Eğitim-İş Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı’nın 1’nci döneminin sorunlarla sonlandığını belirterek, “Eğitimin bilimsellikten, çağdaşlıktan, millilikten, Atatürkçülükten uzaklaştırılmasıyla mutsuz, umutsuz, okumayan, sorumsuz nesiller yetişmeye başlamıştır. En kısa zamanda eğitim programının düzenlenerek Cumhuriyetin kurucu ilkelerine dönülmesi zorunludur” dedi.

Eğitim ve Bilim İş Görenleri Sendikası (Eğitim-İş) Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, yaptığı yazılı açıklamada, 2017-2018 Eğitim öğretim yılının 1’nci döneminin sorunlarla sonlandığını söyledi. 2017/2018 Eğitim Öğretim Yılı’nın birinci döneminin yaklaşık 18 milyon öğrencinin karnesini almasıyla tamamlanacağını kaydeden Iltar, “Milli Eğitim Bakanlığı tarafından son dönemde yapılan bazı değişiklikler ve uygulamalarla bu eğitim-öğretim yılında da milyonlarca öğrenci, veli ve binlerce öğretmen mağdur edilmiş; edilmeye de devam etmektedir. Fırsat eşitliğini basın karşısında dillendiren bakanımız her fırsatta özel okulları destekleyerek parası olanın eğitim alacağı bir ortam oluşturmaya çalıştığı görülmektedir.

Antalya Konyaaltı’nda bir özel okulun dönemin sonuna doğru eğitim öğretim sürerken kapanması ve burada mağdur olan öğrenci, öğretmen ve aileler buna bir örnektir” dedi.

 

ÖĞRETMENLERİN İTİBARI DÜŞÜRÜYOR

Iltar açıklamalarını şöyle devam ettirdi: “Milli Eğitim Bakanı, ‘Karne notları öğrencilerin başarısını değil, ne verildi ise onun yansımasıdır’ diyerek öğretmenleri itibarsızlaştırmaya çalıştığı görülmektedir.  Öğretmen performans sistemi ile veli ve öğrenciler nezdinde öğretmenlerin itibarını düşürmeye çalışmaktadır.

Psikolojik danışmanlık servislerinin yani rehber öğretmenlerin özellikle okul içi sınav, nöbet ve boş ders doldurma görevleri psikolojik danışma hizmetleri ile bağdaşır görevler değildir. Son yıllarda sıkça gündeme gelen, istismar, şiddet gibi konularda bilimsel çalışmalarla bu olayları ortaya çıkaran PDR’cilerin görev yapmaları engellenmeye çalışılmaktadır. Bu yıl sene başında liselere ve üniversitelere giriş sınavlarını değiştirerek ‘Sınav kaldırılacak, çocuklarımız yarış atı olmaktan kurtarılacak, çocuklarımız dershanelere mahkum edilmeyecek’ gibi söylemlerin aksine daha çok sınav ve daha çok eşitsizlikle karşı karşıya kalacağımız bir kez daha kanıtlanmıştır.  Öğrencilerin dört yıl boyunca emeğini heba edecek bir uygulama söz konusudur. Bu uygulama büyük mağduriyetler yaratacaktır.”

 

EĞİTİM SORUNLAR YUMAĞI

Eğitimin bilimsellikten, çağdaşlıktan, millilikten ve Atatürkçülükten uzaklaştırıldığını iddia eden Iltar sözlerini şöyle sürdürdü: “Sınav sistemlerinde ve müfredattaki değişiklikler, dernek ve vakıflarla imzalanan protokoller, personel istihdam sorunları, derslik açıkları, kalabalık sınıflar, öğretmensiz okullar, ikili öğretim, taşımalı eğitim, uluslararası sınavlardaki başarısızlıklar, öğrencilerin tarikat ve cemaatlerin yurtlarına mahkum edilmesi, çocukların örgün eğitim dışına itilmesi, sözleşmeli öğretmenlik, hukuksuz bir şekilde görevden alma ve ihraçlar, sürgün uygulamaları gibi sorunlar bu öğretim yılına damgasını vurmuştur. Eğitimin bilimsellikten, çağdaşlıktan, millilikten, Atatürkçülükten uzaklaştırılması mutsuz, umutsuz, görev sorumluluklarını kavrayamayan, okumayan, teknoloji bağımlısı,  düşünemeyen, yorum yapamayan, sorumsuz nesiller yetiştirmektedir. En kısa zamanda eğitim programının düzenlenerek Cumhuriyetin kurucu ilkelerine dönülmesi zorunludur.” Kubilay ELDEMİRCİ

 

                                                                                                             

 

 

Editör: TE Bilisim