-Turizmci Kemal Sinan Akyıldız, son iki yılda krizlerle uğraşan Türk turizminin bu süre içerisinde hizmet kalitesinde ciddi anlamda düşüşler yaşadığını söyledi.

 

-Akyıldız, “İki yıl önceki fiyatlara dönebilmemiz için, bu süre içinde kaybettiğimiz hizmet kalitesini yakalamamız lazım. Bunu başarırsak 2021’de bu fiyatlara dönebiliriz” dedi.

 

------

 

Summer Tur Side Kontrat Müdürü Kemal Sinan Akyıldız, sektörün iki yıl önceki fiyatlara dönebilmesi için hizmet kalitesinin de eski günlere dönmesi gerektiğini kaydetti. Akdeniz GERÇEK’e konuşan Akyıldız,İki yıldan bu yana sektörde fiyatlar taban yapmış durumdaydı. Bıçak kemiğe dayanmış, maliyetler ciddi anlamda artmış ve adeta kafa kafaya gelmişti. Dolayısıyla ben bu kez otelcilerin tarafındayım. Çünkü otelciler bu fiyatlarla para kazanamıyor. Maliyetine çalışarak para kazanmaları ve bu fiyatların altına inmelere mümkün değil. Ama şu da bir gerçek ki; iki yıl önceki fiyatlara dönebilmemiz için, bu süre içinde kaybettiğimiz hizmet kalitesini tekrar yakalamamız lazım. Bunu başarabilirsek ancak 2021 yılında bu fiyatlara dönebiliriz” dedi.

 

HİZMET KALİTEMİZ DÜŞTÜ

Hizmet kalitesinin çok önemli olduğuna vurgu yapan Akyıldız, “Otelciler, her akşam büfede kırmız et vereceği yerde, hindiye soya sosu vererek ‘et’ diye çıkarmak zorunda kaldı. Bu hizmet kalitesi sadece yeme içme ile ilgili değil. Garson ile ilgili, katçı ile ilgili, resepsiyoncu  ile ilgili, sahil çalışanlarıyla ilgili. Örneğin katçı kadın normalde günde 15 odayı temizlerken son iki yılda 25 odayı temizlemek zorunda kaldı. Bunun yanında restoranda 10 garson varsa bu sayı 5’e düştü. Böyle olunca hizmet aksamaya başladı. Avrupalılar’ın en çok önem verdiği konu o. Bir yerde şu son iki yılda Türkiye’ye gelen insanlar cezalandırılmış oldu. Bizim en çok öğündüğümüz konu güler yüz ve hizmet kalitesiydi ama ne yazık ki bunları kaybettik. Biz turizmciler olarak fiyatları bir yere bıraktık, bu hizmet kalitesini nasıl yakalayacağız herkes onu merak ediyor” diye konuştu.

 

İNDİRİM BİTİNCE

SATIŞLAR AZALDI

Son dakika satışlarıyla 2015 rakamlarının yakalanabileceğini de kaydeden Akyıldız, şöyle konuştu: “Alman pazarında şubat ayının ortasına kadar çok güzel artışlar vardı. Bu tarihten itibaren otelcilerin indirimli fiyatları biraz geri çekmesi sonrasında satışlarda yüzde 30-35 oranında azalma oldu. Alman operatörler hedef olarak 2015 yılını gösteriyorlar. Bu gidişatla 2015’i ancak son dakika satışlarıyla yakalarız. Nisan ve Mayıs’ta Almanların dolduramadığı boşluğu Ruslarla ve diğer pazarlarla doldurmaya çalışacağız.”

 

ALMANLAR FİYATLARIMIZ

ÇOK CAZİP GELİYOR

“Alman turistlerin tekrar geri dönmelerinin en büyük nedeni; çok çok cazip olan fiyatlarımız ve bizde almış oldukları hizmeti başka bir ülkede alamamaları. Bir Alman müşteri son 10 yılda 3 kez Türkiye’ye tatile gelirken son iki yıldır aynı paraya bir kez İspanya’ya gitti. Bu kadar basit. Orada da beklediği hizmeti alamadı. Bu yüzden bu insanlara Türkiye daha cazip geliyor.”  Kubilay ELDEMİRCİ

 

 

Editör: TE Bilisim