Bubble Tea Küresel Bir Eğilim Haline Geliyor

Büyük şirketlerin ve girişimlerin katkılarıyla içecek pazarı sürekli olarak genişliyor. Mordor Intelligence'ın verilerine göre, 2023 yılında 3,56 trilyon dolar olan küresel içecek pazarının, 4 yıl içinde 4,39 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Dünya genelinde popüler hale gelen içecekler, sektördeki büyümeyi tetikliyor. Bu içecekler arasında öne çıkan ve hızla yayılan bubble tea, yerli marka Bobajoy'un üretim kapasitesini artırarak, Türkiye'den çıkıp farklı kıtalarda da talep görmesini sağlıyor. Bobajoy, Çanakkale'de yeni bir fabrika kurarak sektörde lider konumunu pekiştirmeyi hedefliyor.

Bobajoy: Türkiye'de Bubble Tea'nin Yükselişi

Bobajoy'un Kurucu Ortağı Sabri Eyüp Küçük, "Bubble tea, dünya genelinde oldukça popüler hale geldi. Türkiye'de de son 5 yılda özellikle popülerlik kazandı. Bu içecek genellikle çocuk ve gençler tarafından tercih ediliyor, ancak farklı yaş grupları da ilgi gösteriyor. Ortaklarım Şiar Turan ile uzun araştırmalar sonucunda, bu ürünün Türkiye pazarında da başarılı olacağına inandık. 2015 yılında kurduğumuz markamız sadece Türkiye'de değil, aynı zamanda 40'tan fazla ülkeye ihracat yapıyor. Bubble tea'nin gün içinde tüketilen diğer içecekler kadar popüler olacağını öngörüyoruz. Yeni fabrikamızla birlikte küresel pazardaki payımızı artırmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

Bubble Tea4

Üretim Kapasitesi ve Hedefler

Bobajoy Kurucu Ortağı Sabri Eyüp Küçük, bubble tea üretim kapasiteleri hakkında bilgi vererek, "200'den fazla çalışanımızla 2 fabrikamızda kesintisiz üretim yapıyoruz. Yılda ortalama 50 milyon bardak bubble tea üretme kapasitemiz bulunuyor. Türkiye dışında 40'tan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Amacımız dünya genelinde önemli bir üretici olmak. Bu hedefe ulaşmak için Çanakkale'de yeni bir fabrika kurma hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca, özel bir ürünün patenti de dahil olmak üzere toplamda iki yeni ürün ve marka yarattık. Böylece, dünya pazarındaki konumumuzu güçlendireceğiz. Avrupa ve Amerika'da güçlü bir varlık göstermeyi hedefliyoruz. Uluslararası pazarda rekabet avantajı elde edeceğiz. Bugün, ürünlerimizi Türkiye'de 5 binden fazla noktada çocuklar ve gençlerle buluşturuyoruz. Bubble tea, Uzak Doğu'dan çıkıp Türkiye'de yeniden şekillendirilerek kültürel bir lezzet olarak dünyaya yayılacak" dedi.

Eczacıbaşı Dynavit Yılın Kadın Spor Takımı Ödülüne Layık Görüldü Eczacıbaşı Dynavit Yılın Kadın Spor Takımı Ödülüne Layık Görüldü

Bubble Tea

Kaynak: Haber Merkezi