İZİN BELGESİ
NASIL ALINACAK?
Antalya Emniyet
Müdürlüğü’nden otobüs yolculuklarına dair yapılan açıklamaya göre “İller
arasında seyahat etmesi zorunlu olan vatandaşlar, valilerin ve kaymakamların
koordinesinde oluşturulacak Seyahat İzin Kurulu’na başvurarak seyahat belgesi
düzenlenmesi talebinde bulunacaklardır. Talebi uygun görülenlere kurul
tarafından seyahat güzergâhı ve süresini de içerecek şekilde şehirlerarası
otobüs seyahat izin belgesi düzenlenecektir. Seyahat İzin Kurulu vali/kaymakamın belirleyeceği kamu
görevlisinin başkanlığında, emniyet temsilcisi, belediye temsilci, otogar
sorumlusu ve ilgili meslek odası temsilcisi yoksa konuya ilişkin sivil toplum
temsilcisinden oluşacaktır. Bu kurullar otogarlarda görev yapacak, bu amaçla
görevin niteliğine uygun yerlerin tahsis edilmesi sağlanacaktır.”
SEYAHAT LİSTESİ BİLDİRİLECEK
Verilen bilgiye göre Seyahat
İzin Kurulu’nca, şehirlerarası otobüs seyahat izin belgesi verilenler
tarafından yapılan başvurular dikkate alınarak otobüs seferi planlaması
yapılacak ve ilgililere bilgi verilecek. Seyahat
etmesine izin verilen otobüslerdeki yolcuların ve personelin sağlık
kontrollerinin yapılması amacıyla otogar çıkışlarında sağlık kontrol noktaları
oluşturulacak, yolcuların sağlık kontrolleri yapıldıktan sonra otobüs
seyahatine başlayacak. Seyahat İzin
Kurulu’nca, otobüsle yolculuk yapacak vatandaşların listesi, telefonları,
gidecekleri yerlerdeki adreslerini belirtilen yolcu listeleri gidilecek ildeki valiliğe
bildirilecektir.
İL GİRİŞİNDE
KONTROL
Valiliklerce, illerine
gelecekleri bildirilen yolcuları il girişlerinde kontrolleri gerçekleştirilecek.
Karantinaya alınmasını gerektirecek bir durumun tespit edilmesi halinde ilgili
kişiler 14 gün süreyle karantinaya alınacak. Karantinaya alınmayanlar arasında
14 gün süreyle gözlem altına kalmaları gereken vatandaşlara evlerinde kalmaları
hususu tebliğ edilecek ve uyulup uyulmadığı sürekli kontrol edilecek.
Haber Merkezi