Pandeminin giderek yaygınlaştığı yetkililerce de söylenen bu dönemde, okullarda eğitim yapmak çok ama çok riskli olur! Bunu artık en eğitimlisinden en eğitimsizine kadar öğrenci velileri de görüyor! “Gitmesin, sınıfta kalsın ama canı sağ olsun!” diyenler var. Çok endişeliler. Üstelik haklılar da bu endişelerinde. Çünkü bu hastalığın hiç şakası yok!

Günümüz iletişim çağı. Teknoloji bu kadar gelişmişken, eğitimin bu aşamada okulda yapılmasına gerek de yok! En azından şimdilik... Herkesin evinde bilgisayar yok ama televizyon var. Eğitim iyi düzenlenirse ve bir sisteme oturtulursa, oradan da verilir. Şu anda evde eğitim hem öğrencilerimiz hem de öğretmenlerimiz için hayat kurtarıcı olacaktır!

Biliyoruz ki çok sayıda değerli doktorumuzu ve sağlık çalışanlarımızı bu salgında kaybettik! Onları koruyamadık! Aynı şekilde “öğretmen seminerleri”ni de okullarda yüz yüze yaparak, öğretmenlerimizi pandemiden koruyamayız! Onların seminer çalışmaları ve seminer konuları da günümüz iletişim teknolojilerinden yararlanılarak yapılabilir. Şu kısa dönemde bile okullardaki seminerlerde pandemiye yakalanan, hastalanan ve karantinaya alınan öğretmen haberleri gazetelere düştü. Okullarda seminer yapılan pek çok ilden gelen bu haberler, insanı korkutuyor! Sağlık çalışanlarımız gibi, eğitim emekçilerimizi de bu hastalığa kurban vermeyelim.

Bütün bunlar okullara pandemi gelmesin, öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz, eğitim çalışanlarımız ve tabii öğrenci velilerimiz evlerinde korunsun dedirtiyor insana. İyi ve detaylı bir çalışmayla televizyon kanallarında belirli saatlerde eğitim verilebilir. Bu aynı zamanda üniversiteler için de geçerli olur. Kalabalık binalarda eğitim ısrarı, pandemiye davetiye çıkartmak olur! Artık bu gerçeği kabul etmek gerek! Kimse bu vebale girmemeli. En azından aşı bulunana dek! Bu arada okul binalarımızda bulunan eksiklikler de giderilebilir.

Pandemi, günümüz teknolojisinin verdiği imkanlarla, evde çalışarak, evde eğitim yapılarak, daha fazla yayılmadan önlenebilir! Unutmayalım, insan hayatı herşeyden daha değerlidir.