Eğitim-İş
Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı’nın 1’nci
döneminin sorunlarla sonlandığını belirterek, “Eğitimin bilimsellikten,
çağdaşlıktan, millilikten, Atatürkçülükten uzaklaştırılmasıyla mutsuz, umutsuz,
okumayan, sorumsuz nesiller yetişmeye başlamıştır. En kısa zamanda eğitim
programının düzenlenerek Cumhuriyetin kurucu ilkelerine dönülmesi zorunludur”
dedi.
Eğitim ve Bilim İş Görenleri Sendikası
(Eğitim-İş) Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, yaptığı yazılı açıklamada,
2017-2018 Eğitim öğretim yılının 1’nci döneminin sorunlarla sonlandığını
söyledi. 2017/2018 Eğitim Öğretim Yılı’nın birinci döneminin yaklaşık 18 milyon
öğrencinin karnesini almasıyla tamamlanacağını kaydeden Iltar, “Milli Eğitim
Bakanlığı tarafından son dönemde yapılan bazı değişiklikler ve uygulamalarla bu
eğitim-öğretim yılında da milyonlarca öğrenci, veli ve binlerce öğretmen mağdur
edilmiş; edilmeye de devam etmektedir. Fırsat eşitliğini basın karşısında
dillendiren bakanımız her fırsatta özel okulları destekleyerek parası olanın
eğitim alacağı bir ortam oluşturmaya çalıştığı görülmektedir.
Antalya Konyaaltı’nda bir özel okulun
dönemin sonuna doğru eğitim öğretim sürerken kapanması ve burada mağdur olan
öğrenci, öğretmen ve aileler buna bir örnektir” dedi.
ÖĞRETMENLERİN
İTİBARI DÜŞÜRÜYOR
Iltar açıklamalarını şöyle devam ettirdi:
“Milli Eğitim Bakanı, ‘Karne notları öğrencilerin başarısını değil, ne verildi
ise onun yansımasıdır’ diyerek öğretmenleri itibarsızlaştırmaya çalıştığı
görülmektedir. Öğretmen performans
sistemi ile veli ve öğrenciler nezdinde öğretmenlerin itibarını düşürmeye
çalışmaktadır.
Psikolojik danışmanlık servislerinin yani
rehber öğretmenlerin özellikle okul içi sınav, nöbet ve boş ders doldurma
görevleri psikolojik danışma hizmetleri ile bağdaşır görevler değildir. Son
yıllarda sıkça gündeme gelen, istismar, şiddet gibi konularda bilimsel
çalışmalarla bu olayları ortaya çıkaran PDR’cilerin görev yapmaları engellenmeye
çalışılmaktadır. Bu yıl sene başında liselere ve üniversitelere giriş
sınavlarını değiştirerek ‘Sınav kaldırılacak, çocuklarımız yarış atı olmaktan
kurtarılacak, çocuklarımız dershanelere mahkum edilmeyecek’ gibi söylemlerin
aksine daha çok sınav ve daha çok eşitsizlikle karşı karşıya kalacağımız bir
kez daha kanıtlanmıştır. Öğrencilerin
dört yıl boyunca emeğini heba edecek bir uygulama söz konusudur. Bu uygulama büyük
mağduriyetler yaratacaktır.”
EĞİTİM
SORUNLAR YUMAĞI
Eğitimin bilimsellikten, çağdaşlıktan, millilikten
ve Atatürkçülükten uzaklaştırıldığını iddia eden Iltar sözlerini şöyle
sürdürdü: “Sınav sistemlerinde ve müfredattaki değişiklikler, dernek ve
vakıflarla imzalanan protokoller, personel istihdam sorunları, derslik açıkları,
kalabalık sınıflar, öğretmensiz okullar, ikili öğretim, taşımalı eğitim,
uluslararası sınavlardaki başarısızlıklar, öğrencilerin tarikat ve cemaatlerin
yurtlarına mahkum edilmesi, çocukların örgün eğitim dışına itilmesi, sözleşmeli
öğretmenlik, hukuksuz bir şekilde görevden alma ve ihraçlar, sürgün
uygulamaları gibi sorunlar bu öğretim yılına damgasını vurmuştur. Eğitimin bilimsellikten,
çağdaşlıktan, millilikten, Atatürkçülükten uzaklaştırılması mutsuz, umutsuz,
görev sorumluluklarını kavrayamayan, okumayan, teknoloji bağımlısı, düşünemeyen, yorum yapamayan, sorumsuz
nesiller yetiştirmektedir. En kısa zamanda eğitim programının düzenlenerek
Cumhuriyetin kurucu ilkelerine dönülmesi zorunludur.” Kubilay ELDEMİRCİ