ATSO Başkanı Davut Çetin, kent merkezinde ticaretin kan
kaybettiğini, imitasyon ürünlere teslim olduğunu vurgulayarak, “ Antalya’nın
her köşesine zincir market açma sevdasından vazgeçilmeli” dedi. Antalya’da
2016’da turizm krizi yaşandığını belirten Çetin,”Cam Piramit başta olmak üzere
her semtte yöresel ürün satış yerleri açılıyor, kent merkezi ise kan
kaybediyor” dedi..
Medyaya 2017 Yılı Piyasa Anketi Sonuçları ve 2018
hedeflerini anlatmak üzere basın
toplantısı düzenleyen Antalya Ticaret ve
Sanayi Odası (ATSO)Başkanı Davut Çetin,” 2016
Antalya’nın en azından son 20 yılında görmediği bir krizdi. Türkiye’nin 2001 ve
2009 krizleri bile böyle değildi’ diye konuştu.
Çetin, “ 2016 krizinin etkileri Antalya’da Türkiye ekonomisine göre daha
ağır oldu. Tarımsal ihracat ve turizmde yaşanan sorunlar, doğrudan kent
ekonomisini etkiledi. Yabancı turist sayısında 10 yıl geriye, 2006 yılına
döndük. Bir çok otel sezonda bile kapalı kaldı” şeklinde konuştu.
ATSO ve AESOB üyelerinin katılımı ile yapılan 2017 Yılı Piyasa
Anketi Sonuçları’yla ilgili çarpıcı
açıklamalar yapan Çetin, 2017 yılında turist sayısının yüzde 58 arttığını
söyledi. Çetin, 2017 yılında gelir kaybına rağmen bir önceki yıla göre daha iyi
bir yıl yaşandığını kaydetti. 2016 yılında yaşanan olağanüstü durumlar
nedeniyle ekonomide tıkanma yaşandığını belirten Çetin, 2016 Kasım ayında kredi
teşviklerinin başlamasıyla bir yılda yaklaşık 400 milyar TL kredi artışı
olduğunu ve bu kredilerin önemli kısmından reel sektör ve KOBİ'lerin
faydalandığını söyledi.
'KENT MERKEZİNDE TİCARET KAN KAYBEDİYOR'
2017'de ekonomideki rekor büyüme ve turizmdeki
iyileşmenin kent merkezine aynı ölçüde yansımadığını kaydeden Başkan Çetin,
“Ben sürekli kent merkezinde ticaretin kan kaybettiğini söylüyordum. Hep dikkat
çektiğim bir başka konu büyük şirketlerle küçük şirketler arasındaki uçurumun
büyümesidir. Ekonomide küçük işletmelerin ayakta kalması zorlaşmaktadır. Yerel
yönetimler ticari alan planlarını ve işyeri açılış izinleri kurallarını gözden
geçirmelidir. Antalya olarak AVM'lerin yeri konusundaki ezberimizi tartışmaya
açmalıyız" dedi.
'HER SOKAĞA ZİNCİR MARKET AÇMA SEVDASINDAN VAZGEÇMELİYİZ'
Çetin, “Yerel yönetimler, bizler ve işletmeler de reform
yapmak zorundayız. Her sokakta ulusal zincir market açma sevdasından vazgeçmeliyiz.
AVM'leri kent merkezi dışına yaptığımızda kent merkezinin tümden boşaldığını
görmeliyiz. Avrupa'da artık yürüme mesafesi koşulu geldiğini, motorlu taşıt
trafiği yaratmama kuralı geldiğini görmeliyiz. Kent merkezinde cadde alışverişi
için her caddeyi bir AVM gibi planlamalı ve tek elden yönetmeliyiz."
'KENT İMİTASYONA TESLİM OLMUŞ DURUMDA'
Markalar caddesi, markalar sokağı yaratılması gerektiğini
kaydeden, Kaleiçi, Kalekapısı esnafının özgün, markalı ürünlere geçmesinin
teşvik edilmesinin doğru olduğunu savundu. Davut Çetin“Kent imitasyona teslim olmuş durumda. Burada
çarşı pazar kurulup belli bir bölgede yapılabilir ama kent merkezinden Kale
Kapısı'na kadar gelen turistin karşısına imitasyonla çıkmak doğru değil. Ben
şehir merkezine kaç turist giriyor bilmiyorum. Çok araştırdım ama yok böyle bir
veri. Bir ABD gemisi geliyor oradan 4 bin asker gelince kent merkezine, şehir
merkezinde işler bir anda artıyor. Şehir merkezimiz turistin gelmesine ne kadar
uygun onu da tartışmak lazım” diye konuştu.(Haber
Merkezi)