Tam
müfredattan Atatürk’ün çıkarılmaya çalışılmasını tartışıyorduk. Milli Eğitim
bakanımız satır aralarına sıkışan Atatürk kelimelerini sıralıyordu önümüze ki “TEOG”
dedi biri. Biz bunu “TAGGG” diye hissettik, duvara tosladık. Gündem değişti.
Şimdi lafı
uzatmadan Bakanın ağzından müfredattaki Atatürk açılımını aktaralım.
' Atatürkçülük kaldırıldı' diyorsun.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi var, hem ortaokul hem lise sonda. Onda hem
Atatürkçülük öğretilir hem İstiklal Savaşımız, Milli Mücadele öğretilir.
Yeni müfredatta, lisede Beden Eğitimi ve
Spor Dersi zorunlu. Beden eğitiminde öğrencilere Atatürk ile ilgili ne
verilmesi gerekir onu söylüyor. Burada Atatürk'ün sözlerinden hareketle
Atatürk'ün spor ve sporcuya verdiği değeri açıklar.
‘Atatürk'ün sporla ilgili sözlerinden
oluşan poster hazırlar, Atatürk'ün ilgilendiği spor dalların tanıtan sunu
hazırlar, Atatürk'ün güreş, yüzme, futbol ve diğer spor dallarına olan ilgisi
üzerinde durulur’ diyor. “Beden eğitimi
ve spor dersinde dahi Atatürk vardır” desem doğruyu söylemiş olur muyum?
Coğrafya'da ülkeler arasında Atatürk'ün
'barış, ulusları refah saadete eriştiren en iyi yoldur' sözünden hareketle
barışın önemini vurgular.
Coğrafya'da Atatürkçülük var mı? Var.
Fen Lisesi fizikte Atatürk'ün 'Hayatta en
hakiki mürşit ilimdir' sözüne vurgulayaraktan “geçmişten bugüne fizik biliminin
gelişimine katkı sağlamış Türk-İslam bilim insanlarının tanıtımı sağlanır”
diyor. Fen Lisesi kimya kazanımı, kimyanın bilim olma sürecini açıklarken,
Atatürk'ün bilime verdiği önemle ilgili okuma parçası verilir. Kimyada Atatürk
var mı? Var.
“Fen Lisesi matematik zorunlu, yine bir
kazanım da Mustafa Kemal Atatürk'ün geometri üzerinde yaptığı çalışmalardan söz
edilir” diyor. Geometri'de Atatürk var mı? Var."
" Atatürk'ün sanata ve sanat eğitimine verdiği önemi açıklar, resimlerle
Atatürk, Türk resminde Kurtuluş Savaşı'nı konu alan ressamları ve eserlerini
tanır. Atatürk ve Kurtuluş Savaşı resim sergisi sergilenir ya da slaytlarla
sunulur, tekstil tasarımda kazanım, Atatürk'ün Türk tekstiline katkıları
açıklanır” diyoruz. Görsel sanatlar da Atatürk var mı? Var.
“Müzikte Atatürk'ün güzel sanatlar içinde
müziğe verdiği yeri ve önemi kavrar, Atatürk'ün müzik ve sanat hakkında
söylediği sözlere yer verir, Atatürk'ün sevdiği şarkı ve türkülerden örnek
eserler seslendirilir” diyor Atatürk var mı var.
Türkçe dersinde milli mücadele ve Atatürk
her düzeyde işlenir. İlkokul birinci sınıftaki çocuk Atatürk'ün hayatını bilir,
görsel ve işitsel materyallerle Atatürk'ün doğum yeri, anne ve babasının adı,
ölüm yılı ve Anıtkabir üzerinde durulur. 2. sınıfta Atatürk'ün çocukluğunu
araştırır, 3'te Atatürk'ün kişilik özellikleri üzerinde durulur.
Şimdi
sevgili veliler, sevgili öğretmenler, görev sizde, bizde.
Çocuklarımıza
Atatürk baskılı tişörtler, Atatürk imzalı kitap ayraçları, Atatürk rölyefli
bilimum aksesuarları kullandıralım da; Bakan beyin dediklerini iyi okuyalım.
Çocuklarımızın
ev ödevlerinin bir ucunu Atatürk ve Cumhuriyet kazanımlarına dokunduralım. Aha
şimdi aklıma geldi. İlkokul 3. Sınıfta dönem ödevimiz “koleksiyon” idi. Kocaman
kartonlara pul, bozuk para, yaprak, çiçek yapıştıranlar gırla.
Ben mi?
Yalanım varsa senin gibi olayım. Ben değişik gazete ve ablamların eski okul
kitaplarından kestiğim Atatürk Fotoğrafları Koleksiyonumla gitmiştim Fahriye
öğretmene.
Kadir Abi
bak aykırılık nerde başlıyor. Evet, bu aykırılık öğretmenimin hoşuna gitmişti. “En
iyisi bu” demişti. Mezun olduğumda o çalışmam okulun duvarında asılı duruyordu.
Hadi
bakalım. Dersimiz Atatürk. Unutmayacağız. Unutturmayacağız. İnatla nöbetteyiz.