Çok değil, 30 yıl önce tarım ürünlerinde kendi kendine yeten dünyanın 7 ülkesinden biriydik.

Yanlış politikalar, tarım alanlarının imara, ranta kurban edilmesi ile bugün dünyaya avuç açan, samanı bile ithal edehn  tarım fukarası bir ülke haline geldik.

Antalya Ticaret Borsası(ATB)Başkanı Ali Çandır, yıllardır feryat ediyor.

Çandır, 2000’li yılların başından bugüne kadar 2 milyon 420 bin futbol sahası büyüklüğünde tarım arazisini kaybettiğimizi söylüyor.

Acı ama gerçek her gün 8 futbol sahası tarım alanı yok oluyor..

Tarım, turizmden sonra Antalya’nın ikinci önemli sektörü.

Ancak, son yıllarda tarım alanlarını hızla yitiriyoruz..

Tarım alanları imara açılıyor, üzerinde dev beton bloklar yükseliyor..

Taş ocakları, HES’ler tarım alanlarının azalmasına ve veriminin düşmesine neden oluyor..

Antalya Valisi Münir Karaloğlu da tarım alanlarının önemine işaret ederek, Antalya’da tarım alanlarının imarna açılmasına müsade etmeyeceklerini vurgulamıştı.

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, zararın neresinden dönülürse kardır anlayışı ile aralarında Antalya’nın yer aldığı 49 ildeki 141 ovanın koruma altına alınmasını kararlaştırmıştı.

Vali Karaloğlu, Antalya’da 9 ovanın(Aksu, Serik, Manavgat, Bozova, Söğüt, Demre,Kumluca,  Zümrüt, Kumluca) korumaya alınacağını belirtmiş, Antalya’da 1,2 ve 3’ncü sınıf tarım alanlarının da koruma altına alınması gerektiğini söylemişti.

Vali Karaloğlu’nun şu sözleri düşündürücüydü :

“Çok özel durumlarda ise Toprak Koruma Kurulu’nun kararı ile tarım alanlarının imara açılması mümkün olacak”

İşte dün Vali Karaloğlu’nun işaret ettiği çok özel bir durum vardı ve kızılca kıyamet koptu..

Devlet Demir Yolları(DDY)Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Projesi için

Serik Belediyesi’nde Çevresel Etki Değerlendirme(ÇED)raporunu hazırlayan Ankara firması MGS Proje Müşavirlik Mühendislik için ‘Halkın Katılımı Toplantısı’ düzenledi..

Son derece  elektrikli geçti dünkü toplantı..

Hızlı Tren güzergahının Antalya bölümünde Kepez-Aksu-Serik-Manavgat-İbradı ve Akseki sınırlarında ki önceki gün yazdığım gibi tarım alanları, SİT alanları, yaban hayatını koruma sahaları için ‘acele kamulaştırma’ palanlanıyor.

Antalya’yı Anadolu’ya ve İstanbul’a bağlayacak olan hızlı tren demiryolu projesinin güzergahının ekip, biçtikleri, atadan kalma verimli tarım arailerinden geçtiğini duyan üreticiler toplantıyı bastı..

Özellikle Aksu’dan gelen vatandaşlar, gerek yetkili firma, gerekse DDY, gerekse hükümet ve AKP’li Antalya Büyükşehir Belediyesi aleyhinde sloganlar attılar..

Adı ‘ Halkın katılımı’ olan toplantının kendilerinden gizlendiğini, kapalı kapılar arkasında yapılmak istendiğini öne süren vatandaşların şu tepkisi ile dikkat çekiciydi :

“Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel Aksu’ya geleceğinde adeta mesaj bombardımına oluyor, dağ taş fotoğraflı afişleriyle süslenecek, bizim için hayati önemi olan bu toplantı neden gizleniyor

Serikli ve Aksulu vatandaşlar noktayı koydu :

“Bir metre bile tarım arazisini hızlı trene kurban ettirmeyiz”