Tam müfredattan Atatürk’ün çıkarılmaya çalışılmasını tartışıyorduk. Milli Eğitim bakanımız satır aralarına sıkışan Atatürk kelimelerini sıralıyordu önümüze ki “TEOG” dedi biri. Biz bunu “TAGGG” diye hissettik, duvara tosladık. Gündem değişti.

Şimdi lafı uzatmadan Bakanın ağzından müfredattaki Atatürk açılımını aktaralım.

' Atatürkçülük kaldırıldı' diyorsun. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi var, hem ortaokul hem lise sonda. Onda hem Atatürkçülük öğretilir hem İstiklal Savaşımız, Milli Mücadele öğretilir.

Yeni müfredatta, lisede Beden Eğitimi ve Spor Dersi zorunlu. Beden eğitiminde öğrencilere Atatürk ile ilgili ne verilmesi gerekir onu söylüyor. Burada Atatürk'ün sözlerinden hareketle Atatürk'ün spor ve sporcuya verdiği değeri açıklar.

‘Atatürk'ün sporla ilgili sözlerinden oluşan poster hazırlar, Atatürk'ün ilgilendiği spor dalların tanıtan sunu hazırlar, Atatürk'ün güreş, yüzme, futbol ve diğer spor dallarına olan ilgisi üzerinde durulur’ diyor.  “Beden eğitimi ve spor dersinde dahi Atatürk vardır” desem doğruyu söylemiş olur muyum?

Coğrafya'da ülkeler arasında Atatürk'ün 'barış, ulusları refah saadete eriştiren en iyi yoldur' sözünden hareketle barışın önemini vurgular.  
Coğrafya'da Atatürkçülük var mı? Var.

Fen Lisesi fizikte Atatürk'ün 'Hayatta en hakiki mürşit ilimdir' sözüne vurgulayaraktan “geçmişten bugüne fizik biliminin gelişimine katkı sağlamış Türk-İslam bilim insanlarının tanıtımı sağlanır” diyor. Fen Lisesi kimya kazanımı, kimyanın bilim olma sürecini açıklarken, Atatürk'ün bilime verdiği önemle ilgili okuma parçası verilir. Kimyada Atatürk var mı? Var.

“Fen Lisesi matematik zorunlu, yine bir kazanım da Mustafa Kemal Atatürk'ün geometri üzerinde yaptığı çalışmalardan söz edilir” diyor. Geometri'de Atatürk var mı? Var."
" Atatürk'ün sanata ve sanat eğitimine verdiği önemi açıklar, resimlerle Atatürk, Türk resminde Kurtuluş Savaşı'nı konu alan ressamları ve eserlerini tanır. Atatürk ve Kurtuluş Savaşı resim sergisi sergilenir ya da slaytlarla sunulur, tekstil tasarımda kazanım, Atatürk'ün Türk tekstiline katkıları açıklanır” diyoruz. Görsel sanatlar da Atatürk var mı? Var.

“Müzikte Atatürk'ün güzel sanatlar içinde müziğe verdiği yeri ve önemi kavrar, Atatürk'ün müzik ve sanat hakkında söylediği sözlere yer verir, Atatürk'ün sevdiği şarkı ve türkülerden örnek eserler seslendirilir” diyor Atatürk var mı var.

Türkçe dersinde milli mücadele ve Atatürk her düzeyde işlenir. İlkokul birinci sınıftaki çocuk Atatürk'ün hayatını bilir, görsel ve işitsel materyallerle Atatürk'ün doğum yeri, anne ve babasının adı, ölüm yılı ve Anıtkabir üzerinde durulur. 2. sınıfta Atatürk'ün çocukluğunu araştırır, 3'te Atatürk'ün kişilik özellikleri üzerinde durulur.

Şimdi sevgili veliler, sevgili öğretmenler, görev sizde, bizde.

Çocuklarımıza Atatürk baskılı tişörtler, Atatürk imzalı kitap ayraçları, Atatürk rölyefli bilimum aksesuarları kullandıralım da; Bakan beyin dediklerini iyi okuyalım.

Çocuklarımızın ev ödevlerinin bir ucunu Atatürk ve Cumhuriyet kazanımlarına dokunduralım. Aha şimdi aklıma geldi. İlkokul 3. Sınıfta dönem ödevimiz “koleksiyon” idi. Kocaman kartonlara pul, bozuk para, yaprak, çiçek yapıştıranlar gırla.

Ben mi? Yalanım varsa senin gibi olayım. Ben değişik gazete ve ablamların eski okul kitaplarından kestiğim Atatürk Fotoğrafları Koleksiyonumla gitmiştim Fahriye öğretmene.

Kadir Abi bak aykırılık nerde başlıyor. Evet, bu aykırılık öğretmenimin hoşuna gitmişti. “En iyisi bu” demişti. Mezun olduğumda o çalışmam okulun duvarında asılı duruyordu.

Hadi bakalım. Dersimiz Atatürk. Unutmayacağız. Unutturmayacağız. İnatla nöbetteyiz.