Lenovo Türkiye Pazarlama Direktörü Aysun Karabıyık Sarıkaya, ülkemizde en çok tercih edilen bilgisayar markası olan Lenovo’nun 2016 yılını yüzde 21’lik oranla Türkiye dizüstü bilgisayar pazarının lideri olarak kapattığını söyledi 

Dünyanın ve Türkiye’nin bir numaralı bilgisayar üreticisi, Motorola markası ile akıllı telefon pazarında hızla büyüyen teknoloji devi Lenovo’nun, teknoloji konusunda dünyadaki son gelişmeleri paylaşmak üzere düzenlediği bilgilendirme toplantılarının bu yılki son durağı Antalya oldu. Lenovo Türkiye Pazarlama Direktörü Aysun Karabıyık Sarıkaya, Akra Otel’de düzenlediği basın toplantısında, Türkiye’de ki internet kullanıcı sayısının 66.4 milyona, mobil internet kullanıcı sayısının ise 55.3 milyona yaklaştığını söyledi.

 

GENÇLER ÖNDE

Sarıkaya, “İnternet kullanımında kadın erkek dağılımı birbirine yakın seviyede iken, gençlerin önde olduğunu görülüyor. Sosyal medyadaki rakamlar da oldukça çarpıcı. Facebook’ta 44 milyon aylık kullanıcı, Twitter’da 13.5 milyon aylık kullanıcı rakamlarına ulaşmış durumda. Instagram ise yok aylarda gitgide yükselen bir trendle 31 milyonluk kullanıcı sayısına ulaştı” dedi.

 

TEKNOLOJİ DEVİ LENOVO

Sarıkaya’ya toplantıda, Lenovo’nun en son ürünleri de tanıttı. Lenovo’nun 46 milyar dolar cirosu, 58 bin çalışanı ve 160’dan fazla ülkedeki faaliyetleriyle global bir teknoloji devi olduğunu belirten Sarıkaya, “Ülkemizde en çok tercih edilen bilgisayar markası olan Lenovo, IDC rakamlarına 2016 yılını yüzde 21’lik oranla Türkiye dizüstü bilgisayar pazarının lideri olarak kapattı. Diğer yandan 2015’ten 2016’ya kadar gelirlerimizdeki yüzde 61’lik artışla da pazarın çok üstünde bir büyüme gösterdik. 2017 yılında da aynı şekilde büyümemizi sürdürüyoruz ve 2018 yılı için de hedeflerimizi aynı şekilde yine büyük tutuyoruz” diye konuştu. Kubilay ELDEMİRCİ


Editör: TE Bilisim