Rusya’nın başkenti Moskova’da gerçekleştirilen “Türkiye-Rusya Federasyonu Yaş Meyve Sebze Zirvesi”nde iki ülke arasında ticari ilişkiler değerlendirildi. Zirveye Türkiye ve Rusya’dan yetkililerin yanı sıra sektör temsilcileri katıldı. Antalya, Türkiye’den Rusya’ya yapılan yaş meyve ve sebze ihracatında önemli bir paya sahip olmasıyla dikkat çekti.

Ticaret, İlişkilerin Güçlenmesini Sağlıyor

Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Tanju Bilgiç, zirvede yaptığı konuşmada, Türkiye ile Rusya arasındaki geniş kapsamlı ilişkilere dikkat çekti. İki ülke arasındaki ticaretin, siyaset ve kültürel alanlardaki iş birliklerini güçlendirdiğini belirten Bilgiç, “Ticaretimiz geliştikçe diğer alanlardaki işbirliğimiz de artarak güçleniyor” dedi.

11 Milyar Dolarlık İhracat

Bilgiç, Türkiye’nin Rusya’ya geçen yıl yaklaşık 11 milyar dolarlık ihracat yaptığını, bunun 2 milyar dolarlık kısmını tarım ürünlerinin oluşturduğunu söyledi. Tarımsal üretimin artmasıyla yaş meyve ve sebzenin stratejik bir ürün haline geldiğini ifade eden Bilgiç, Rusya’ya yapılan ihracatın artırılması için Türk hükümetinin desteğini sürdüreceğini vurguladı.

Rusya, Türkiye İçin Hedef Ülkelerden Biri

Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, zirvede yaptığı açıklamada Rusya’nın, Türkiye’nin dış ticaretinde önemli bir paya sahip olduğunu dile getirdi. Kılıçkaya, Rusya’nın Türkiye’nin ihracat stratejisinde hedef ülkeler arasında yer aldığını belirterek, bu ülkeye yönelik yaş meyve ve sebze ihracatının artırılmasının dış ticaretin dengelenmesi açısından kritik olduğunu ifade etti.

Antalya'nın Altını Üstüne Getiriyorlar! Göz Açtırmıyorlar Antalya'nın Altını Üstüne Getiriyorlar! Göz Açtırmıyorlar

Sektör Temsilcileri ve Rus Yetkililer Zirvede Buluştu

Zirveye, Türkiye Yaş Meyve-Sebze İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Ali Kavak, Rusya Federal Bitki Sağlığı Denetim Servisi (Roselhodnadzor) Başkanlık Başdanışmanı Vasily Lavrovsky ve Rusya kalite kontrol kurumu Roskaçestvo Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Olga Shanayeva da katıldı. Türk ve Rus sektör temsilcileri, iş birliğini artırmak için görüş alışverişinde bulundu.

Türkiye-Rusya Ticaretinde Yeni Hedefler

Zirve sonucunda, yaş meyve-sebze ticaretinin artırılmasına yönelik yeni stratejiler belirlenirken, iki ülke arasındaki ticaret hacminin daha da büyütülmesi için kurumsal ilişkilerin geliştirilmesinin önemine vurgu yapıldı.

Antalya, Rusya’ya İhracatın Kalbinde

Antalya Sanayici ve İş İnsanları Derneği (ANSİAD ) tarafından yapılan daha önce yapılan açıkalamada "Rusya, 50 Ülkeye yapılan Yaş Sebze Meyve İhracatından Daha çok Ürün alıyor Yaş meyve - sebze ihracatının yarısından fazlasının Rusya'ya yapıldığını ve oranın yaklaşık yüzde 60 olduğunu kaydeden Satıcı, Rusya'nın 50'den fazla ülkeye yapılan yaş meyve sebzeden ihracatından daha çok ürün aldığını dile getirdi" ifadelerini kullanılmıştı.

Antalya'dan Domates Ön Planda 

Konu hakkında da bir satıcı, "Bölgemizden ihraç edilen domatesin yüzde 75'i, salatalığın yüzde 70'i, narın yüzde 60'ı, diğer ürün gruplarının yaklaşık yüzde 10'u Rusya'ya ihraç ediliyor. Totalde Rusya'ya ihraç edilen yaş meyve sebzenin yaklaşık yüzde 40'ı Antalya bölgesi ürünü. Toplam Rusya'ya ihraç edilen yaş meyve grubunun sadece yüzde 30 tek başına domates. Rusya'ya ihraç edilen her üç üründen birini domates oluşturuyor" demişti.

Kaynak: AA