ATSO Başkanı Davut Çetin, kent merkezinde ticaretin kan kaybettiğini, imitasyon ürünlere teslim olduğunu vurgulayarak, “ Antalya’nın her köşesine zincir market açma sevdasından vazgeçilmeli” dedi. Antalya’da 2016’da turizm krizi yaşandığını belirten Çetin,”Cam Piramit başta olmak üzere her semtte yöresel ürün satış yerleri açılıyor, kent merkezi ise kan kaybediyor” dedi..

 

 

Medyaya 2017 Yılı Piyasa Anketi Sonuçları ve 2018 hedeflerini  anlatmak üzere basın toplantısı düzenleyen  Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO)Başkanı Davut Çetin,”   2016 Antalya’nın en azından son 20 yılında görmediği bir krizdi. Türkiye’nin 2001 ve 2009 krizleri bile böyle değildi’ diye konuştu.  Çetin, “ 2016 krizinin etkileri Antalya’da Türkiye ekonomisine göre daha ağır oldu. Tarımsal ihracat ve turizmde yaşanan sorunlar, doğrudan kent ekonomisini etkiledi. Yabancı turist sayısında 10 yıl geriye, 2006 yılına döndük. Bir çok otel sezonda bile kapalı kaldı” şeklinde konuştu.

 

ATSO ve AESOB üyelerinin katılımı ile yapılan 2017 Yılı Piyasa Anketi  Sonuçları’yla ilgili çarpıcı açıklamalar yapan Çetin, 2017 yılında turist sayısının yüzde 58 arttığını söyledi. Çetin, 2017 yılında gelir kaybına rağmen bir önceki yıla göre daha iyi bir yıl yaşandığını kaydetti. 2016 yılında yaşanan olağanüstü durumlar nedeniyle ekonomide tıkanma yaşandığını belirten Çetin, 2016 Kasım ayında kredi teşviklerinin başlamasıyla bir yılda yaklaşık 400 milyar TL kredi artışı olduğunu ve bu kredilerin önemli kısmından reel sektör ve KOBİ'lerin faydalandığını söyledi.

 

'KENT MERKEZİNDE TİCARET KAN KAYBEDİYOR'

2017'de ekonomideki rekor büyüme ve turizmdeki iyileşmenin kent merkezine aynı ölçüde yansımadığını kaydeden Başkan Çetin, “Ben sürekli kent merkezinde ticaretin kan kaybettiğini söylüyordum. Hep dikkat çektiğim bir başka konu büyük şirketlerle küçük şirketler arasındaki uçurumun büyümesidir. Ekonomide küçük işletmelerin ayakta kalması zorlaşmaktadır. Yerel yönetimler ticari alan planlarını ve işyeri açılış izinleri kurallarını gözden geçirmelidir. Antalya olarak AVM'lerin yeri konusundaki ezberimizi tartışmaya açmalıyız" dedi.

 

'HER SOKAĞA ZİNCİR MARKET AÇMA SEVDASINDAN VAZGEÇMELİYİZ'

Çetin, “Yerel yönetimler, bizler ve işletmeler de reform yapmak zorundayız. Her sokakta ulusal zincir market açma sevdasından vazgeçmeliyiz. AVM'leri kent merkezi dışına yaptığımızda kent merkezinin tümden boşaldığını görmeliyiz. Avrupa'da artık yürüme mesafesi koşulu geldiğini, motorlu taşıt trafiği yaratmama kuralı geldiğini görmeliyiz. Kent merkezinde cadde alışverişi için her caddeyi bir AVM gibi planlamalı ve tek elden yönetmeliyiz."

 

'KENT İMİTASYONA TESLİM OLMUŞ DURUMDA'

Markalar caddesi, markalar sokağı yaratılması gerektiğini kaydeden, Kaleiçi, Kalekapısı esnafının özgün, markalı ürünlere geçmesinin teşvik edilmesinin doğru olduğunu savundu. Davut  Çetin“Kent imitasyona teslim olmuş durumda. Burada çarşı pazar kurulup belli bir bölgede yapılabilir ama kent merkezinden Kale Kapısı'na kadar gelen turistin karşısına imitasyonla çıkmak doğru değil. Ben şehir merkezine kaç turist giriyor bilmiyorum. Çok araştırdım ama yok böyle bir veri. Bir ABD gemisi geliyor oradan 4 bin asker gelince kent merkezine, şehir merkezinde işler bir anda artıyor. Şehir merkezimiz turistin gelmesine ne kadar uygun onu da tartışmak lazım” diye konuştu.(Haber Merkezi)

 

Editör: TE Bilisim