2021 yılı 2’nci 112 Acil Çağrı
Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu Toplantısı, acil çağrı hizmetlerinin daha
etkin, verimli ve hızlı bir şekilde vatandaşlara sunulması için ilgili kurumlar
arasındaki işbirliği ve koordinasyonun sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve
devamlılığını sağlamak amacıyla Vali Ersin Yazıcı başkanlığında
gerçekleştirildi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hizmet binasında yapılan
toplantıya, Vali Yardımcısı Dr. Atıf Çiçekli, Antalya Büyükşehir Belediyesi
Genel Sekreteri Cansel Tuncer, İl Jandarma Komutanı Tuğg. Yavuz Özfidan, İl
Emniyet Müdürü Mehmet Murat Ulucan, SG Antalya Grup Komutanı SG. Yrb. Murat
Sezgin, Antalya Orman Bölge Müdürü Vedat Dikici, İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür,
AFAD İl Müdürü Fevzi Timur ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mehmet Koçak
katıldı. Toplantıda sunum gerçekleştiren 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mehmet
Koçak; sistem, işleyiş, faaliyetler, 2021 yılı verileri ve hedefler hakkında
bilgiler aktardı.
‘İYİ BİR SINAV VERDİK’
Manavgat’ta 28 Temmuz günü 4 farklı
noktada başlayan yangından bu yana teyakkuzda olduklarını belirten Vali Yazıcı,
özellikle yangının ilk günlerinde tüm kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum
kuruluşları, hayırsever dernekler ve vatandaşlar olmak üzere bu büyük yangınla
mücadele ettiklerini ifade ederek şöyle konuştu:
“Bu zorlu süreçte bence iyi bir sınav
verdiğimizi düşünüyorum. Yangın çok büyüktü. Gerek söndürme gerekse sonrasında
vatandaşlarımızın yaralarının sarılması için mücadelemiz devam ediyor. Yangın
sonrası insani ihtiyaçlarla ilgili yapılan çalışmaları sahada etkin bir şekilde
incelemeye ve denetlemeye devam ediyorum. Bu süreçte mağdur olan
vatandaşlarımızın yaralarını sarmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Yaraların sarılması noktasında çok büyük bir şikâyet yok. Bu bizim açımızdan
mutluluk verici. Bu da devletimizin ve milletimizin bu tür afetlerde yaraların
sarılması noktasında birliğinin ve büyüklüğünün en büyük göstergesi. Bu zorlu
süreçte devletin tüm kurumları harekete geçtiği gibi vatandaşlarımız da hem
bireysel hem de çeşitli sivil toplum kuruluşları ve hayırsever derneklerimizle
sahada yer aldı, destek oldu. Hepsine teşekkür ediyorum. Allah’a şükür yangın
bölgesinde çok büyük bir sorunumuz yok. Ufak tefek sorunlar var ancak bunlar
çözülemeyecek problemler değil. Allah beterinden korusun.”
BOŞ ÇAĞRILARA MÜDAHALE SİNYALİ
Toplantıda yapılan sunumda, 01 Ocak –
31 Ağustos tarihleri arasında sisteme gelen toplam 2.510.860 çağrının %57’sinin
gereksiz çağrılardan oluştuğunu bilgisi verildi. 112’ye gelen asılsız ihbarlar
ve gereksiz çağrılarla mücadele etmek amacıyla gereksiz çağrılara yönelik
çalışma ve kampanya düzenlenmesi gerektiğinin altını çizen Vali Yazıcı şöyle
devam etti: “Vatandaşlarımıza bu tür gereksiz çağrılarda başka acil durumların
aksadığını anlatmamız gerekli. Yıllara baktığımızda her yıl gereksiz çağrılarda
azalma var. Ancak bunu daha aza indirmemiz gerekli. Bu tür gereksiz çağrılarla
ilgili toplu taşıma, hastane, nüfus müdürlükleri, tapu müdürlükleri ve belediye
girişleri gibi yerlere bu konuda bilgilendirici çalışmalar yaparak
yayınlayalım. Vatandaşlarımızı bu konuda
hassas davranmalarını, 112’nin gereksiz yere meşgul edildiğinde hizmetlerin
aksadığını ve esas yardıma ihtiyacı olan kişilere ulaşmada sıkıntı yaşandığını
çalışmalarla anlatalım.”
Akdeniz Gerçek Haber Merkezi