Akdeniz Üniversitesi AKİŞMER desteği ile başlatılan ve ağırlıklı olarak fen alanında deneysel beceriler ile çocuklara yeni bakış açıları kazandırmayı amaçlayan​ “Deneylerle Bilim Yaz Okulu” projesine öğrenciler büyük ilgi gösterdi.

 

 

Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Memduh Sami Taner,  “Okullarımızda deneye dayalı öğretim etkinlikleri oldukça azdır. Gerçekleştirdiğimiz iki haftalık eğitimlerde bunu açıkça gördük. Zira çocuklarımızın çok temel deneyleri dahi yapmamış olduklarını gözlemledik. Örneğin, ilköğretimde çok klasik bir deney olan ‘iki pamuk arasında fasulye çimlenmesi’ deneyinin, birçok katılımcı öğrencimiz tarafından denenmemiş olduğunu fark ettik. Bitkilerde çoğalma-canlılık, biyolojik aktivite, ışığa duyulan ihtiyaç gibi bazı temel bilgiler sadece bir deneyle çok iyi öğretilebilecekken, öğrencilerin bazılarının temel konulardan habersiz bir öğretim yılı geçirdiği gözükmekte” dedi. 

 

Öğrencilerin bir kısmında el-göz-kas koordinasyonun maalesef çok zayıf olduğunu tespit ettiklerini aktaran Taner, “El becerileri veya motor becerileri dediğimiz bazı maharetlerin geliştirilmesi kişinin kendi işlerini mutlu bir şekilde yapmaları açısından önemli bir konudur. Yaptığımız deneylerde çocukların bu konuda eksikliklerini yoğun olarak izledik. Bu eksikliklerde, annelerimizin çocukların her işini onlara fırsat vermeden kendileri yapmalarının da payı çok büyük.” dedi.

Eğitimlerde, çoğu çocuğun güzel yazı yazma konusunda yetersiz olduğunu gözlemlediklerini de dile getiren Doç. Dr. Taner, çağımızda yoğun şekilde kullanılan tuşlu veya dokunmatik yazma alışkanlıklarının klasik yazı yazma becerisine büyük darbe vurduğu söyledi.

 

Ebeveynlerin Deneylerle Yaz Okulu projesine olan ilgisini de değerlendiren Doç. Dr. Taner,  anne ve babaların çocuklarının deney yapıyor olmasından dolayı mutluluk duyduklarını ve çocuklarının eğitimden büyük keyif aldıklarını söylediklerini aktardı.

 

Programın temel amacının, ezberi dayatan klasik öğrenme süreçlerinden sıyrılarak, çocuklara deneye dayalı, bilim öğretme, bilimsel doğruları anlama, hipotez kurarak bunları test etme ve pratikleri yaşatmak olduğunu ifade eden Doç. Dr. Taner, eğitimler sonrası yaptıkları değerlendirmede amaçlarına ulaştıklarının altını çizdi.(Haber Merkezi)

 

 

 



 

Editör: TE Bilisim