Alman otomotiv sektörü, geleneksel içten yanmalı motorlara uzun süre bağlı kaldıktan sonra elektrikli araçlara (EV) geçişte rekabet avantajını kaybetme riskiyle karşı karşıya. Tesla, BYD ve diğer Çinli üreticiler, elektrikli hareketliliğe erken yatırım yaparak pazarda önemli bir avantaj sağladı. Elektrikli motorların daha az parça gerektirmesi nedeniyle 2030 yılına kadar Almanya’da 410 bin kişinin işini kaybetmesi bekleniyor.Batarya teknolojisinde Çin ve ABD’ye bağımlılık, Alman otomotiv sektörünü stratejik bir dezavantajda bırakıyor.

ODTÜ’lü Araştırmacılardan Devrim Niteliğinde Buluş ODTÜ’lü Araştırmacılardan Devrim Niteliğinde Buluş

Alman Otomotiv Sektöründe Kriz Büyüyor

Çin Rekabeti Alman Şirketlerini Zorluyor

Çin'deki ekonomik yavaşlama ve Alman otomobillerine yönelik zayıf talep, sektör üzerindeki baskıyı artırıyor. Çin, Alman otomobil üreticilerinin gelirlerinin önemli bir kısmını sağlıyor: Volkswagen (VW) Temmuz-eylül döneminde net karı yıllık %64 düşüşle 1,58 milyar avroya geriledi. Mercedes-Benz, Çin’deki zayıf talep nedeniyle karı %48 azaldı.BMW, Çin’deki satışları %29,8 düşerek yılın üçüncü çeyreğinde yıllık %84 kar kaybına neden oldu.

Alman Otomotiv Sektöründeki İstihdam Krizi Yaşanıyor

Elektrikli araçlara geçiş ve maliyet baskıları, Almanya’nın iş gücü piyasasını olumsuz etkiliyor.2023 itibarıyla otomotiv sektöründeki istihdam %0,8 azalarak yaklaşık 773 bin kişiye düştü. Otomobil parça tedarikçileri de siparişlerdeki düşüş ve artan maliyetler nedeniyle yeniden yapılanma ve işten çıkarmalarla karşı karşıya kalabilir.

Alman Otomotiv Sektöründe Kriz Büyüyor

En son Almanya'nın en büyük şirketlerinden Bosch, 3.800’ü Almanya’da olmak üzere dünya genelinde 5.500 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu. Schaeffler, Almanya’da 2.800 olmak üzere Avrupa genelinde 4.700 kişi işten çıkarıldı.

Yüksek Maliyetler ve Küresel Riskler Sektörü Tehdit Ediyor

Alman otomotiv sektörü, yüksek enerji maliyetleri, katı çevre düzenlemeleri ve uluslararası ticari anlaşmazlıklarla mücadele ediyor. ABD Başkanı Donald Trump’ın yeniden seçilmesi durumunda, AB'den ithal edilen otomobillere yönelik gümrük vergilerinin artırılması bekleniyor. Bu durum, Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz gibi markaların karlılığını daha da düşürebilir.

Almanya’nın İhracata Bağımlı Modeli Zorlanıyor

Alman ekonomisi, uzun yıllardır ihracata bağımlı bir büyüme modeli izliyordu. Ancak Kovid-19, Rusya-Ukrayna savaşı ve tedarik zinciri kesintileri, bu modeli sürdürülemez hale getirdi. Alman sanayisi GSYH’nin yaklaşık %30’unu oluşturuyor. 2023’te Alman ekonomisi %0,3 daralırken, hükümet 2024’te %0,2 küçülme bekliyor.

Kaynak: AA