Kepez ilçesinde üniversite öğrencilerinin yoğun olarak bulunduğu bölgede 3 yıldır berber dükkanı işleten 26 yaşındaki İsmail Avuçcular, korona virüsün ortaya çıkmasıyla işletmesi de kapanınca zorluklar yaşadı. Müşteri portföyünün çoğunluğunu öğrenciler oluşturan Avuçcular, üniversitelerin kapanmasıyla birlikte iş yükünün büyük çoğunluğunu kaybetti. Yeni dönemde üniversitelerin açılması bölgedeki esnaflar kadar berber Avuçcular'ı da sevindirdi.
ÖĞRENCİLER ŞAŞKINLIKLARINI GİZLEYEMEDİ
Avuçcular
hem korona virüse karşı en etkili yöntemlerin başında yer alan aşılanmayı
teşvik ve öğrenci müşterilerine jest için cep telefonundaki Hayat Eve Sığar
(HES) uygulamasından 2 doz aşı olduğunu gösterene saç tıraşını ücretsiz yapmaya
karar verdi. '2 doz aşı olan öğrenci kardeşlerimize aşı bedava' pankartını
vitrinde gören öğrenciler tıraş olmaya akın etti. Kampanyanın şaka olduğunu
zanneden öğrenciler şaşkınlıklarını gizleyemedi.
"AŞIYA TEŞVİK"
Öğrencilerin
yoğun olduğu bir yerde hizmet verdiğinin altını çizen Avuçcular, geçen yıl
pandemiden dolayı kötü bir dönem geçirdiklerini söyledi. Aşılanmanın artmasıyla birlikte pandeminin
zayıflamaya başladığını dile getiren Avuçcular, "Okullarda açıldı.
Üniversite öğrencilerimiz de gelmeye başladı. Bu durum bizi de mutlu etti. Aşı
olan gençleri ödüllendirmek, olmayanları ise teşvik için bir kampanya yapmaya
karar verdim. Güzel talepler almaya başladık. HES uygulamasından aşısını
gösterdiği zaman tıraşını ücretsiz yapacağız” dedi.
"CİDDİ MİSİNİZ DİYE SORUYORLAR"
İlk gün
olmasına rağmen kampanyanın büyük bir ilgi gördüğünü dile getiren İsmail
Avuçcular, "Aşı olanların farkı olsun. Olmayanlarında belki aşı
yaptırmasına belki bir faydamız olur. Bir yararımız olur diye umut ediyoruz.
Öğrencilerimize bir jest yapmak istedik. Kapıdan müşteri görüyor, ‘siz ciddi
misiniz gibi tepkiler alıyoruz’. Koltuğa oturup tıraşını olunca inanıyor. 7
kişi ve randevulu çalışıyoruz. Randevu oluşturup gelen öğrencilerimizi mağdur
etmeyeceğiz, 2 aşısını olana tıraşını ücretsiz yapacağız” diye konuştu.
"FAYDALI BULDUM"
Balıkesir’den
gelen Akdeniz Üniversitesi öğrencisi Görkem Gökay, "Bu kampanyayı
öğrenciler için çok faydalı buldum. İnsanları aşıya teşvik ediyor. Bir nedenle
aşı olmak isteyebilirler. Dükkanın önünden geçersen şans eseri yazıyı gördüm.
Sordum. Diğer reklamlar gibi hava değildi. Tıraşımı da oldum” ifadelerine yer
verdi. (İHA)