- Takipte Kalın
- Tweet
16 Nisan 2017
tarihinde yapılacak referandumda neden hayır demeliyiz yazı dizimizin sonuna
gelmiş bulunuyoruz. Referandumda hayır denmesinin asıl ve en önemli nedenlerini
bu yazımızda arz edeceğim.
Bu
Anayasada en önemli düzenleme partili Cumhurbaşkanlığı ve partili
Cumhurbaşkanına verilen yetkilere ilişkin düzenlemelerdir.
Sonuçta
Demokrasiye dayalı Cumhuriyet rejiminden TEK ADAMA dayalı totaliter rejime
geçişi sağlayacak düzenlemeler Cumhurbaşkanlığı ile ilgilidir.
16
Nisan’da değiştirilmesi istenen 2709 Sayılı Yasanın (1982 Anayasası)
101-104-105-106-116 ve 199 maddelerinin yerine düzenlemede 7-8-9-10-11 ve 12
maddelerde TEK ADAM rejimi aşağıda belirttiğimiz şekilde getirilmek
istenmektedir.
7.
Maddede adaylık ve seçim şekli düzenlenen maddede TEK ADAM’ın kayd-ı hayat
şartıyla görevine devam edeceğinin işaretleri konulmuştur.
8.
Maddede TEK ADAM’ın yürütme yetkisini devlet başkanı sıfatı ile Cumhuriyeti ve
Türk milletinin birliğini temsil edeceği belirtildikten sonra Cumhurbaşkanı
yardımcıları, bakanları atayıp görevlerine son vereceği yetkisini keyfi olarak
uygulayabileceği görülmektedir,aynı maddede TEK ADAM’ın bakanların ve
Cumhurbaşkanı yardımcılarının atama ve görevlerine son verme esas ve usullerini
kararname ile düzenleyebileceği,
Meclise
ait olan milletlerarası anlaşmaları onaylama,yayınlama ve halk oyuna sunma
yetkisi düzenlenmiştir.
Milli
güvenlik politikalarının TEK ADAM tarafından belirlenmesi yine bu maddede düzenlenmiştir. En vahimi TEK
ADAM TSK’nın başkomutanı sıfatı ile silahlı Kuvvetlerin kullanılmasına karar
verecektir, yani savaş ilan edebilecektir.
9.Maddede
Cumhurbaşkanının getirildiği iddia edilen ceza-i sorumluluğunun hayata
geçirilmemesi için gerekli nisapları düzenlemiştir.Buna göre TEK ADAM 600
kişilik meclisin 3/2’si olan 400 milletvekili tarafından yüce divana sevk
edecektir.
Yüce
divan sıfatı ile yargılama yapacak olana Anayasa Mahkemesi üyelerin tamamına
yakınını da TEK ADAM seçeceğinden bu düzenlemenin aldatmaya yönelik olduğu çok
açıktır.
10.
Maddede Cumhurbaşkanı yardımcıları ve bakanların seçimi düzenlenmiş olup,
Cumhurbaşkanı
yardımcılarının sayısı, kaç kişi olacağı, niteliği ve tahsil durumu belli
değildir.TEK ADAM istediği sayıda eşi ve çocukları da dahil istediği kişiyi
tahsil ve sabıka durumuna bakılmaksızın yardımcı olarak atayabilir.Bu kişiler
TEK ADAM’ın ölümü veya yurt dışına çıkmasında Cumhurbaşkanına ait yetkilerin
tümünü kullanma yetkisine haizdir.
TEK
ADAM bakan ve Cumhurbaşkanı yardımcılarını TBMM’den seçip sonra görevine son
verdiğinde bu kişilerin milletvekillikleri sona erecektir.Tek ADAM isterse
meclisin çoğunluğunu veya tamamını bakan veya yardımcısı yapıp azlederek
meclisi fesih edebilecektir.
TEK
ADAM’ın seçtiği bakan ve Cumhurbaşkanı yardımcıları Cumhurbaşkanı ile aynı
yöntemlerle yargılanabilirler.TEK ADAM bakanlıkların
kurulması,kaldırılması,görevleri,yetkileri,teşkilat yapısı,merkez ve taşra
teşkilatlarının kurulmasını kararname ile düzenleyebilir.
11.Madde
bu madde meclise 5/3 çoğunlukla verdiği seçimlerin yenilenme yetkisini TEK
ADAM’ada vermektedir,aslında bu TEK ADAM’ın meclisi fesih
yetkisidir.”CUMHURBAŞKANININ 2. DÖNEMİNDE MECLİS TARAFINDAN SEÇİMLERİN
YENİLENMESİNE KARAR VERİLMESİ HALİNDE CUMHURBAŞKANI BİR DEFA DAHA ADAY
OLABİLİR”düzenlemesi TEK ADAM’ın ölünceye kadar bu görevi sürdürebileceğinin
Anayasada teminat altına alınmıştır.
12.
Maddede TEK ADAM’a en vahim yetkilerin verildiği madde budur.TEK ADAM olağan
üstü hal ilan etme yetkisine sahiptir,bu da TEK ADAM’ın temek hak ve
özgürlükler ile ilgili konularda ve kanuna aykırı kararname çıkartamaması
istisnasını kaldıran bir durumdur.
Ohal
ilan eden TEK ADAM kararname çıkartarak temel hak ve özgürlüklerimizi askıya
alabilir. Örneğin mülkiyet hakkımızı kaldırıp evimizi, tarlamızı elimizden
alabilir.
Ohal
ilanı için şiddet hareketleri,tabii afet,salgın hastalık,ekonomik bunalım
gerekçe gösterilebilir.
Ülkenin
15 yılda getirildiği ekonomik bunalım,herhangi bir kuş gribi,yıllardır süren
PKK terör hareketi IŞİD’in patlatacağı bir bomba,sansasyonel bir terör hareketi
bahane edilerek ohal ilan edip TEK ADAM tüm Ülkeyi ve Milleti özgürlüğünden
edebilir.
En
doğal toplumsal hak taleplerinde örneğin toplu grev,lokavt,yürüyüş ve mitingler
bahane edilerek ohal ilan edebilecek olan TEK ADAM’ın bu yetkileri kullanması
halinde ortaya çıkacak durumu tahmin etmek zor olmasa gerek.
TÜRK
MİLLETİ BAĞIMSIZLIĞINI VE ÖZGÜRLÜĞÜNÜ YEDİ DÜVELE KARŞI SAVAŞARAK VE MÜCADELE
EDEREK ELDE ETMİŞTİR.BU KAZANIMLARIN BİR ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ BAHANESİ İLE
ELİNDEN ALINMASINA İZİN VERMEYECEKTİR.
Tüm
bu açıklamalar karşısında 16 Nisan’da Milletin ve çocukların geleceği için HAYIR demeye çağırıyorum…
Saygılarımla….
Av.Cengizhan
GÖKÖZ