Bu soruya ne desem ki. İsmet Özel'in dediği gibi desem öldürürler, demesem ben öldüm!.. Durum aynen bu. 
Neden mi bu konuyu yazmak istedim. Hem de hiç bir taşeron işçinin, hatta hiç bir sendikacının egosunu yenip, önemli adamlık sendromundan kurtulup okumayacağını bile bile. -Aydın sorumluluğum; devlet terbiyesi almış bir adam olmam; Hiç kimsenin okuyup okumaması, ilgilenip ilgilenmemesi umurumda olmadan yazmamı gerektirdi.
Gelelim asıl konuya.
Devlet, istihdam edeceği çalışanlarını nasıl istihdam edeceğini 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda Amacı:
Madde 2 – (Değişik: 23/12/1972 - KHK-2/1 md.)
Bu Kanun, Devlet memurlarının hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini,
ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yüküm ve sorumluluklarını, aylıklarını ve ödeneklerini
ve diğer özlük işlerini düzenler" şeklinde tanımlamıştır/düzenlemiştir.
Adı geçen kanunun 3'üncü maddesi ile de çalışanlara ilişkin ilkeleri, Sınıflandırma, Kariyer ve liyakat başlığı altında tanımlamıştır. . 
İSTİHDAM ŞEKİLLERİNİ DE:
"Kamu hizmetleri; 4.A-memurlar, 4.B-sözleşmeli personel, 4.C-geçici personel ve 4.D-işçiler eliyle gördürülür." şeklinde tanımlamıştır. (vakti AZ olanlar 4.A,B,C,D maddeleri geçebilir)
4.A) Memur:
Mevcut kuruluş biçimine bakılmaksızın, Devlet ve diğer kamu tüzel kişiliklerince genel
idare esaslarına göre yürütülen asli ve sürekli kamu hizmetlerini ifa ile görevlendirilenler, bu
Kanunun uygulanmasında memur sayılır.
Yukarıdaki tanımlananlar dışındaki kurumlarda genel politika tespiti, araştırma, planlama,
programlama, yönetim ve denetim gibi işlerde görevli ve yetkili olanlar da memur sayılır.
4.B) Sözleşmeli personel:(1)
Kalkınma planı, yıllık program ve iş programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması,
gerçekleştirilmesi, işletilmesi ve işlerliği için şart olan, zaruri ve istisnai hallere münhasır
olmak üzere özel bir meslek bilgisine ve ihtisasına ihtiyaç gösteren geçici işlerde, Bakanlar Kurulunca
belirlenen esas ve usuller çerçevesinde kurumun teklifi ve Devlet Personel Başkanlığının
görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca vizelenen pozisyonlarda, mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile
çalıştırılmasına karar verilen ve işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileridir. 
4.C) Geçici personel:
Bir yıldan az süreli veya mevsimlik hizmet olduğuna Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye
Bakanlığının görüşlerine dayanılarak Bakanlar Kurulunca karar verilen görevlerde ve belirtilen
ücret ve adet sınırları içinde sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayan kimselerdir
4.D) İşçiler:
(Değişik birinci cümle: 4/4/2007 - 5620/4 md.) (A), (B) ve (C) fıkralarında belirtilenler
dışında kalan ve ilgili mevzuatı gereğince tahsis edilen sürekli işçi kadrolarında belirsiz süreli iş
sözleşmeleriyle çalıştırılan sürekli işçiler ile mevsimlik veya kampanya işlerinde ya da orman
yangınıyla mücadele hizmetlerinde ilgili mevzuatına göre geçici iş pozisyonlarında altı aydan az
olmak üzere belirli süreli iş sözleşmeleriyle çalıştırılan geçici işçilerdir.Bunlar hakkında bu Kanun
hükümleri uygulanmaz."
Bu Dört istihdam şekli dışında personel çalıştırılamayacağı açıkça yasada tanımlanmıştır.

Bu tanımlamalar dışında, özellikle 2002 yılından sonra devlet çalıştıracağı kişilere özgü, kurumlar bazında da kadro tahsisleri yapmıştır. Ör. Hazinede ki kurumlarda KADRO KARŞILIĞI sözleşmeli Personel İstihdam edilmiştir.