Lenovo Türkiye Pazarlama Direktörü Aysun Karabıyık Sarıkaya, ülkemizde en çok tercih edilen bilgisayar markası olan Lenovo’nun 2016 yılını yüzde 21’lik oranla Türkiye dizüstü bilgisayar pazarının lideri olarak kapattığını söyledi
Dünyanın ve Türkiye’nin bir numaralı bilgisayar üreticisi, Motorola
markası ile akıllı telefon pazarında hızla büyüyen teknoloji devi Lenovo’nun,
teknoloji konusunda dünyadaki son gelişmeleri paylaşmak üzere düzenlediği
bilgilendirme toplantılarının bu yılki son durağı Antalya oldu. Lenovo Türkiye
Pazarlama Direktörü Aysun Karabıyık Sarıkaya, Akra Otel’de düzenlediği basın toplantısında, Türkiye’de ki
internet kullanıcı sayısının 66.4 milyona, mobil internet kullanıcı sayısının
ise 55.3 milyona yaklaştığını söyledi.
GENÇLER ÖNDE
Sarıkaya, “İnternet
kullanımında kadın erkek dağılımı birbirine yakın seviyede iken, gençlerin önde
olduğunu görülüyor. Sosyal medyadaki rakamlar da oldukça çarpıcı. Facebook’ta
44 milyon aylık kullanıcı, Twitter’da 13.5 milyon aylık kullanıcı rakamlarına
ulaşmış durumda. Instagram ise yok aylarda gitgide yükselen bir trendle 31 milyonluk
kullanıcı sayısına ulaştı” dedi.
TEKNOLOJİ
DEVİ LENOVO
Sarıkaya’ya toplantıda, Lenovo’nun en son ürünleri de tanıttı. Lenovo’nun
46 milyar dolar cirosu, 58 bin çalışanı ve 160’dan fazla ülkedeki
faaliyetleriyle global bir teknoloji devi olduğunu belirten Sarıkaya, “Ülkemizde en çok tercih edilen
bilgisayar markası olan Lenovo, IDC rakamlarına 2016 yılını yüzde 21’lik oranla
Türkiye dizüstü bilgisayar pazarının lideri olarak kapattı. Diğer yandan
2015’ten 2016’ya kadar gelirlerimizdeki yüzde 61’lik artışla da pazarın çok
üstünde bir büyüme gösterdik. 2017 yılında da aynı şekilde büyümemizi
sürdürüyoruz ve 2018 yılı için de hedeflerimizi aynı şekilde yine büyük
tutuyoruz” diye konuştu. Kubilay ELDEMİRCİ