Korsan fatura ödeme merkezlerinin halen hiçbir hukuki geçerliliği olmadığını belirten Tüketici Başvuru Merkezi Derneği Genel Başkanı İbrahim Güllü, mağduriyetlerin yaşanmaması için tüketicinin bilinçli olması gerektiğini söyledi..


Tüketici Başvuru Merkezi Genel Başkanı İbrahim Güllü,’’Türkiye genelinde her geçen gün çoğalan, elektrik, doğalgaz, su, telefon şirketleri, PTT ve bankalar adına tahsilat yapan fatura ödeme merkezleri, vatandaşların zaman zaman büyük mağduriyet yaşamasına neden olmaktadır” dedi. 700 bin müşterinin korsan olarak ifade edilen ve sayıları 950’yi aşan fatura ödeme noktalardan ödeme yaptıklarını vurgulayan Güllü,” Korsan fatura ödeme merkezleriyle ilgili tüketici şikayetleri uzun süredir gündemde. Bu konuda ikaz ve taleplerimizi paylaşmış ve fatura ödeme merkezlerinin acil olarak yasal zeminde çözüme kavuşturulmasını talep etmiştik. Ancak bugüne kadar fatura ödeme merkezlerine ilişkin mağduriyetleri ve şikayetleri sonlandıracak bir çözüm üretilmemiştir. Tüketici açısından büyük bir kolaylık ve hizmet sağlayan fatura ödeme merkezlerinin dışlanmadan sistem içinde yeniden yapılandırılması gerekmektedir’’ diye konuştu.

TÜKETİCİ BİLİNÇLİ OLMALI

Fatura ödeme merkezlerinin halen hiçbir hukuki geçerliliği olmadığından mağduriyetlerin yaşanmaması için tüketicinin bilinçli olması gerektiğini söyleyen İbrahim Güllü,’’Fatura ödeme merkezleri adı altında, fatura kuyruklarından bıkmış vatandaşların elektrik, doğalgaz, su ve telefon faturalarını ödeyen yeni bir sektör oluşmuştur. İlgili kurum vezneleri haricinde vatandaştan komisyon alarak fatura tahsilatını yapan bu merkezler, ödemeleri internet üzerinden kişisel hesaplarıyla kişiler adına ve belli bir komisyon karşılığında yapmaktadır. Ödeme merkezleri belli bir miktar bankaya para yatırıyorlar. Bu miktarı yatırdıktan sonra kendi hesaplarından vatandaşa 'sözde' belge vererek faturalarını ödetiyorlar. Fakat fatura ödeme merkezleri tarafından verilen belgenin resmi hiçbir geçerliliği bulunmamaktadır. Bir ay boyunca vatandaş bir sonraki faturasının ödenmediğini anlayamamaktadır. Faturanın ödenmemesi halinde ise, ben bu faturayı buraya ödedim diye ilgili kuruma karşı bir talep hak edemez. Sistem olarak yasal altyapısı henüz olmayan ve istismara çok açık bir uygulamadır’’ dedi.

FATURA ÖDEME MERKEZLERİ YENİDEN YAPILANDIRILMALI

İbrahim Güllü, “Fatura ödeme merkezlerinin yasal bir statüye kavuşturularak, vatandaşı mağdur etmeyen bir yapıya kavuşturulması en mantıklı çözüm yolu olacaktır. Fatura ödeme merkezleri sisteme dahil edilmeli, faturası ödenen kurumlar ile fatura ödeme merkezlerinin koordinasyon ve sistem birliğinin sağlanması, tüketiciye ödeme belgesinin verilmesi halinde tüketicinin faturasını ödediğinin garantisinin sağlanması gerekmektedir. Fatura ödeme merkezlerinin yeniden yapılandırılmasını ve mağduriyetlerin önlenmesi hususunu bir kez daha kamuoyunun dikkatine sunuyoruz’’ diye konuştu. DENİZ TOPKAYA

 

Editör: TE Bilisim