Turizmde 2021 yılını 9 milyon 100 bin ile tamamlayan Antalya, 2022’ye hızlı giriş yapıyor. Güvenli turizm sertifikalı otellerde 2021’de tatilini Antalya’da geçirip evlerine dönen turistler, pandemi döneminin devam etmesine karşın 2022 yılında da tatil planlarını şimdiden yapmaya başladı. Almanya’da yayımlanan iki önemli internet portalının verileri ise Alman turistlerin tatil için Türkiye’yi seçtiğini gösterdi. Avrupa’nın en büyük ortak tatil rezervasyon portalı Holidaycheck ve Almanya kuruluşu Chech24 sunduğu raporlara göre, her 5 kişiden biri tatil için ‘Türkiye ve Antalya’ dediği ortaya çıktı.
2021’DE 9.1 MİLYON
Mevcuttaki
rezervasyonlarla ilgili bilgiler paylaşan Akdeniz Turistik Otelciler ve
İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkan Yardımcısı Kaan Kavaloğlu, 2022 yılının bir
önceki yıla göre daha iyi geçeceğini söyledi. 2021 yılında Antalya’nın 9 milyon
100 bin turistle tamamladığını hatırlatan Kavaloğlu, “Ben 2022 yılında özelikle
Nisan, Mayıs, Haziran aylarında Türkiye ve Antalya’yı tercih edemeyen
turistlerin de gelmesiyle birlikte 13-14 milyon seviyesinde tamamlayacağımızı
düşünüyorum” dedi.
ALMANYA TALEP ARTIRDI
Almanya’nın 2021
yılında Ukrayna’nın gerisinde kalarak üçüncü pazar haline geldiğine dikkat
çeken Kavaloğlu, bu yıl ise Almanların tekrar ikinciliğe yükseleceğine
inandığını söyledi. Gelen rezervasyonların bu yönde işaret verdiğini belirten
Kavaloğlu “Bunu yeniden telafi olacağını düşünüyorum. Çünkü Almanlar Türkiye ve
Antalya’da tatil yapmak için çok hevesliler. Şu an gelen ilk rezervasyonlar da
bunu gösteriyor. Nisan, Mayıs, Haziran ayları için çok ciddi rezervasyonlar
aldık. Temmuz ve Ağustos’un belirli dönemleri de çok büyük yoğunluk yaşıyoruz”
diye konuştu.
RUSYA BİRİNCİ ALMANYA İKİNCİ
Kavaloğlu,
Antalya’nın Almanya için önemli bir destinasyon olduğuna vurgu yaparak, “Bu
destinasyonda güçlü olmayı tercih ediyorlar. Özellikle Avrupalı tur
operatörleri, Türkiye ve Antalya’yı programlarına aldılar. Rezervasyon oranı
artmak üzere. Baktığımızda 2022 yılında
Almanya, Rusya ile birlikte başa koşar. Rusya birinci, Almanya da ikinci pazar
haline gelir” ifadelerini kullandı.
Check24 raporuna
göre, Almanya’daki vatandaşların Türkiye’de tatil heveslerini ortaya koyduğunu
da aktaran Kavaloğlu, “Her 5 Alman’dan 1 tanesi tatilini Antalya ve Türkiye’de
geçirmeyi düşünüyor. Bu doğru bir rapor. Normal şartlarda bakıldığında 3,5 -4
milyon Alman’ın Antalya’ya gelmesi normal bir durumdur. Fakat bu pandemi
döneminde biraz azaldı. 13-14 milyon toplamda gerçekleşeceğini düşünürsek,
Almanya’nın da tekrardan 2,5 - 3 milyon seviyesinde çıkış yapacağını
bekliyorum” dedi.
“AB KÖTÜ SINAV VERDİ”
Kavaloğlu, Avrupa
Birliği’nin (AB) pandemi döneminde kötü bir sınav verdiğini, özellikle İspanya,
Yunanistan ve İtalya’nın turizm anlamında çok geride kaldığına işaret ederek,
Türkiye’nin güvenli turizm sertifikasıyla ön plana çıktığını söyledi.
Kavaloğlu, “Biz aslında onların yapamadıklarını çok iyi bir şekilde yapmanın
bir faydasını gördük. Bizi Avrupa’da dünya turizminde ön plana güvenli turizm
sertifikası ön plana çıkardı. Bu sertifikayla ön plana çıkmanın açıkçası
faydalarını gördük. Buna sıkı sıkıya bağlı kalacağız ve turistlerin bu anlamda
güvenli olan Türkiye’yi ve Antalya’yı tekrardan tercih etmesini sağlayacağız.
Bu bizim için olmazsa olmaz” şeklinde konuştu. (İHA)