sen Başkanı Kadir Öztürk ise şimdiye kadar birçok sınavda şaibe çıktığını belirterek, “Geçmişte soruları FETÖ çalıyordu. Şimdi hangi cemaat soruları çalacak belli değil” dedi.

Şimdi hangi cemaat  soruları çalacak ?

Şimdi hangi cemaat soruları çalacak ?

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim iş) Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar ve Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Antalya Şube Başkanı Kadir Öztürk, 15-16 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek olan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) öncesinde Akdeniz GERÇEK’e konuştu. Eğitim İş Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, liseye ve üniversiteye giriş sınav sisteminin belirsizliklerle dolu olduğunu vurgulayarak, ”Liseye giriş ve Üniversite sınavlarıyla ilgili onlarca değişiklikler ve belirsizlikler, liselerde temel ders olan matematik dersinin etkisizleştirilmesi, öğrencileri eleme adına zorlaştıran anlayış, ders kitapları ya da müfredatla sık sık oynamalar eğitim sistemimizi alt üst etmektedir” dedi. 

SAĞLIKLI BİREYLER YETİŞTİREMEYİZ

Iltar, iktidar eliyle sık sık yapılan değişiklikler sonucu çocukların çalınan geleceklerinin hesabının er geç sorulacağını aktardı. Son sisteme dair ise hükümetin hayali olan özel okuldan başka bir şeye hizmet etmediğinin altını çizdi. Iltar, “Çocuk ve gençlerimizin, geleceğimizin siyasi iktidarın yarattığı enkazın altında yok olmaması için acil adımlar atılması zorunluluğunu bir kez daha belirtiyor, Çocuklarımızın öğrenmeye değil, sınavlara koşullandırıldığı, öğretmenlerin düşük ücretle, esnek ve güvencesiz çalışmaya zorlandığı, siyasal kadrolaşmanın sınır tanımadığı, okullardan bilim ve sanatın kapı dışarı edildiği, matematiğin tartışmaya açıldığı, dini referans alan uygulamaların arttığı bir eğitim sistemiyle sağlıklı bireylerin yetiştirilmesi mümkün değildir” dedi.
ÇOCUKLARIN PSİKOLOJİSİ ALT ÜST

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Antalya Şube Başkanı Kadir Öztürk ise ezberci sınav sistemini başından beri eleştirdiklerini hatırlatarak, “12-13 yıllık eğitimlerini üç buçuk saate göre değerlendiriliyor. Bu zaman aralığında öğrencimiz heyecanlı olabilir hasta olabilir. Eğitim sistemi ezbere dayalı olduğu için çocuklarda ezbere dayalı bir sistemle sınava giriyor. Sonuçta bu çocuğun yeteneğini kültürünü 12 yıllık birikimiyle ölçmüyor aslında. Ezberlediği yerleri sınavda aklına geldikçe çözüyor. Çocukların psikolojisi alt üst oluyor” dedi.
EĞİTİM GERİCİ ZİHNİYETE DAYALI
Her öğrencinin bir grafiği tutulan ve yeteneğine ve bilgi birikimine göre bir sistem oluşturulması gerektiğini söyleyen Öztürk, “Bu şekilde olmaması gerekiyor ama bizde de tam tersi oluyor. Bizde zaten eğitimin içi boşaltıldığı için şuan gerici zihniyete dayalı bir eğitim veriliyor” ifadelerine yer verdi.
Öztürk, her yeni gelen Milli Eğitim Bakanı’nın farklı sistemler uygulamaya başladığına dikkat çekerek şöyle devam etti: “En son gelen bakanı da özellikle ucuz işçi ve özelleştirmeyi hızlandırması için getirdiler. Meslek liseleri TOBB’a satılıyor. Turizm Fettah Tamince’ye peşkeş çekiliyor. Bu tür şeyleri hızlandırsın diye getirilen bir bakan var karşımızda.”  
ŞİMDİ KİM ÇALACAK?

Eğitimin içinin boşaltıldığını ve sistemin tamamen yanlış olduğunu vurgulayan Öztürk, “Şimdiye kadar bu sınavlarda birçok şaibe çıktı. Geçmişte FETÖ soruları çalıyordu. Hükümet kendisi söyledi. Şimdi hangi cemaat soruları çalacak hangisi soruları önceden görecek belli değil. Ensar vakfı mı olur bilemiyoruz. Sonuçta bu şekilde yaşıyoruz” diye konuştu.  Dilara AÇİKYİLDİZ

 


yorum-resim

Tansel yikmza11 Nisan 2020

Girmedikleri sınavda nasıl mağdur oluyorlar cepten ücretiyle gazete ilanı veriyorlar anlaşılır gibi değil eskiden de bu tür gariplikler vardı
https://i.hizliresim.com/1N0EDp.png
http://i.hizliresim.com/kER6nW.png
1- Doktorlardan oturma eylemi: Bir grup doktor, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi binası önünde oturma eylemi yaptı. Bilkent'teki ÖSYM binası önünde toplanan doktorlar, çeşitli pankartlar açtı. Grup adına açıklama yapan Onur Ertuna.. Açıklamanın ardından slogan atan ve ÖSYM binası önünde bir süre oturma eylemi yapan grup, daha sonra dağıldı.
http://www.gazetevatan.com/doktorlardan-oturma-eylemi-350565-gundem/
https://www.medimagazin.com.tr/hekim/tip-egitimi-tus/tr-doktorlardan-oturma-eylemi-2-22-32123.html
https://www.aksam.com.tr/guncel/osym-onunde-oturma-eylemi--8626h/haber-8626
http://m.turkiyegazetesi.com.tr/Genel/a474582.aspx
http://www.haber7.com/egitim/haber/677757-doktorlardan-osym-onunde-oturma-eylemi
2-Yasin Çelenk isimli hekim, https://i.hizliresim.com/qENU75.jpg ilanıyla TUS sınavında mağdur olduğunu beyan edip Tıpta Uzmanlık Sınavı'na (TUS) giren bir grup hekim adına Hürriyet vd gazetelere ilan verdi.
https://www.milliyet.com.tr/egitim/nisanda-yapilan-tusta-en-az-7-soru-hatali-1085748
https://www.medimagazin.com.tr/hekim/tip-egitimi-tus/tr-bhekimlerden-osymye-tus-tepkisib-2-22-19885.html
https://www.evrensel.net/haber/205940/pardon-ama-biz-neye-calisacagiz
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/hekimlerden-tusa-tepki-56864
http://www.yenimesaj.com.tr/hekimlerden-osymye-tus-tepkisi-H1190394.htm İlanda, söz konusu sınava, hekimler olarak pek çok önceliklerinden vazgeçerek uzunca sure gere gündüz çalışıp hazırlandıklarını anlatan Çelenk, iyi ölçen ve daha iyi yapanların kazandığı bir sınav beklediklerini söyledi. Buna karşın birçok sorunla karşılaştıklarını dile getiren Çelenk, soru dağılımlarının Tıp Fakültesi müfredatı ile uyumsuz olduğunu, sınavın çalışan ile çalışmayanı ayırt etmediğini savundu. Çelenk "Pardon ama biz hekimler neyi esas alıp çalışacağız? Kafanıza göre istediğiniz yerden soru sorma hakkınız var mı?" sorularını yöneltti. 3 https://www.yenicaggazetesi.com.tr/mo...ar-36762yy.htm Tıp camiası farklıdır. TUS'u mercek altına alanlar neredeyse 50 yıldır hangi fakültenin öğrencilerinin hangi derecelere girdiğini iyi bilir. O halde başta 2014 TUS'unu inceleyin. Son yıllardaki TUS'u mercek altına alın. Hangi üniversitelerin birden bire öne çıktığını belki anlarsınız. Bu yazdıklarımın adına "suç duyurusu" mu denir yoksa "durum tespiti" mi bilmem. Bu ülkede Zekeriya Öz ve benzeri çakmalar yerine gerçekten, Mustafa Kemal'in "Cumhuriyet Savcıları" var. Titiz bir çalışma ile bütün bu sınav hırsızlıklarının faillerini tek tek tespit ederek, yargı önüne çıkarabilecek yürekli savcılar, kaybolan yılları geri getiremeseler bile vicdanları rahatlatabilirler.Yeniçağ: Çalınmış yıllar!-Yavuz Selim DEMİRAĞ
4 https://i.hizliresim.com/ZdvP7G.jpg
NİHAYETİNDE 1- Onur Ertuna isimli bir doktor var mı? Google aramasında çıkmaması garip doktorlar adına açıklama yapan mağdur doktor kim? Böyle biri var mı? 2- Googleda Yasin Çelenk isimli bir doktora ulaşılamıyor. Yani Yasin Çelenk doktor değil ve TUS sınavında mağdurum diye Tüm Hekimler adına Hürriyet ve diğer gazetelere ilan veren Yasin ÇELENK’in adına https://www.asfaferda.k12.tr/4308/asfa-ferda-kolejinde-egitim-her-zaman sayfasında rastlanıyor. Özel Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Uzman Dr.Sami SELÇUKBİRİCİK’in açılış konuşması ile başladı. Uz. Dr. Sami SELÇUKBİRİCİK, yeni yapılanmaya ve yeni eğitim sistemlerine öğretmenlerimizin daha çabuk adapte olmaları ve derslerini daha verimli şekilde işlemeleri için böyle bir program hazırladıklarını söyledi. Eğitim kadrosuna yeni eğitim-öğretim yılında başarılar dileyen Uz. Dr.Sami SELÇUKBİRİCİK, Özel Asfa Ankara Ferda Koleji’nin... Asfa Ankara Ferda Koleji Kurucu Temsilcisimiz Yasin ÇELENK yapmış olduğu konuşmada.
3-Doktor olmayanlar veya sınava girmeyenler girmedikleri sınavda nasıl mağdur oluyorlar
4-Yavuz Selim Demirağın suç duyurusu ne oldu?

yorum-resim

Deniz tanrr 4 Mart 2020

Geç kalmış bir itiraf
Yazar Ahmet Dönmez - 01/03/2020
Bu yazıyı hazırladığım şu esnada bile nice insanlar haksız yere ‘soru çalma’ iddiası ile gözaltına alınıyor, tutuklanıyor.
Geçmişini çok iyi bildiğim, karakterinden, kabiliyetinden ve zekâsından zerre kadar şüphe duymadığım kişiler, soru çalma suçlamasından aklanmaya çalışıyor.
Neden?
Hem hasetle dolu konu-komşu, akrabanın “Olsa olsa…” diyerek başarılı gençleri ‘ihbar’ etmesi hem devletin at ile it izini ayırmadan bir işgal ordusu gibi hareket etmesi hem de zamanında cemaatin belli alanlarda bu iğrenç yola tevessül etmiş olması nedeniyle binlerce temiz insan lekelenmiş durumda.
Cemaat kadrolarının genelinin ne kadar iyi eğitimli, ne kadar zeki ve düzgün insanlardan oluştuğunu, bugün en keskin muarızları bile kabul ediyor aslında.
Hele o kadrolar olmaksızın geçen bu 5-6 yıldan sonra, bu hakikat biraz daha iyi anlaşılmış durumda.
Cemaatten hiç hazzetmeyen, bunu her fırsatta dile getiren bir emekli subay tanıdığım geçenlerde dedi ki, “Bunlara baktıktan sonra diyorum ki yine cemaatteki çocuklar çok iyiymiş. Hem daha dürüstlerdi hem de daha kabiliyetlilerdi. Bunlar hepten paçoz çıktı.”
Aynı şekilde onyıllardır yurtdışında uluslararası ticaret yapan ve cemaatle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir dostum, “Sana bir şey diyeyim mi, Türkiye’nin dışarıya bakan kurumlarının neredeyse hiçbirinde doğru düzgün muhatap olacak adam kalmadı. Bunu sadece bizler değil, yabancılar da söylüyor. Kalite yerlerde. Dil bilmeyen, konuşmasını bilmeyen, oturma kalkma bilmeyen insanlarla doldu her yer. Yabancı muhataplarımız da bundan muzdarip.” dedi. Bu şikâyetleri, özellikle cemaat kadrolarının farkını anlatabilmek için dile getiriyordu.
Bundan dolayı devletin bir şekilde bazı KHK’lılara yeniden kapıyı açmaya mecbur kalacağını söyleyenlerin sayısı artıyor.
Mesela Hava Kuvvetleri’nde yıllardır kullanılan İngilizce eğitim ve talimnamelerin dil bilmeyen yeni subaylar yüzünden Türkçe’ye çevrilip dağıtıldığını okumuştuk.
Eski Genelkurmay İstihbarat başkanı Emekli Korgeneral İsmail Hakkı Pekin, Youtube’daki Neyin Nesi TV’de yaptığı açıklamada, cemaat kadroları için şu itiraflarda bulunmuştu: “Bu çocuklar tam da komuta kademesinin istediği çocuklar. Yani zeki, ‘emredersiniz’ diyor, çok fazla eleştirmiyor, her türlü görevi yapıyor… Yani tam böyle Türk Silahlı Kuvvetleri’nin, TSK komuta kademesinin aradığı konuları tespit etmişler ve bunları o şekilde sundukları zaman bunların FETÖ’cü olarak bilinmelerine gerek yok ama bunların hepsi öyle bir gelmişler ki şeye, aranan adam olmuşlar. Bunların hepsi çok çalışkan insanlar olmuşlar, yani bana da deseler şimdi ‘Kimleri seçeceksin?’ diye, onlardan seçerim. Çünkü bunlar hem zeki hem işte master yapmış, doktora yapmış, birkaç yabancı dil biliyor, bir kaç yerde çalışmış, Doğu’da Güneydoğu’da güzel görevler yapmış. Şimdi bu adamlar ister istemez komuta kademesi tarafından, en küçüğünden en büyüğüne kadar, seçilip çalışılmak istenen adamlar.”
Fanatikler hariç bunu artık herkes kabul ediyor.
Doğal olarak cemaatçi diye tutuklanan Harbiyeli gençlerin cezaevinden girdiği sınavları derece ile kazanması karşısında, “Hani bu çocuklar soru çalarak askeri okula girmişti?” şeklinde tepki gösterenler de haklı durumda.
Çünkü gerçekten de bu Hareket içerisindeki gençlerin ezici bir çoğunluğu sınav sorularının verilmesine ihtiyaç duymayacak zekâvette ve donanımda.
Bu girişi, şu soruya cevap aramak için yaptım: “Peki öyleyse cemaat neden sınav sorularını kendi seçtiği öğrencilere veriyordu?”
Evet, cemaat.
Yine hemen bir öfke kabarması olacak şimdi, biliyorum.
“Neden cemaat diyorsun? Belki soruları münferiden çalan veya etrafına dağıtan bazı ahlaksızlar olabilir, neden cemaatin geneline çamur atıyorsun?” diyenler olacaktır.
Olsun. Bu cümleyi bilerek kurdum. Çünkü biliyorum ki bu bir ‘cemaat’ organizasyonuydu. Daha doğrusu cemaatin içinde ayrı bir cemaat olan ve kimseye hesap vermeyen karanlık birimlerin organizasyonu. Soru verme de orada sistematik olarak yapılan bir uygulamaydı.
Cemaatin yüzde doksanının bunları bilmiyor oluşu, yeni yeni öğrenmeye başlayışı veya duyduğunda inanamayışı, bu işin yapılmadığının kanıtı değildir. Cemaatin dual yapısının kanıtıdır. Küçük ama çekirdeği teşkil eden, Hareket’in geri kalanından ayrışmış, bambaşka gündemleri olan ve yapıp ettiklerini en başta da cemaatin bu geri kalan diğer büyük parçasından gizleyen bir başka yapılanmanın kanıtı…
Kesin konuşuyorum, evet.
Çünkü ‘soru çalma’ iddiaları gerçek, biliyorum.
Bilen başka binlerce insan gibi…
Geç de olsa öğrendim.
Daha önce ilk duyduğumda ben de bunu bir kaç düzdânenin marifeti sanmıştım.
Peki beni bugün bunun sistematik bir irtikap olduğu noktasına ne getirdi?
Anlatayım.
15 Temmuz sonrasında büyük bir sorgulama başladı ve geçmişte susan bir çok kişi yaşadıklarını anlatmaya başladı.
Hem “Soruları aldım” diyen hem de “Soruları verdim” diyen onlarca isimle konuştum. Dinlediklerimin doğruluğunu farklı kaynaklardan teyid ettim.
Şimdi bunlardan bazılarını paylaşıp yukarıdaki soruya geri döneceğim. Yani “Neden?” sorusuna… Bu sınavlara giren şahısların hemen tamamı zaten kendi başlarına da üstesinden gelebilecekken, soruları almaya hiç ihtiyaçları yokken neden birileri önlerine bu soruları koydular
Asıl tartışılması gereken nokta bence burası.
Müstear adı Kerem…
Yıllarca mahrem hizmetlerde bulunmuş, hapse girmeden yurtdışına çıkmış, 30’lu yaşlarda bir cemaat gönüllüsü.
Bana diyor ki, “Sizce neden hususi arkadaşlardan bu kadar çok itirafçı çıktı, hiç düşündünüz mü?”
Genel itibariyle etkin pişmanlıktan yararlanan sayısı 20 bin civarında bu arada. Bunlardan kaçı “hususi hizmetler”den bilmiyorum. Ama kendi okuduğum dosyalardan bile sayının epey kabarık olduğunu görebiliyorum.
Tamam ama… Bu sorunun cevabı işkence değil mi?
Bilhassa bu mahrem yapılanma içerisinde yer aldığı tespit edilenlere çok ciddi işkenceler yapıldı. Hayatını kaybedenler oldu. Kaçırılanlar, bir daha kendisinden haber alınamayanlar var.
Kerem, “Evet, bu doğru. Fakat hakikatin tamamı değil.” diyor. “Bazı ifadelere bakın, bunu anlarsınız.” dedikten sonra kendi cevabını şöyle veriyor: “Çünkü sisteme inancını yitiren çok sayıda arkadaş vardı. Özellikle son yıllarda işin çivisi iyice çıkmıştı. ‘Biz ne yapıyoruz?’ diye soran, vicdan azabı çeken, ‘mutlaka fetvası verilmiştir’ diye cevap aldığında tam tatmin olamayan, akşam kafasını yastığa koyduğunda içinde bir burukluk hisseden ve hep ‘Ben Hocaefendi’den daha iyi bilecek değilim ya! Vardır bir hikmeti.’ diyerek kendini teselli eden bu arkadaşların çoğu, 15 Temmuz’dan sonra dağıldı. Çünkü ‘Meğer bir hikmet yokmuş’ demeye başladılar. O yüzden önemli bir kısmı gidip itirafçı oldu.”
Kerem’in kastettiği vicdan azabı veren bu işler arasında soru verme de vardı.
“Mesela bir arkadaş GATA’ya girecekti. Sorular verildi. Ancak arkadaş kabul etmedi. Sonra da sırf bu yüzden Hizmet’le ilişkisini kesti.” diyor.
Peki sorular nasıl veriliyordu?
Müstear adı Polat…
Bu kısmını da ondan dinleyelim: “15 Temmuz olduğunda 23 yıldır Hizmet Hareketi’nde, 11 yıldır da hususi hizmetlerde bulunuyordum. Bu soru çalma meselesi…Yüzde yüz canım! Ben kendim kaç tane öğrenciye verdim. Bilmesem, içinde olmasam ben de komplo teorisi derim. Konduramam. Ama maalesef bu var. İsmi bile var bu işin: ‘Fetih okuma’. Sınav sorularını vermenin şifreli adı ‘Fetih okuma’dır. ‘Bu arkadaşa Fetih okunacak mı? Bu arkadaş Fetih okudu mu?’ diye tedbirli söylenir. Bunun anlamı, sorular verildi mi, demektir. Fakat bunun için bazı şartlar vardır. Herkese ‘Fetih okutulmaz’. Beş beşlik, güvenilir olması lazım. Onun da kriterleri vardır. Bu kriterleri karşılamıyorsa verilmez. Sadece bu da yetmez. Bir de ilgili atama için o arkadaşın uygun görülmüş olması gerekir. Çünkü bizim bir kariyer planlamamız vardır. Eğer arkadaş için yapılan planlama o sınava girmesini gerektiriyorsa ve de yüzde yüz güvenilir bir arkadaşsa o zaman sorular verilir. Bunu, o birimlerdeki herkes bilir. Yukarıdan geldiği söylenir ve sen de zaten onu bilerek yaparsın.”

Polat, işleyen sistemle ilgili şu tür detaylar veriyor: “Ben kendi baktığım birim için söyleyeyim. Mesela kurum içi sınavlar oluyor. Terfi sınavları. Arkadaşlardan uygun gördüğümüze diyoruz ki, ‘Bu sınava başvur. Şu şu kitapları al, şu testleri al, çalış’. Bunu söylerken işyerinde çalışması özellikle vurgulanır. Böylece herkes onu çalışırken görür. O sınava gireceğini herkes bilir. Hiç bir zaman kişiye, ‘Sana soru vereceğiz, rahat ol, sıkıntı yok’ demeyiz. Arkadaş zaten sınava hazırlanır. Sınava bir veya iki gün kala Fetih okuma olayı gerçekleşir. Sorular bize yukarıdan dijital ortamda gelir. Diyelim ki 100 soruluk sınav; A paketinde 70 tane soru, B paketinde 70 soru, C paketinde 70 soru var ama bunlar aynı 70 soru değil. Birbirinden farklı 70 soru, ki aynı şıkları işaretlemeleri tedbirsizlik olur. Fetih okunmadan önce bir yemin metni vardı, onu okutuyorduk. Kuran-ı Kerim’i getiriyoruz, çocuk abdestli bir şekilde geliyor ve yemin metnini biz söylüyoruz, arkadaş tekrarlıyor. Bunu en yakınları dahil kimseye söylememesi için… Sonra dijital ortamda sorular verilir. Kağıt kalem kullanmak yasaktır. Arkadaş iki-üç saat bilgisayar ortamında sorulara ve cevaplarına bakar. Bu ya bizim evimizde olur ya da onun. Tabi ki sınavda başarılı olur. Yüz sorudan yetmiş tanesi moda-mod sorudur. 10 tane, 15 tane de kendisi yapsa başarılı bir şekilde sınavı kazanır. 100 sorunun hepsi verilmez. Çünkü hepsini doğru yapar, bu da tedbir açısından sıkıntı doğurur. Zaten baraj 70’tir. Belki sorular verilmese de arkadaş kazanacak ama riske edilmiyordu. Diyelim ki oraya 30 kişi alınacaksa 30’unun da bizden olması isteniyordu. Buna göre kariyer planlamaları yapılıyordu. Diyelim ki o sınava üç kere girme hakkı var ve arkadaşın bu üçüncü girişi ise riske edilmek istenmiyordu. Genelde yukarıdan bunlar ayarlanıyordu. Kimin sınava son giriş hakkı, kimin yaş haddi vesaire hep bakılıyordu. 17 Aralık sürecinden sonra sorular dijital gelmemeye başladı.”

Peki bu sorular nereden geliyordu?

Polat, “Başımızdaki kişiden geliyordu. Muhtemelen okul komutanlıkları sınav komisyonunda olanlardan geliyordu. Ancak sadece askeri okul sınavları değil. KPSS, YDS (Yabancı Dil Sınavı) da geliyordu. ALES de geliyordu. Hepsi geliyordu. ÖSYM’nin yaptığı sınavların soruları da geliyordu. Ben konumum itibariyle bunların hepsini bilgi ile söylüyorum size.” cevabını veriyor.

****

Şunu belirtmem gerekir ki Polat, etkin pişmanlıktan yararlanmış bir isim.

“Bana itirafçı/iftiracı diyecekler biliyorum. Evet, itiraflarda bulundum. Çünkü yaptıklarımdan çok pişmanım. Ama söylediklerimde tek bir tane yalan yok.” diye vurguluyor ve bir çağrı yapıyor: “Kod adımdan kim olduğumu bilmesi gerekenler biliyor. Benim birimimde adı geçen herkesle yüzleşmeye hazırım. Özellikle de benim bağlı bulunduğum, hiyerarşik olarak üstümde yer alan ve kamuoyunun yakından tanıdığı, molla olarak, Hocaefendi’nin talebesi olarak bildiği, yazar olarak bildiği abilerle yüzleşmeye hazırım. İsterseniz sizin Youtube kanalınızda canlı yayında kendileri ile bunları konuşup tek tek, cümle cümle yüzleşebilirim.” ifadelerini kullanıyor. Bu noktada bir kaç isim de sayıyor. Ancak ben bu isimleri burada yazmayı uygun görmüyorum. Sadece şu kadarını söyleyeyim; aralarındaki ilişkiyi teyid ettim. Ayrıca ‘Fetih okuma’ da dahil olmak üzere Polat’ın anlattığı hiç bir şeye kimse ‘yalan’ diyemedi.

****

Polat ise “Bizim yatacak yerimiz yok.” ifadesini kullandıktan sonra şöyle devam ediyor: “Hizmet içerisinde beni vicdanen en çok rahatsız eden şey bu. Biz Hizmet içerisinde bir paralel yapıydık. Paralel Hizmet’tik biz. Bu tarz faaliyeleri bir esnaf, bir ev hanımı, bir öğretmen arkadaş veya yurtdışındaki safiyane bir arkadaş bilmez. Duysa da inanmıyor bile. Fakat benim anlattıklarım birebir gerçek. Bunları ben yaşadım. Daha anlatmadığım şeyler var. Bunlar geçekler. Ben bu güzel Hizmet’in sırtına kene gibi yapışan bizlerin, yani bu Paralel Hizmet’in, bu safranın temizlenmesini ve Hizmet’in tekrardan tasaffi etmesini istiyorum. Tek dileğim bu. Ne pislikler var. Bunları o zaman nasıl kendi aklımızla izah etmişiz, bağdaştırmışız anlayamıyorum. O zaman bir akvaryumun içindeydik. Bu olayları ben şu an değerlendirebiliyorum. O dönem böyle düşünmüyorduk. ‘Savaştaydık’. ‘Cihat ediyoruz, zamanında onlar çaldı, şimdi biz çalıyoruz’ diyorduk. ‘Allah rızası için’ diyorduk. Kendimizi rahatlatıyorduk. Ancak şimdi o akvaryumdan çıkınca anlıyorum yaptıklarımızın vehametini. Düşünün, Ümraniye’de bir yurt yapılıyor. Esnaflar metrekare başına bir maliyet üstleniyor, aralarında para toplayıp o yurdu yaptırıyorlar. Biz o yurdun bilmem ne katında ‘Fetih okutuyoruz’… Hizmet içindeki bu paralel yapının, bizlerin çok ciddi vebali olduğunu, hesabımızın çok ağır olacağını düşünüyorum. Hakiki, safiyane Hizmet zaten bir alternatif üretecektir. Hizmet durmaz. Bitmez. Kendince bir çözüm veya yol belirleyecektir. Ama bizim yaptığımız işlerin ortaya çıkmasıyla birlikte Hizmet’in safrasını atacağını ve iç temizliğini yapacağını düşünüyorum.”

****

Peki bu yine de sistematik olduğunun kanıtı sayılır mı?

Polat’ın cevabı şöyle: “Bunu biz hiç sorgulamıyorduk ki zaten! Bu zaten öyleydi. Herkesçe kabul edilen bir şeydi. Yani yukarıdan, abilerden geliyordu. Bize her şeyin Hocaefendi’nin bilgisi dahilinde olduğu söyleniyordu. Zaten sistem kurulmuştu, tıkır tıkır işliyordu. Bütün bunlar zaten bireysel olamazdı ki… Bizim birimdeki, benim altımda ve üstümde yer alan bütün abiler, arkadaşlar bunu biliyor, yapıyordu. Öyle söyleniyordu. Ancak her şeye rağmen ben de bugün tek bir sorunun cevabını merak ediyorum: Gerçekten de Hocaefendi’nin bilgisi var mıydı, yok muydu? Düzenli olarak Bamteli’ni izliyorum. Bazen ‘Hangi Hocaefendi gerçek?’ diye düşünüyorum. Bize, birimdeki abilerin söylediği ve her şeyden haberi olduğu söylenen Hocaefendi mi gerçek yoksa Bamteli’nde izlediğim Hocaefendi mi? Bunu netleştiremiyorum.”

****

Şimdi bir başka tanıklığa geçelim.

Müstear adı Halil…

O da hiç tutuklanmadan yurtdışına çıkabilen eski mahrem abilerden.

‘Hususi Hizmetler’in asker veya polise değil, sivil bazı memurlara bakan tarafında bulunmuş. İzmir’de.

Aslen öğretmen olan ve 17-25 Aralık sürecinden sonra bu hususi göreve getirildiğini anlatan Halil, şahit olduklarını şöyle aktarıyor: “Ben bu göreve gelince hep merak ettiğim, ‘soru çalma’ şayialarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığını öğrenmek istedim. Bizimle aynı birimden olan ve eskiden beri bu hizmetlerde bulunan bir arkadaşla yürürken, taş atıp tavşan çıkartmak kabilinden, ‘Yahu şu sınav soruları meselesinin de amma suyu çıktı ha!’ dedim. Demez olaydım. Arkadaş beni o birimde eski zannetti ve dedi ki, ‘Hocam eskiden biz sinevizyondan yansıtır yemin ettirirdik, şimdi ise sorular elden ele dolaşmaya başladı…’ Ben meseleyi biraz daha kurcalayınca arkadaş dedi ki, ’17-25’ten sonraki yıl bile falanca sınavda bu iş devam etti. Bazı branşlarda 12-13 yıldır, bazılarında 7-8 yıldır soruları veriyoruz.’ diye anlattı… Benim bütün dengem bozuldu. Çünkü oraya atanmadan önce görev yaptığım bir başka ilde sohbetler yapıyordum. Özellikle 17 Aralık sonrası yapılan sohbetlerde soru çalma olayını kesin bir dille reddediyordum. ‘Olsa ben bilirdim’ diye düşünüyordum. Ama şimdi sırçalı köşke çakıl taşı değmişti. Meğer olay doğruymuş. Hem de yıllardır bu iş yapılıyormuş. Ben sonrasındaki ilk toplantıda başımızdaki şahsa ‘Hocam bunu nasıl yaparsınız, bu 72 milyon insanın hakkına girmek değil mi? Bu kesinlikle caiz değil. Buna kimse fetva veremez’ dedim. Başımızdaki arkadaş bana dedi ki, ‘Abi bunlar konjoktürel şeyler. Türkiye’nin gerçekleri bunlar. Abiler mutlaka Hocaefendi’nin onayını almışlardır.’ Ben de dedim ki, ‘Buna değil Hocaefendi, Peygamber Efendimiz bile gelse cevaz veremez. Çünkü düpedüz kul hakkı bu’ dedim. Ve birimdeki görevim ile ilgili ilk çatırdama burda başladı. Ben bu meseleyi burda bırakmayıp kendi mesul olduğum, aşağı yukarı benle yaşıt olan ve aklı başında iki elemanıma da açtım. O gece tam 5 saat bu meseleyi konuştuk. Hocam inanın bu arkadaşlar benden sizden üç-dört kat daha zeki insanlar. Her şeylerini bir çırpıda verebilecek kadar da samimiler. Çünkü birisi 6 aylık maaşını, diğeri 8 aylık maaşını himmet etmişti o yıl. Çok çok zengin olabileceklerken kıt kanaat yaşıyorlardı. Her ikisi de biraz şaşırarak bana baktılar. En başta bana dediler ki ‘Abi sen bundan önce nerde çalışıyordun?’ Ben de uzun süre yurt dışında öğretmenlik yaptığımı vesaire anlattım. Haktan hukuktan, Hocaefendi’nin bundan haberinin olamayacağından, olsa da kesinlikle cevaz vermiyeceğinden başlayınca dediler ki, ‘Abi ben şu tarihte şu sınava girdim ve bu sınavın soruları önüme konmuştu, ki Hocaefendi o tarihlerde Türkiye’deydi’ dedi. Diğeri, ‘Abi aslında haklısınız, benim çocuğun da geçen yıl ….. sınavından bir gün önce sorular önüne konulunca oğlum ‘Allah belanızı versin’ deyip kapıyı çarpıp Hizmet evini terketti ve o gün bugündür ‘Baba bana abiler mabiler deme sakın…’ diyor. Oysa ki benim oğlum Türkiye derecesi yapan bir çocuktu. Bu olaydan sonra Hizmet’ten koptu.‘ dedi. Ben de bunun üzerine ‘Ee o zaman her işte bir gerçeklik payı varmış. Bu yenen tokatlar da boşa değilmiş’ deyince, her ikisi de ‘Değil tabi abi’ diye tasdik ettiler.”

****

Dediğim gibi, bu son 4 yılda soru aldığını ve verdiğini bizzat söyleyen onlarca kişi ile konuştum. Bunlar arasında, yukarıdaki örnekte olduğu gibi soruları reddettiğini ve cemaate küstüğünü anlatan gençler de var. Bazıları ile düzenli olarak görüşüyorum.

Bir de bugünlerde şahit olduğum enteresan bir yüzleşme oldu. Tanıdığım bir aile, bu soru çalma mevzuundan dolayı bir çeşit travma yaşıyor. Çünkü başından beri iddiaların gerçeği yansıtmadığını savunan bu dost aile, geçtiğimiz günlerde kendi oğullarının, “Biliyor musunuz, polis akademisi sınavlarının soruları bana verilmişti” itirafı ile sarsıldı. Yıllar sonra gelen bu itiraf sonrasında bir süre gerçeği kabul etmekte zorlanan anne-baba, bir süre sonra bir çeşit savunma mekanizması geliştirerek, “Demek ki o zaman öyle olması gerekiyormuş.” şeklinde kendini rahatlatma yolunu seçti.

O zaman öyle mi olması gerekiyordu gerçekten?

İşte şimdi, baştaki o soruya gelmiş bulunuyoruz.

Cemaat, son derece zeki ve başarılı gençleri bünyesinde barındırmasına rağmen neden aradan seçtiği bazı kişilere soruları veriyordu?

İşte bunun cevabı burada gizli. Bir önceki “Geç kalmış bir hasbihal-2” başlıklı yazıda çok daha fazlasını bulacağınız bir sosyolojik gerçeklikten dolayı.

Bir çeşit savaş hali içerisinde herkes devlette daha fazla güce ve koltuğa sahip olmanın mücadelesini veriyordu.

Kadrolaşma konusunda agresif bir tutum takınan ve dizginlenmesi zor iştahı nedeniyle işi şansa bırakmak istemeyen cemaatteki bazı birimler, neticeyi garanti altına alabilmek için gerekirse sorulara ulaşmakta ve bunları adaylara vermekte beis görmüyordu.

Bir yere 40 kişi gelecekse mümkünse tamamı cemaatten olsun isteniyordu. Bunun için hedefler veriliyordu. Bürokrasiye o yıl kaç tane adam sokulacağına ilişkin olarak cemaat birimleri arasında rekabet vardı.

Nasıl ki AKP’den Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunulan ‘Gizli’ ibareli raporda, “Tüm kilit noktalarda ön koşulsuz olarak sadece partimizle yüzde yüz uyumlu çalışacak personelin istihdamının gerçekleştirilmesi gerek” deniyorsa burada da aynısı geçerliydi.

Eski SHP’li bakan Mehmet Moğultay da aynı bakış açısıyla, “Yapılacak en akıllıca hareket, kendi devr-i iktidarında örgütleneceksin, kadrolaşacaksın ve bu kadrolar günün birinde gelecek yine senin yolunu açacak.” diyordu.

Daha önce de dediğim gibi, bu bir ‘tencere dibin kara…’ döngüsü.

Ya da ‘Ellere var da bize yok mu?’…

Kadrolaşma bir Türkiye gerçeği.

Anka Kuşu’nun üzerine oturduğu dal burası.

****

Durum böyleyken cemaat tabanının bu kadar büyük bir şok yaşaması ve söylenenleri kabulde bu kadar zorlanmasının nedeni ne peki?

Çünkü onların gaye-i hayal haline getirdiği, ömrünü adadığı davada buna yer yoktu. Gülen’den yıllarca bunun tam tersini okumuş ve dinlemişti. Meriç’ten karşıya geçtikten sonra yakıp ısındığı odunların parasını oracığa bırakan insanlar topluluğuydu burası. Hal böyle iken Hareket içerisinden herhangi birinin bilerek ve isteyerek böyle bir suçu irtikap edebileceğini kabul edemiyorlar.

“Bir hasbihal…” başlıklı yazısı ile bu dizinin kaleme alınmasına vesile olan Tr7/24 yazarı Alper Ender Fırat da aynı duygularla şu itirazı yapıyordu: “Allah da şahitti ki onlarca sınava giren çocuklarıma hiçbir zaman çalınmış bir soru gelmedi, ne benim çocuklarıma ne gazeteden tanıdığım insanların çocuklarına, ne yeğenlerime, ne akrabalarıma ne de benim herhangi bir şekilde tanıdığım birisine girdiği sınavın soruları önceden verilmemişti. Peki ben, çocuklarım ve kendisine herhangi bir soru verilmemiş hizmete sempati duyan yüzbinlerce genç bu günahı niye yüklensin, niye soru çalma ile anılsın ki?”

Doğrudur.

Gerçekten de cemaatin yüzde 90’ının soruları alması gibi bir durum söz konusu değildi. Hatta bundan haberdar dahi değiller.

Geri kalanı da aslında kendi girdikleri sınavları kazanabilecek donanımda olmalarına rağmen gönül verip dava belledikleri bir yolda ‘daha iyi hizmet edeceğiz’ zehabı ile abileri tarafından kullanıldılar. Bu günaha alet edildiler. Kirletildiler.

O yüzden bunun için ‘vicdan manüplasyonu’ tabirini kullanmıştım.

Aynı zamanda ‘ahlakın manüplasyonu’…

Yani normalde doğru kabul etmediği veya etmeyeceği bir şeyi, kendi menfaatleri söz konusu olduğunda ‘ahlakîleştirmek’…

Gerçi burada diğer gruplar gibi cemaat de adı konmamış bir şekilde ‘ahlakın müphemliği’ üzerinden hareket ediyor ama…

Bu kavramın sahibi Bauman bile tam olarak bunu söylemiyor olsa da ahlakın da doğrunun da birden fazla yorumu olabileceği görüşünden hareket eden bu tür gruplar, hukukun dışında bir çete gibi hareket eden devlet düzeni içerisinde, ahlakî seçimlerin göreceli olduğu düşüncesi ile soru çalma gibi suçlara cevaz verebildiler.

Çünkü halktaki karşılığı binde sıfır sıfır bilmem kaçlarla ölçülen bir partinin lideri bile kendine yakın kadrolar için “Cumhuriyetçiler iş başında” diyebiliyordu. “Bizim arkadaşlarımız” dediği bazı askerler ve yargı mensupları ile devleti kendi tekellerinde görebiliyordu. Kimse de bunu sorun etmiyordu. Bu onlara doğuştan verilmiş bir hak gibiydi.

Devletin kendisi yıllarca atamalar için etek boylarını ölçüp, adayın evindeki vitrinde içki şişeleri olup olmadığını araştırmadı mı?

Kritik yerlere atanacak kişiler için mahalle bakkalından kapıcıya kadar sorgulama yaparak ailesinde başörtülü olup olmadığı hakkında bilgiler toplamadı mı?

Bu devletin kendini korumak için öne koyduğu bir çeşit ‘ödev’se eğer, bu gruplar da işte kendi varlıklarını koruyabilmek için aynı ‘müphem’ alana sığındılar.

Burada kendisi ahlaki ölçütlere ve hukuka göre hareket etmeyen devletin, kendi vatandaşlarını da benzer yöntemlere ittiği, dolayısıyla da onlara hukuk ile veya etik kurallarla yaptırımda bulunma yetkisinin olmadığı görüşü ile hareket ettiler.
Ancak burada cemaat için aslında varoluşsal bir çelişki bulunuyor.
Bu argümanlara sarılmakla, yaptıkları tahribatı ıslah etmek iddiasıyla ortaya çıktığı diğer gruplar ile kendini eşitlemektedir. Muhalefet ettiği yöntemlerin aynısını, çok daha mahir bir şekilde kullanarak onların önüne geçmemekte, tam tersine onların da altına inmektedir.
Çünkü yapılanın yanlış olduğunu söyleyen ne modernitedir ne modernitenin ürettiği otoritedir; bizzat Hareket’in kendi kutsal referans kaynaklarıdır.
Üzerine bastığı ve yükseldiği zeminin kendisini belirsizleştiren, muğlaklaştıran, aşındıran bir hareket, en başta kendi durduğu yeri inkâr eden bir harekettir. Kendi kendini bağladığı ahlaki normları bizzat kendisi, kendisi adına ve kendisi yararına ihlal eden bir hareket, iddiasını nasıl sürdürebilir?
Bu soruların cevabını vermek, cemaatin suça bulaşmamış olan masum ve kalabalık kitlesine düşer.
ahmetdonmez.net

yorum-resim

Nadir Yüksek24 Şubat 2020

Şarlatanların cemaatlerde el üstünde tutulmasını anlamak mümkün değil

yorum-resim

Ali aksit21 Aralık 2019

Hakikaten akılalmaz bir çifte standartlı osym açıklaması kimi kastediyor belli değil herkesi zan altında bırakıyor devlet ciddiyeti içermeyen garip bir açıklama   https://www.drtus.com/forum/viewtopic.php?f=74&t=106788 http://stetuskop.com/showthread.php?t=4309&page=20 ÖSYM BASIN AÇIKLAMASI (16.09.2014) Gazetelerde Yer Alan Asılsız İddialar Bugün bazı günlük (MİLLİYET, AKİT) gazetelere ilan vererek, 2014-TUS/DUS Sonbahar Dönemi sınavı ile ilgili asılsız iddialarla Sayın Cumhurbaşkanımızı ve Sayın Başbakanımızı yanıltıcı mahiyette açık mektup yazan bir grup isim (Dr.Alp KARATAŞ Uz.Dr.Rıza ERÖKSÜZ Ahmet KANDEMİR Sancar VAROL Fatih KARAASLAN Bünyamin YILDIRIM Mahmut ÇELİKKANAT Uz.Dr.Uğur DEMİRCİ Osman GÜLSEVER Sinan TÜRKMEN Ayşe KARAGÜR Mustafa Kemal ŞAHİN İbrahim YAĞCI Taner ENGİN Yasin ÇELENK,Emine Doc.drAVCI HÜSEYİNOĞLU Seyran KÖKSAL Elif TEKE Ceylin KARA Ali İsmail SANCAK Fatmagül SARI Erhan PARLAK Nilay KUZU Erdal KARACA Pınar SÖNMEZ Ahmet SANCAK Pervin SARACA Adil BOZPINAR Serkan VURAL Sönmez ERDOĞAN Yusuf DEMİR Aysun YILMAZ Lale DEMİRKAYA Sadi KORKMAZ Sedat ÖZKAN Beytullah KISA Emrah KESKİN Burhan Cenap KOÇTAŞ Fatma Merve ÇELİK), ÖSYM'yi ağır suçlamalarla töhmet altında bırakacak ifadeler kullanmışlardır. Modernize edilmiş teknolojik altyapısı ile ÖSYM, yapmış olduğu her işlemi saniyesi saniyesine kontrol altına almış ve her saniyenin hesabını verebilecek duruma gelmiştir. ÖSYM'nin sınavlarında sorduğu her bir soru farklı zamanlarda çok sayıda akademisyen tarafından titizlikle hazırlanmakta ve denetlenmektedir. Buna rağmen bazı sorular, ortaya çıkan ve çoğu zaman da esasa ilişkin olmayan ancak mutlak adalet bakımından gerekli olduğu düşünüldüğünden, sınav sonrasında adayların verdikleri cevapların analizi ve bilim kurullarının görüş ve tavsiyeleri ile ÖSYM Yönetim Kurulu tarafından iptal edilmektedir. Ancak, sürekli değişerek gelişen ve tıp gibi son derece geniş bir alanda farklı yorum ve bakışlara dayanılarak çoğu zamanda umulmadık biçimde (?) mahkemeler tarafından iptal edilen sorular da olmaktadır. İlanda yer alan ve iddiadan ibaret gerçek dışı bazı hususlar incelendiğinde; ÖSYM hiç bir zaman adaylara, iddia edildiği gibi,"soruları ezberle" demez, Veri tabanında değişiklik yaparak herhangi bir kişiye sağlanacak haksız bir kazanç, karşılığında ağır cezaları gerektirmektedir. Bu ve benzeri düzenlemeler 6114 sayılı Kanunda açıkça yer almıştır, ÖSYM hiç bir adaya asla haksız kazanç temin etmez. Söz konusu ilan, ticari malzemesi giderek tükenen bir TUS hazırlık dersanesinin (TUSDATA? TUSEM? TUSTİME? E-TUS? TUSWORLD?) organizasyonu olup asla itibar edilmemelidir. Toplam 39 ismin yer aldığı ve bu isimlerden de sadece 13'ünün 2014 yılında TUS/DUS sınavlarına girdiği halde “Tüm adaylar adına” açıklama yapıldığı iddiası tam karşılığı ile gerçek dışı ve gülünçtür. Mezkur(?DAHA ÖNCE ZİKREDİLMEDİ, MEZKUR DEĞİL TUSDATA? DUSDATA? TUSEM? DUSEM? TUSTİME? E-TUS? TUSWORLD?) dershanenin bu saldırılarını yönetmekle görevli olduğu sosyal medya paylaşımlarından anlaşılan, listede ismi bulunan, dershane idarecisi kişinin, bu dershaneye bir şekilde bağlı kişileri organize etmek suretiyle infial ve aynı zamanda reklam amaçlı böylesi bir girişimde bulunduğu açıktır. Kaldı ki, ÖSYM’nin oluşturduğu teknik altyapı sayesinde malum dersane sahibi olarak tanınan diğer bir kişinin (Uz.Dr.Ahmet ERKEK?, Uz.Dr.Sami SELÇUKBİRİCİK?,Sema SELÇUKBİRİİCK, Dr. İdris ŞAHİN? Dr.İlker Ulaş SUNGUR?, Dr.Gökhan ERSOY,Fatih SELÇUKBİRİCİK Ercan ÖZTÜRK? Emrah KABATAŞ? Salih AYDIN? Prof.Dr.Osman ERER?,Hümeyra ÖZKAYA? Tolga BİÇER? Mehmet Ali Gülçelik? Anıl ÇUBUKÇU? Şadin Balsak?, Ahmet Cevdet Çitoğlu?, Murat Erkeçoğlu?) de eski bir tarihte (Tarihlerde) başkasının yerine sınava girdiği tespit edilmiş, ancak başlatılan soruşturma zaman aşımı dolayısıyla akim kalmıştır. ÖSYM, sadece hak edene hak ettiğinin verilmesini gerçekleştirmek amacıyla sınav güvenliğinden taviz vermeksizin ölçme kalitesini korumaya yönelik faaliyetlerinden asla vazgeçmeyecek ve Türkiye için olabilecek en güvenilir sınav sistemini sürdürmeye devam edecektir.

yorum-resim

deniz Albayrak10 Aralık 2019

ÖSYM sorularının çalındığı iddiasının merkezinde bu kez hangi Cemaat var

Odatv Logo
TUS sorularının çalındığı iddiasının merkezinde bu kez hangi Cemaat var Fethi Yılmaz yazdı
TUS sorularının çalındığı iddiasının merkezinde bu kez hangi Cemaat var

Fethi Yılmaz yazdı
04.03.2019
Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) sonrasında ÖSYM’nin soruları ve cevap anahtarını yayımlamadan önce sınav soruları sosyal medyada yer aldı. 24 Şubat 2019 Pazar günü gerçekleşen Tıpta Uzmanlık Sınavı öncesinde soruların Whatsapp gruplarında paylaşıldığı iddia edilirken, TUS sorularının çalındığı tartışmaları gündeme gelmişti.

Sınav sorularının çalındığı iddiaları üzerine ÖSYM açıklama yaptı. TUS soruları ve cevap anahtarının çalındığı iddialarının odağındaki TUSDATA isimli dershane de konuyla ilgili açıklama yaptı. Ancak TUSDATA isimli dershanenin kurucularının cemaat bağlantıları dikkat çekti.
TUSDATA VE ÖSYM AÇIKLAMALARINDA NELER SÖYLEDİLER
TUS’a giren doktorların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne yaptıkları şikayetler ve söyledikleri, “sınav soruları çalındı mı” sorularını kuvvetlendirdi. Sınava giren M. İsimli bir doktor konuyla ilgili, "Bugün TUS dershanesine gitmeden başarı elde etmek çok zor” dedikten sonra, “Sızıntı iddiasının odağındaki TUS dershanesinin sınav öncesi 50 kişilik özel gizli grup oluşturduğunu ileri sürülüyor. Sınav soruları derece yapmaları için bu özel gruba verildi iddiası var. Bir de yüzde 98 soru tutturma, çıkan tüm sorulara referans spot bilgi paylaşımı sızıntı ihtimalini kuvvetlendiriyor. Binlerce tıp doktorunun emeğinin çalınmasına sessiz kalınmamalı” iddialarında bulunmuştu.

Konuyla ilgili sosyal medyada ve farklı mecralarda da iddialar dile getirilmesi üzerine, TUSDATA isimli dershane açıklama yaparak, sınava giren hocalarının soruları ezberleyerek daha sonra sosyal medyadan paylaştığını ifade etmişti.
TUSDATA’nın yaptığı açıklama şöyle:
Konuyla ilgili CİMER’e yapılan şikayete ÖSYM’nin Hukuk Müşavirliği yanıt vermişti. ÖSYM açıklamasında, TUSDATA’nın “soruları ezberledik” şeklindeki açıklamasına yer verdi ve sorular ÖSYM'den iki gün erken açıklandığı için telif hakkı konusunda yasal işlem başlatılacağı ifade edildi.
ÖSYM Başkanlığı Hukuk Müşavirliği’nin CİMER’e yapılan şikayete şöyle yanıt vermişti:
“ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlarda, sınavlara giren bazı adaylarca sınav esnasında sorular ezberlenerek (bazen farklı adaylarca sınav esnasında ezberlenen sorular sınavdan sonra bir araya getirilerek) sınav sonrasında facebook, twitter, instagram, whatsapp, youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden paylaşılabilmektedir.
Nitekim CİMER başvurunuza konu TUSDATA yayınevi tarafından yapılan kamuoyu açıklamasında; yayınevinin kendi hocalarının sorularda hata olup olmadığını saptamak için 2019-TUS sınavına girdiği ve sınav sonrasında soruları orijnaline en yakın şekilde çıkartarak soruları sınav bittikten sonra whatsapp üzerinden paylaştıkları açıkça ifade edilmiştir.
Telif hakkı Başkanlığımıza ait olan sınav soru ve cevaplarının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa aykırı olarak Başkanlığımızın yazılı izni olmaksızın yayınlanması suç teşkil ettiğinden sınav sonrasında soruları izinsiz yayınlayan kişiler hakkında suç duyurusunda bulunulmakta ve aynı zamanda erişimin engellenmesi kararı verilmesi, Sulh Ceza Mahkemesi Hakimliğinden talep edilmektedir.
İlgili CİMER başvurusuna konu 24.02.2019 tarihinde gerçekleştirilen 2019-TUS sınavı ile ilgili olarak sınav sona erdikten saatler sonra bazı sona sorularının Başkanlığımızın telif haklarını ihlal ederek yayınlanması nedeniyle ilgili kişi ve kurumlar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.
Bilgilerinize sunulur.”
TUSDATA DERSHANESİ VE İSKENDERPAŞA CEMAATİ BAĞLANTISI
Sağlık Bakanlığı’ndaki Menzil Cemaati örgütlenmesi bir sır değil. Eski Sağlık Bakanı Recep Akdağ’ın uzun süre koltuğunu koruması ardında da Menzil Cemaati vardı. Öyle ki, Recep Akdağ’ın Menzil Cemaati’nin lideri Abdulbaki Erol’la yaptığı telefon görüşmeleri de tartışmalara neden olmuştu.
Menzil Cemaati’nin Sağlık Bakanlığı’nı adeta tam anlamıyla ele geçirmesi üzerine, 24 Haziran seçimleri sonrasında Sağlık Bakanlığı’na İskenderpaşa Cemaati’ne mensup Fahrettin Koca getirildi. Menzil’e karşı panzehir olarak Sağlık Bakanlığı’nın verildiği İskenderpaşa Cemaati’ne ilişkin de tartışmalar devam ediyor.
Sağlık Bakanlığı’ndaki Menzil-İskenderpaşa kavgasının yansımaları gün geçtikçe daha sık görülmeye başlandı.
2019-TUS sorularının sızdırıldığı yönündeki iddiaların merkezinde olan TUSDATA’nın kurucuları arasında yer alan Uzman Doktor Sami Selçukbiricik’in bağlantıları da dikkat çekiyor.

Doktor Sami Selçukbiricik, TUSDATA’nın kurucuları olmasının yanı sıra, çeşitli illerde yapılan TUSDATA seminerlerine konuşmacı olarak katılıyor ve TUSDATA sitesinde köşe yazarlığı yapıyor.

Sami Selçukbiricik’in TUSDATA dışında da birçok kurumda çalışıyor.
İstanbul’da İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan’ın vakfettiği “Asfa Eğitim Vakfı” kurulmuştu.

8 Kasım 2014 tarihinde derneğin kuruluşu Resmi Gazete de yer aldı. Kurucusunun İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan olan Asfa Eğitim Vakfı’nın amacı Resmi Gazete de şöyle yer aldı:
“Vakıf’ın esas amacı; vakıf senedinin başlangıç kısmında belirtilen misyonu gerçekleştirecek faaliyetlerde bulunmaktır. Öğretim-eğitim hizmetleri yanında, sağlık, kültür, bilim, sanat, sosyal, çevre gibi kamu yükümlülüklerini azaltmaya katkıda bulunmak amacı ile kamu hizmetleri içerisinde yer alan hizmetleri gerçekleştirecek faaliyetlerde bulunmak. Vakıf’ın esas amacı çerçevesinde olmak üzere, özellikle halen Asfa Eğitim Kurumları olarak öğretim ve eğitim hizmetlerini sunmakta olan eğitim kurumları ile başlangıç kısmında belirtilen kurucunun ve /veya Prof. Dr. Mahmud Es’ad COŞAN’ın katkıda bulunduğu, kuruluşuna öncülük yaptığı, eserlerinin yayınlandığı basın-yayın kuruluşları; sosyal, kültürel, sanat ve sağlık alanlarındaki kuruluş ve projeleri başta olmak üzere vakıf amacı’na uygun faaliyetlerde bulunan tüm kuruluşları ve projeleri tüm yönleri ile desteklemek.”

Resmi Gazete de vakfın yönetim kurulu da yer aldı.
İskenderpaşa Cemaati’nin Asfa Eğitim Vakfı yönetim kurulunda, TUS sorularını sızdırdığı öne sürülen TUSDATA’nın kurucusu Sami Selçukbiricik’in adı da geçiyor.
Sami Selçukbiricik, İskenderpaşa Cemaati’nin Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı olarak da görev yaptı.
İşte tüm bu nedenlerle kimilerinin parmağı İskenderpaşacıları gösterirken, İskenderpaşacılar ise söz konusu sızıntıların kendilerine karşı bir başka cemaatin kimilerine göre Menzilcilerin kumpası olduğunu söylüyor.
Türkiye, cemaatlerin devlete yerleşmesi ile birlikte ÖSYM sınavlarında yaşanan hırsızlıkları geçmişte çok yaşadı.
Dün FETÖ’nün yaptığı sınav hırsızlıklarının sonucunda Türkiye hala bedel öderken, bugün devlete yerleştirilen başka cemaatler üzerinden yine aynı iddiaların konuşulması, “Ne zaman ders alacağız” sorularını da beraberinde getiriyor.
Fethi Yılmaz
Odatv.com

Yorum Yap