Antalya'nın Muratpaşa ilçesinde yaşayan Melek Akar, kayınpederi Hıdır Akar için aldıkları sıfır aracı yazılım güncellemesi amacıyla götürdükleri yetkili serviste yaşanan talihsiz bir kazayı gündeme getirdi. Akar, serviste başka bir aracın park halindeki araçlarına geri gelirken çarptığını ve servisin bu konuda sorumluluk almadığını öne sürdü. Olayın ardından araç 10 gün boyunca işlem görmeden serviste bekletildi.

"Rampada Bırakılan Aracımıza Çarptılar"

Peugeot marka aracı geçtiğimiz Mart ayında alan Akar ailesi, servisin Haziran ayında çağırması üzerine 5 Temmuz’da yazılım güncellemesi için servise gitti. Melek Akar, "İşlemin iki saat süreceğini söylediler, ikame araç verdiler. Yola çıkmamızın hemen ardından servisten arayıp geri dönmemiz gerektiğini söylediler. Gidince aracımızın rampada park halinde çarpıldığını öğrendik. Bu durum büyük bir şok yaşattı ve süreç boyunca arabamız serviste kaldı" dedi.

"Kendi Çabamızla Tamir Ettirdik"

Melek Akar, yetkili servisten sonuç alamayınca genel merkezle iletişime geçtiğini ancak yine bir yanıt alamadığını belirtti. "Aracımızın tamiri ve değer kaybının karşılanması konusunda hiçbir sonuç alamayınca çekici yardımıyla aracı sanayiye götürüp tamiratını gerçekleştirdik. Tüketici haklarıyla görüşerek hukuki süreci başlattık. Firma ise hukuki süreci beklediğini söyledi. Bizim için önemli olan, servisin sorumluluk almayışı ve ihmal nedeniyle zararımızın karşılanmaması. Sigorta hasar bedelini alacağımız söylendi ancak bizim talebimiz kazanın sorumluluğunun kabul edilmesi ve değer kaybının karşılanması" diye konuştu.

Korkuteli'nde Kadın Hakları ve Şiddetle Mücadele Programı Korkuteli'nde Kadın Hakları ve Şiddetle Mücadele Programı

"Polis Taraf Bile Göstermedi"

Servis yetkilileri, araç park halindeyken geri gelen yedek parça aracının çarptığını ve olayın polise bildirildiğini ifade etti. Ancak polis, park halinde ve sürücüsü olmayan bir araca başka bir aracın çarpması nedeniyle taraf göstermedi. Yetkililer, hasarın karşılanması için iş yeri sigortasının devreye sokulduğunu ancak kaza sırasında otomobil içinde personel bulunmaması sebebiyle sigorta dosyası açılamadığını belirtti. Servis, aracın diğer aracın sigortası üzerinden onarımının yapılarak müşteriye teslim edildiğini bildirdi.

Kaynak: İHA