Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ile Katma Değer Vergisi'nde (KDV) 30 Nisan’a
kadar indirime giderilmesini değerlendiren Tüketici Başvuru Merkezi Derneği
Genel Başkanı İbrahim Güllü, “Geçici tedbirlerle çözüm üretilemez” dedi.
Tüketici Başvuru Merkezi Derneği Genel Başkanı İbrahim Güllü, Bakanlar Kurulu kararıyla beyaz eşya ve küçük ev aletlerinden alınan ÖTV'nin 30 Nisan'a kadar sıfıra çekilmesinin, mobilyada da KDV oranının aynı tarihe kadar yüzde 18'den yüzde 8'e düşürülmüş olmasının kısa vadede ekonomiyi canlandırılacağını ancak uzun vadede ters etkileri olacağını iddia etti.
KALICI ÇÖZÜM DEĞİL
İndirimin kalıcı hale getirilmeyerek geçici olarak konjonktüre göre ekonomik paketlerin açıklanmasının doğru ve kalıcı bir çözüm olmadığını kaydeden Güllü, “Zaman zaman yapılan bu tür indirimler tüketici sürekli olarak indirim beklentisi doğuracaktır. İndirim süresinin sonuna kadar tüketim çılgınlığına giren tüketici, indirim süresinin sonunda ise yeni fırsat beklenti içerisine girecektir. Bu ise canlanmaya başlayan ekonominin yeniden durağanlaşmasına hatta durmasına neden olacaktır” dedi.
TÜKETİCİ İLE OYNANMAMALI!
İstikrarlı ekonomilerde tüketicinin beklentileri ile
oynanmaması gerektiğine dikkat çeken Güllü, “ÖTV ve yüksek KDV ödeyerek daha
önce mal alan tüketici aldatılmış hissi yaşayacağı gibi, fırsat günleri olarak
değerlendirilen günlerde alışveriş yapamayan tüketicide ise küslük meydana
getirecektir. Fırsatı değerlendiren tüketici ise yeni fırsatlar gelinceye kadar
alışverişini ötelemeyi tercih edecektir. Yüksek ÖTV ve KDV oranları dikkate
alındığında getirilen düzenleme yerinde olmakla birlikte uzun vadede riskler
ile tüketici eğilimlerini ve beklentilerine zarar verici olarak
değerlendirmekteyiz. Bu nedenle geçici tedbirlerin değil kalıcı tedbirlerin
hayata geçirilmesi, ürün yelpazesinde genişleme sağlanması ve indirim
düzenlemesinin kalıcı olması gerekmektedir” diye konuştu. DENİZ TOPKAYA