Kuşku yok ki AKP’nin 2019 yerel ve genel seçimlerinde Antalya için en önemli kozu yüksek hızlı tren olacak..

100 yıllık hayal gerçekleşirse, Hızlı Demiryolu Projesi, Antalya’yı İstanbul ve Kapadokya’ya bağlayacak..

Antalya’dan Eskişehir bağlantılı  hızlı trenle İstanbul’a 3-4 saatte ulaşmak mümkün olacak..

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Antalya-İstanbul, Eskişehir-Antalya ve Antalya-Konya-Kayseri hızlı demiryolu hattı ile kenti 3 koldan Türkiye’ye bağlamayı planlıyor.

Buraya kadar her şey iyi de, sıra hızlı tren hattı güzergahına gelince iş değişiyor..

AKP hükümetinin yap-işlet-devret(YİD)modeliyle ihale etmesi planladığı hızlı tren projesi güzergahı çok sayıda milli park, yaban hayatı koruma sahası ve SİT alanından geçiyor..

Gelin bu güzergahlara bir göz atalım..

Dünyaca ünlü Termessos antik kentinin etki alanında kalan 3.derece arkeolojik SİT alanı ile aynı bölgede bulunan Düzlerçamı Yaban Hayatını Geliştirme Sahası projeden olumsuz etkilenecek.

Dünyada yalnızca Düzlerçamı bölgesinde yaşayan ve koruma altında ulunan alageyiklerin yaşadığı bölgenin yanı başına hızlı tren istasyonu kurulmasının planlanmasını bile düşünmek insanı dehşete düşürüyor.

Bununla da sınırlı değil hızlı tren güzergahının yaratacağı tahribat.

Döşemealtı ilçesi sınırlarındaki Yağca Mahallesi’nde bulunan su kanalı ile Serik sınırlarında bulunan Aspendos antik kentindeki 3. Derece arkeolojik sit alanı ile Köprüçay 1. Derece arkeolojik sit alanı da hızıl tren hattının geçtiği koruma alanlarının başında yer alıyor.

Antalya’nın içme suyu kaynaklarından olan Duraliler İçmesuyu Kuyuları Kaynakları Koruma Alanı ile Aksu Çayı Yeraltısuyu İçmesuyu Koruma alanı da proöeden etkilenecek alanlar arasında yer alıyor.

Btimedi..

Hızlı tren güzergahının Akseki-İbradı-Üzümdere Yaban Hayatı Geliştirme Sahası, Cevizli Gidengelmez Dağı Yaban Hayatını Koruma Sahası’nın bulunduğu alanlarda onlarca kilometreyi bulan tünellerle geçileceği belirtiliyor.

Torosların en zorlu bölümlerini içeren bölge aynı zamanda Türkiye’nin en önemli tatlı su kaynaklarını barındırıyor.

Adı güzel, sempatik ama hızlı tren projesi Antalya’ya da, komşusu Konya’ya da iyi gelmeyecek.

Çünkü 30 yıl işletme süresi belirlenen hızlı tren projesinin ihalesini kazanacak olan firma aynı zamanda işletmeciliğini de üstlenecek.

Hızlı trenle ilgili yapılan yolcu sayısı tahmini de oldukça yüksek..

Antalya’nın  tahmini 2 milyon 330 bin, Konya’nın 2 milyon 170 bin nüfusu var.

Ancak Antalya-Konya arasında hızıl tren yolcu sayısı 2018 için 3 milyon 800 bin kişi olarak öngörülüyor.

Bu rakam 2023 yılı için ise 4 milyon 400 bin olarak hesaplanıyor, yani iki ilin toplam nüfusu kadar yolcunun hızlı trene bineceği gibi uçuk bir rakam düşünülüyor.

Bir de ‘acele kamulaştırma’ konusu var ki çok fırtına koparacak gibi görünüyor.

Döşemealtı’ndan başlayan hızlı tren hattının Antalya bölümünde Kepez-Aksu-Serik-Manavgat-İbradı ve Akseki bölümünde acele kamulaştırma plalanıyor.

Asıl kıyamette o zaman kopacak..

Yani hızlı tren eninde sonunda Antalya’ya gelecek ama hem iyi, hem de hoş gelmeyecek..