2016 ve 2017 sezonlarından sonra sonra nefes
aldıklarını ifade eden Volkan Yorulmaz, “2018 öyle gümbür gümbür geçen bir
sezon olmadı. Belki rakamlar sayı anlamında, gelen turist sayısı anlamında
pozitif gözükebilir ve 2014 yılının üstüne çıkmış görülebilir ama fiyat ve
geceleme anlamında ve artan yatak kapasitesini de buna eklediğinizde, şükür
diyeceğimiz ama bizim çok daha iyi olmamız gereken bir yıl oldu diyebilirim”
dedi.
Her şartta Türkiye’ye
talep var!
Alman turistlerin yavaş yavaş rotalarını Türkiye’ye
çevirdiklerine de dikkat çeken Yorulmaz, “Almanlar’ gelmeye başladı. Bu pazarda
bir kıpırdanma var. Tabi bunu 2016 ve 2017 yılın göre değerlendiriyorum. Tahmin
ediyorum 2019 yılında da, 2015 rakamlarına gelecek gibi görülüyor. 3 milyon
Almanı hedefleyebiliriz. Bugüne kadar yaptığımız çalışmalar, görüşmeler 2019
kontrat aşamasında aldığımız geri bildirimler Avrupalının ülkemize gelişinin
artacağını gösteriyor” dedi.
Yorulmaz, sezonun geçen seneye göre uzadığını da dile
getirerek, “Evet bul yıl sezon az da olsa uzadı. Ama normal uzunlukta olması
gerektiği gibi mi, tabii ki değil. Geçen sene ve 2015 yılı sezonunda bu dönemde
hemen hemen oteller kapatmıştı. Bu sene özellikle Kemer bölgesinde sezon Kasım
ayına sarkmış durumda” dedi.
Meşhur turizm
planının önümüze konmasını bekliyoruz!
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un sektörü iyi bir isim
olduğuna da dikkat çeken Yorulmaz, “Turizm Bakanımız hem sektörden gelen, hem
acente tarafını, hem otel tarafını, hem uçak tarafını bilen iyi bir turizmci. Vizyonunu
ortaya koyabilirse belli r yerlere getirecektir. Özellikle Antalya için konuşuyorum.
Her bölgenin kendi gerçeği var. Yani bir tane strateji koyup Antalya’yı
kalkındırmaya kalkamayız. Büyük ihtimalle Bakan bey bunları bizden daha fazla
düşünüyordur muhakkak ama Kemer’in, Side’nin, Alanya’nın, Belek’in, Kaleiçi’nin
gerçeği ayrı. Bu gerçeklere göre bölüp,
gerçekleri ortaya koyup tek bir strateji altında, bunu bir plan program
yapmaları gerekiyor. Bizlerde buradayız. Sorulması lazım. Kemer’de neye ihtiyaç
vardır? Hangi Pazar düşük, hangi Pazarın payını arttırmamız gerekiyor. Rus imajı
var mı? Yok mu? Yani ciddi bir strateji olması gerekir. Meşhur turizm planının
önümüze konmasını bekliyoruz. Beş, on, onbeş yıllık projeksiyonlar. Dolayısı
ile uzun planlar yapılması gerekiyor. Bunların bizler ile paylaşılmasını ve
katkı sunabileceğimizi de hatırlatmak isterim. Ben inanıyorum. Bakanımızın bu
vizyonda olduğunu biliyorum. Şahsen de kendisini tanıyorum. Sayın Bakanımız
inşallah kafasından geçirdiklerini inşallah hayata geçirir” diye konuştu.(Haber
Merkezi)