Son yılların en önemli rant paylaşımının olduğu söylentileri giderek yoğunlaşan Batı Çevre Yolu, Antalya’nın gündemini uzun süre işgal edecek gibi görünüyor.

Toplumun çeşitli kesimleri itiraz ediyor bu planlamaya..

Haksız da değiller 116 dönümlük bir alan için bin 600 dönüm tarım arazisi imara açılıyor..

35 bin meyve ağacı kesileceği gibi, verimli tarım arazileri de yerini beton blokları, ticari alanlara bırakacak..

Konyaaltı’nda Karaman ve Çandır çayları arasında arazisi bulunan 50-60 kişinin 30 yılı aşkın süren imar beklentisine yanıt veren plan tadilatına tepki gösterenler arasında bulunan İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Cem Oğuz, şöyle özetliyor bu kıyak planlamaya yönelik görüşlerini :

“Hem inşaat yoğunluğunu artırıp, hem de yolun geçeceği bölgeyi bu kadar yoğunluklu olarak ima açarsanız bu yol çevre yolu olmaktan çıkar, şehir içi yol olur”

Yani Batı Çevre Yolu, rant yolu oldu..

Yapımı yılan hikayesine dönen Batı Çevre Yolu’nda birbirlerinin varlığına bile tahammül edemeyen AKP, CHP ve MHP guruplarının yıldırım hızıyla uzlaşmaları gerçek şu ki kafaları fena halde karıştırdı.

Antalyalılar, uzlaşının kent içi trafiği rahatlatmak düşüncesiyle sağlandığına inanmıyorlar.

Kimse üç siyasi partinin oylarıyla kabul edilen plandan hoşnut değil.

AKP’li Antalya Büyükşehir Belediyesi, gerek basında gerekse kamuoyundaki eleştirilerden ve meslek odalarının itiraz ederek, yargıya gideceklerini açıklamalarından huzursuz olmuş ki açıklama yapmak zorunda kaldı.

Gerçek şu ki bu açıklama kimseyi tatmin etmedi..

Batı Çevre Yolu ile ilgili imar çalışmalarının 1998 yılında Hasan Subaşı döneminde başladığı belirtilen açıklamada, yolla ilgili planlama ve yargı süreci anlatılarak, top hem Toprak Koruma Kurulu’na hem de bir çekimser oy dışında evet oyu kullanan AKP, MHP ve CHP’nin Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi guruplarına atılmış..

Dar alanda kısa paslaşma tercih edilmiş.  

Kurnazca hazırlanmış bir açıklama..

Hedefi genişleterek, tepkileri azaltmayı hedefliyor..

Doğal olarak askıya çıkarılan plana itirazlar olacak..

Elbette davalar açılacak..

Bu nedenle de yolun yapımı bir süre daha gecikecek..

Aslında CHP’li Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek ile Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın’ı karşı karşıya getiren plan daha kabul edilebilirdi..

Bu planlamada yolun Konyaaltı kısmında sorunlu olan bölümünde yüzde 40 emsalle imar uygulaması yapılacak, bu da iki katlı villalar yapılmasına olanak sağlayacaktı..

Böylece tarım alanları ve yeşil dokunun korunması mümkün olacaktı.

Konyaaltı Belediyesi’nin desteklediği bu planın hemen hemen aynısı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından da yapılmıştı..

AKP’li Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin Bakanlık planını yok sayarak, ya da dikkate almayarak CHP’li Konyaaltı Belediyesi ile yüzde 80 emsali olan bir rant planında uzlaşması haklı eleştirilerin yapılmasına neden oluyor..

Yazdıklarımızın Çakırlar sakinlerini rahatsız ettiğini biliyoruz.

Ama gerçekleri de gözardı etmek olanaksız.

50-60 kişilik bir gurup zengin olacak, yolun rantını tepe tepe kullanacak diye Antalya’nın geleceğine ipotek koyacağı bilinen bu planı alkışlamamızı kimse beklemesin.

Bu planlamayı mercek altında tutacağız..

Gelişmeleri titizlikle izleyip, yanlıştan dönülmesi için Antalya adına üzerimize düşünden fazlasını yapmaya çalışacağız..

Antalya’nın diğer sorunlarında olduğu gibi Batı Çevre Yolu konusunda da gerçekleri yazmaya devam edeceğiz..

Birilerini çok rahatsız etse de..