-DÖSİAD Başkanı Gültekin
Gencer, dünyanın en önemli turizm destinasyonları arasında yer alan ve her yıl
milyonlarca turistin ziyaret ettiği Antalya’nın çok önemli bir marka olduğunu
ancak bu markayı korumak için harcanan paraların büyük bir bölümünün sokağa
atıldığını iddia etti.
-Gencer, “Birilerine rant sağlamaktan başka bir işe yaramıyor. Harcanan paralar ya çöpe atılıyor ya da rant olarak birilerinin cebine giriyor. Acı olan bu zaten. Ama birisi çıkıp da gerçek bir tanıtımla ilgili bir proje ortaya koyduğunda da kimse elini atıp destek olmuyor” dedi.
Döşemealtı
Sanayici ve İş Adamları Derneği (DÖSİAD) Başkanı Gültekin Gencer, dünyanın en
önemli turizm destinasyonları arasında yer alan ve her yıl milyonlarca turistin
ziyaret ettiği Antalya’nın çok önemli bir marka olduğunu ancak bu markayı
korumak için harcanan paraların büyük bir bölümünün sokağa atıldığını iddia
etti.
SÖYLEM VAR İCRAAT YOK
Akdeniz
GERÇEK’e konuşan Gencer, Antalya’nın marka şehir olması için ciddi anlamda
uğraşan olmadığını belirterek, “Antalya’nın marka olması konusunda geçmişte ne
kadar kafa yorsak da hepsi hikaye. Çünkü şehrin marka olması için ciddi anlamda
uğraşan ve emek veren yok. Herkesin ağzında bir ‘marka’ kelimesi var ama bir
şey yapan yok. Sadece Antalya markası üzerine konuşma var, söylem var. Ben
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nda da bulundum, belediyelerde de bulundum,
birçok yerde bulundum. Marka, sadece herkesin ağzına sakız olmuş durumda. Ama
herkes Antalya’nın marka olması yönünde değil de kendilerinin marka olması yönünde
çalışmaları var. Antalya’da marka olmak için çok büyük bütçeler, çok büyük
paralar harcanıyor. Ama bu paraların büyük bir bölümü sokağa atılmaktan başka
bir işe yaramıyor. Birilerine rant sağlamaktan başka bir işe yaramıyor.
Harcanan paralar ya çöpe atılıyor ya da rant olarak birilerinin cebine giriyor.
Acı olan bu zaten. Ama birisi çıkıp da gerçek bir tanıtımla ilgili bir proje
ortaya koyduğunda da kimse elini atıp destek olmuyor” dedi.
ANTALYA MARKASINDAN ÇOK
KENDİ MARKALARINI DÜŞÜNDÜLER
Antalya’yı
tanıtmak için en güzel materyalin Antalyaspor olduğunu kaydeden Gencer, “Zamanın
da biz Antalyaspor konusunda bir söylemde bulunduk; ‘gelin Antalyaspor’un
üzerinden Antalya’yı dünyaya tanıtalım. Çünkü elimizdeki en güzel materyal
Antalyaspor’dur. Bunu yaratalım’ dedik. Dünyaca ünlü bir futbolcu olan Etoo
ismini gündeme getirdiğimizde başta şehri yönetenler bu transfere karşı çıktı.
Bizim için ‘bu şehrin geleceğine ipotek koyuyorsunuz’ dediler. Ama zaman içinde
baktık ki tam tersi oldu. Bizim getirdiğimiz Etoo’ya karşı olan kişiler, olaya
sahip çıktılar. Bir de kendileri yapmış gibi lanse etmeye çalıştılar. Yine
kendi marka değerlerine katkı koyma yönünde çalışmaya devam ettiler. Ona sahip
çıkarak kendi markalarını güçlendirme yoluna gittiler. Biz o dönemde EXPO ile
ilgili ‘Etoo’yu, Ronaldinyo’yu açılışa getirelim, dünya Antalya’yı konuşsun’
dedik. Bu da 5 milyon avro gibi bir paraya mal edilecekti. Ama EXPO tanıtımında
ve orada harcanan bütçeler düşünülünce geri dönüşü ne oldu? Bizim formülümüzü
uygulamış olsalardı, Antalya’nın daha farklı bir tanıtımı yapılmış olacaktı”
diye konuştu.
“HEP BANA’ DEMEYECEKSİN!
Antalyaspor’un
50 yıllık tarihinde gelmiş geçmiş vizyonu olan tek yönetim benim başında
olduğum yönetimdi. Bir şehrin ya da takımın vizyonu olması için her şeyden önce
kendi vizyonunu ortaya koyman lazım. Vizyonun yoksa zaten bunları yapamazsın.
Bunlar vizyonsuz insanın yapacağı şeyler değil. Ama hiçbir zaman geç kalınmış
değildir. ‘Hep bana’ demeyeceksin! Genel anlamda Antalya şehrinin marka
çalışması nasıl olmalı bunun araştırmasını yapacaksın. Gerçek anlamda şehri
yöneten insanların bir araya getirip ortak bir çalışma ortaya koyacaksın. Kubilay ELDEMİRCİ