Bilindiği üzere 1990 yıllarından beri Antalya’da ulaşımını en az 20-30 yıllık dizayn edecek bir ulaşım master planı başlanarak bitirilememiş ve her belediye başkanı geldiğinde yenisi yapılmak üzere rafa kaldırılmıştır.

 

Toplu taşımacılık halk otobüsleri ve de midibüsler aracılığıyla özelleştirilmiştir. Hal böyle olunca toplu taşıma araçlarındaki belediyenin payı yüzde onlara kadar indirilmiştir. Ulaşımda belediye otobüsleri bir önceki dönem alınan 40 adet otobüs hariç yok denecek kadar azdır. Bu da toplu taşımada bir keşmekeşliğe ve plansızlığa yol açmıştır.

 

 Her seçim dönemlerinde minibüs ve otobüs esnafları belediye başkanları ve oda başkanlarının elinde koz olarak kullanılmış; şehrimizin trafik yoğunluğuna uygun olmayan araçlarla, gerek engellilerin yaşlıların ve de toplu taşımayı kullanan herkesin kullanımına uymayan midibüslerle ve de en son olarak( kendi satın aldırdıkları) midibüsleri plansız, zorla bir şekilde ulaşımdan çekmişler, yerine diğer şehirlerde kullanılmakta olan ikinci el otobüsleri toplu ulaşıma ekleyerek Antalya halkı ve esnaf bir kez daha “Toplu taşımacılık da devrim” diye kandırılmışlardır.

 

Bunlar da yetmiyormuş gibi aktarmalı fiyat tarifesi 20 kuruştan birden bire 1 liraya çıkartılarak 80 kuruşluk gizli bir zam yapılmıştır. O zamanlar vatandaşlarımızdan ve muhalefet partilerinden yeterli tepki çıkmayınca 2016 Nisan Ayında ufak çaplı fiyat ayarlaması yapılmış, şimdi de geçtiğimiz günler de 7 Mayıs 2017 geçerli olacak şekilde yaklaşık yüzde 25 oranında fiyat güncellemesi “Zam” yapılmıştır.

E ne yaparsın hem kalitesiz ve yetersiz toplu taşımacılık hizmeti sunacaksın ve de zamla da taçlandıracaksın, sonra da çıkıp ‘’Antalya ya iyi Gelecek’’ diyeceksin, bundan iyisi ‘’Şam da kayısı mı’’ desek mi acaba?

Tepkisiz Toplum Etkisiz Toplumdur!