Antalya Tüketiciler Birliği Başkanı Neşet Gündüz ve Tüketiciyi Koruma Derneği(TÜKODER) Antalya Şubesi Başkanı Abdullah Özçulcu, 15 Mart Tüketiciler Günü nedeniyle Akdeniz GERÇEK’e açıklamalarda bulundu.

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, Antalyalı tüketicilerin haklarını arama mücadelesi içerisinde olduklarını söylerken, “  Antalyalı tüketiciler bilinçli bir şekilde haklarını arıyorlar. Bu konu da zaman zaman basın aracılığıyla sorunlara dikkat çekiyoruz. En son Belediye otobüslerindeki bir vatandaşın hak arayışında kırk kuruşu dahi aldık. Bu konuda bu kadar ilerledik” dedi.

AVUKATLAR DA SÖZLEŞME YAPMALI
Neşet Gündüz, en çok şikâyet edilen konuları ise şu şekilde anlattı:
“Vatandaşlar, son bir ay içerisinde en çok avukatlardan şikâyetçi.  Avukatlar müvekkilleriyle sözleşme yapmıyor.  Süreci ‘biz çözeriz biz hallederiz’ şeklinde ilerletiyorlar. İş istedikleri gibi olmayınca da bütün hırslarını hamlelerini müvekkillerinden alıyor. Aslında 6502 Tüketici yasasına göre avukatlarında tüketiciyle birlikte bir sözleşme kurması gerekiyor. Nasıl bir hizmet verecek ne kadar ücrete verecek gibi bilgilerin yer aldığı sözleşme yapılması gerekir. Bununla ilgili tüketicilerle birlikte iki tane avukat aleyhine dava açtırdık. Olmaması gerekiyor ama oluyor. Bu sefer hakkaniyetle iş yapan avukatlarımız zan altında kalıyor. Biz avukatlarımızdan için sözleşme yapmalarını istiyoruz.”

SÖZLEŞME YAPMAYI UNUTMAYIN

Neşet Gündüz, parasal konularda tüketicilerin sözleşme olmadan her hangi bir olaya girmemeleri gerektiğini söylerken hak arama sürecini ise “Tüketiciler hakem heyetlerine gittikleri takdirde 6 ay içerisinde sonuca ulaşılıyor. Bu taraflardan birinin şikâyet etmesi üzerine iş tüketici mahkemesine yansıyor. Tüketici mahkemelerinde tüketici ya da hizmet veren taraf için nihai sonuç alıyor. Tüketici mahkemesinde başlayan davalar Yargıtay’a kadar gidiyor” şeklinde açıkladı.

TÜKETİCİ SORUNLARI ÜCRETSİZ ÇÖZÜLÜYOR
Tüketiciyi Koruma Derneği(TÜKODER) Antalya Şubesi Başkanı Abdullah Özçulcu, Antalya’da tüketiciler geçmiş yıllara göre çok daha fazla bilinçlendiğini ve bu durumun piyasada ki mal ve hizmet kalitesini arttırdığını söyledi.
Abdullah Özçulcu, yayın organlarında tüketici haklarına yönelik kamu spotu yayını yapılma zorunluluğu ve ders olarak okullarda verilmesinin bir kazanım olduğunu dile getirirken, “Müstakil tüketici mahkemeleri ve tüketici hakem heyetleri kurulması suretiyle tüketicilerin sorunları ücretsiz olarak çözülmektedir. Bütün bunlar tüketicilerin hakkını aramak için daha da teşvik edici olmaktadır. Bir yandan da piyasa da mal ve hizmet kalitesinin yükselmesine sağlamaktadır” dedi.

Özçulcu, son olarak ise “Türkiye geçmiş yıllara göre hem mevzuat yönünden hem uygulama yönünden daha ilerici bir konuma geldik. Bilinçli tüketicilerin büyük küçük demeden hak aramaları bu ilerlemeyi de sağlıyor. Bilinçli tüketici mutlaka belgeli alışveriş yapar. Fatura, kullanım kılavuzu, garanti belgesi  gibi belgeleri vermeyen kuruluştan alışveriş yapmadığı taktirde kurumlar piyasadan silinecektir. Düzgün ve yasal çalışan tüketici haklarına saygılı olan kurumlar daha ön plana çıkacaktır” diyerek bilinçlenmek ve bilinçlendirmek konusunda duyarlılığa davet etti. Dilara AÇİKYİLDİZ

 

Editör: TE Bilisim